van renpaard naar dressuurpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Re: van renpaard naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:56

Ik vind het een super-mooi paardje, en aan je verhaal te lezen ben je al hard op weg om naar ontspanning te rijden, dus dat komt vast wel goed.
Kan het zijn dat ik een keer wedstrijd heb gereden bij jullie ? De bak en stallen komen me erg bekend voor namelijk (is dat met die 2 bakken gelijk naast elkaar ?)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:06

Hee ik dacht al dat ik een bekende bak zag, zie dat je op Manege Hoogvliet staat.
Ziet er goed uit, alleen ik vindt dat je je paard wel wat langer mag laten in de hals. Ziet er nu allemaal beetje gespannen en 'in de krul getrokken' uit.
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op 15-02-06 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:18

mooi paard zeg! je houding vind ik netjes, maar je mag het wat langer laten in de hals, omdat ik nu de indruk krijg dat er best wat spanning in zit. als hij lager kan lopen zal hij denk ik ook eerder zijn rug ontspannen. wel erop letten dat hij niet achter de loodlijn gaat lopen, maar dan zal het denk ik wel een ander gezicht zijn.

veel succes samen, je hebt echt een mooi dier!!!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:21

zo, dit is een leuk paardje !
t ziet er netjes uit, commentaar heb ik eigenlijk niet.
veel succes verder !

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:43

En nu het tóch blijkt dat LDR niet schadelijk is nee hoor grapje, (kom net uit dat topic zetten) ik vind het er netjes uitzien, elegant paardje heb je. Maar ik zou dus ook iets meer lengte in de hals willen zien, probeer je paardje iets meer ruimte te geven en als hij gaat duiken, rijd hem dan voorwaarts. Succes!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:48

Ik sluit me aan bij veel commentaar wat hier al is gegeven: ik zou ook je pony meer over de rug willen zien lopen, vanuit daar het neusje er iets meer uit. Wanneer hij dat fijn aanpakt, weer op agan pakken en langzaam omhoog rijden.

Maar fijn dat hij al zoveel verbeterd is en veel plezier ermee!

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:02

hey hey

ziet er netjes uit
leuk paardje,.. ga zo door en veel suces saampjes

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:24

Emma_Ivana schreef:
hejj, ik vind hete r erg leuk uitzien, maar het lijkt een beetje alsof je haar/hem aan de teugel trekt

hallo nou dat is echt iest wat ik helemaal nie doe want als ik dat deed dan zou die heel de tijd steigeren en nie lopen dus want dan ontspant die zich helemaal nie ik hou me teugels wel op maat maar ik volg de beweging van zijn mond en als hij lager ga dan gaan me teugels ook langer maar dit was de tweede dag dat ik weer echt ging oefenen maar jah ik vind dat kan je toch nooit van een foto zien groetjes Ninja

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:31

MrsSoliana schreef:
Ik vins dit er erg in de krul getrokken uitzien :S Kan er niet blij van worden.

hoi
ten eerste je kan dat nie van een foto zeggen vind ik
hij vind het moeilijk om over zijn rug heen te lopen dus hij probeert ook steeds achter de teugel te lopen en wil dan nie lager ook al geef ik been en laat ik me teugel langer maar jij hoeft er ook nie blij van te worden als ik er maar blij mee ben groetjes Ninja

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:38

Nimmedor schreef:
wauwww wat een PLAATJE, je hebt echt een bloedmooi paardje, wees er maar zuinig op

probeer hem inderdaad iets meer met de neus eruit te rijden, gewoon lekker richting halstrekken.
Longeer hem eens lang en laag bijgezet, of met chambon, dat doet wonderen

heyyyy leuk voor je commentaar trouwens jij heb ook een heel leuk paardje ja dat doe ik ook allemaal hoor maar hij probeert er zo onderuit te komen en dan heb ik hem en dan ben ik hem weer kwijt maar ik ben nu pas weer een week bezig hoor met echt weer oefenen en nu op dit moment wil die al bijna tot de grond zo laag en daar ben ik oook steeds mee bezig dit is nog eens leuke commentaar sommige mensen brengen het echt bot en daar kan ik nie tegen omdat ze me paardje nie kennen veel succes met je paardje groetjes Ninja

