Mijn 4-jarige bijt tijdens 't rijden in m'n voet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:55

mijn vz shetlander deedt het ook maar gewoon tik geven en soms shop als ze naar me voet toe kwam maar zij schuurde ook je been gewoon pal langs het hek als ze geen zin meer had
suc6

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:05

Als ze weer bijt een tik met de zweep geven. En als ze dat dan niet naar luisterd een keer een goeie tik op de neus geven laten ze het vanzelf wel

vlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:21

Mijn pony deed dat de eerste paar keer dat ik erop zat (ik reed buiten met vrij losse teugels dus dat ging vrij makkelijk). Toen ie eenmaal een beetje gewend was dat er iemand op zijn rug zat was het vanzelf over.
Het is wel vreemd dat je paard het alleen links doet, dan denk ik toch dat je paard ergens last van heeft, sluit dat in ieder geval wel uit voordat je hem straft oid maar dat begreep je zelf waarschijnlijk ook al.

randalinpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:48

Ze weet in ieder geval nog niets van beenhulpen, misschien vindt ze het wel gewoon niet prettig als je drijft, misschien wat minder kuit geven?
Of heel nadrukkelijk stemhulpen gebruiken, en heel lichte kuithulpen?
Ik zou het zelf niet zo gauw met de teugels oplossen, ze is immers nog niet gewend om begrensd te worden en schrikt misschien wel erg als je haar ineens tegenhoudt met de teugel.
Zelf zou ik het denk ik meer door de longeur op laten lossen, die kan haar misschien wel wat meer voorwaarts jagen als ze probeert te happen?
Of schiet ze dan weg?

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 12:32

't probleem heeft is al bijna opgelost Ik kan al los met haar rijden (er is wel altijd iemand bij), en zodra ze 't probeert, jaagt diegene haar 'n beetje aan met longeerzweep en houd ze ermee op. Ze probeert 't ook bijna niet meer. Heb gister ook voor 't eerst onder de man gesprongen met d'r, ging echt super ze schiet niet weg na de sprong, ze is echt heel braaf op 'n bokje na dan af en toe.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:40

WAT? Net zadelmak en dan al gaan springen? heb je wel uitgesloten of ze geen lichamelijke oorzaken heeft mbt het bijten in je voet op links?

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 15:49

Ze heeft nergens last van, dit is gewoon haar karakter. Zit in de familie. En dat springen, das 2 x over 'n minuscuul kruisje draven (dat doen we ook geen 5 x per week), daar lijd ze niks mee

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:41

Een paard doet niet zomaar iets, als ze echt met oren in haar nek in je voet probeert te bijten, dan zegt mij dat dat ze pijn heeft. Voorwaarts houden met een longeerzweep is dan niet de beste oplossing, een fysiotherapeut erbij halen is wel de juiste oplossing. maar ja, het is maar een jong nog niet volgroeid paard.Daarom vind ik het ook niet slim dat je er al mee springt. Er komt veel te veel op zo'n jong dier af ineens.

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 21:07

Officieel zou ik er al L mee mogen springen. Dit doe ik natuurlijk nog niet, maar 'n beetje beginnen met springen doen we al jaren op deze manier en d'r is er nog nooit een kapot aan gegaan... Maar goed, iedereen heeft z'n eigen manier natuurlijk. Maar ik zal volgende week m'n dierenarts/fysio 'ns bellen of ie wil komen kijken.