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:42

Ursy schreef:
Erg leuk dier, jullie zijn een mooie combinatie. Ik zou graag het paard wat meer over de rug willen zien lopen, en dan vanuit daar weer oprichten. Dus eerst wat langer, lager en ronder laten en vanuit daar langzaam opbouwen naar de oprichting. Den k eraan dat je hem goed van achter naar voren rijdt!
En fijn om te lezen dat jullie een nieuw zadel gekocht hebben, nogmaals ik vind jullie een leuke combinatie!

hoiii dankjewel leuk om te horen
nu op dit moment loop die al wat lager met zijn neus maar hij is echt heel moeilijk hij loop heel snel ook achter de teugel maar hij gaat het steeds beter doen gelukkig groetjes Ninja

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:44

Ukster schreef:
heej ninja!

ghehe k moet wel lachen van al die reacties, ik vind het er goed uitzien.

want van die ene wedstrijd waar ik toen bij ging kijken met nance was het net een tijdbommetje!

ik vind het een leuk paardje!

heyyyyyyy alles goed hihih
jah ziet het er nu wat beter uit haha
jah de meeste reacties zijn wel leuk
maar sommige denk ik echt ze kennen me paardje nog geneens eigenlijk zou je is moeten zeggen kom een x rijden he hahahaha groetjes Ninja

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:47

je handen moeten iets hoger, voor de rest een heel leuk paard

sweetlook17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:47

Dandy schreef:
Ik vind het een super-mooi paardje, en aan je verhaal te lezen ben je al hard op weg om naar ontspanning te rijden, dus dat komt vast wel goed.
Kan het zijn dat ik een keer wedstrijd heb gereden bij jullie ? De bak en stallen komen me erg bekend voor namelijk (is dat met die 2 bakken gelijk naast elkaar ?)

hoii
het is manege hoogvliet naast de spijkenisse brug
we hebben drie bakken naast mekaar de laaste is zonder hekken dus dat kan hoor hihi groetjes Ninja

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:27

Ik ken het probleem dus wel... Ik heb ook een ex-renarabier en die lopen indd niet makkelijk over de rug.
Wel vind ik je handen te stug, iets langere teugels en meer lengte in de hals. Ook ken ik het probleem van benen gebruiken en dat moet je toch echt wel doen. Het tempo moet van jou zijn niet van hem.
Veel tempowisselingen rijden wil wel helpen met het ruggebruik. Succes!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:07

is dat ikmal du breuil???

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:10

Mooi beestje, Je rijd hem netjes.. en je zou op de foto's echt niet zeggen dat het ooit een renpaard geweest is.. Nog veel succes met je paard

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:11

zoja dan heb ik nog een foto van je paardje..

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:13

Lijkt mij een paard die moeilijk verbinding wil maken? Hij mag idd meer zn rug gaan gebruiken. Probeer zn neusje lager en meer naar voren te krijgen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:18

KimS schreef:
hey
ik vind het een hele leuke pony, maar je mag hem langer laten in de hals! Je teugels ietsje langer, zodat hij met zijn hoofd aan de loodlijn komt, en dat de nek (net achter de oren) het hoogste punt is. Nu is het hoogste punt 3 of 4 wervels daarna, dat noemt men een valse knik. Je pony kan zo ook niet genoeg bewegen.
Dus zeker een punt om aan te werken, voor de rest ziet het er leuk uit, je zit er netjes op!
veel succes
xxx

Hier ben ik het helemaal mee eens (het hele stukje)

Succes ermee

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:24

sweetlook17 schreef:
Kathleen_vW schreef:
hey, locals
manege hoogvliet zie ik ik zit in de buurt, sta zelf op Simonshaven.
Leuke combinatie, paardje loopt netjes, misschien iets te diep, maar dat is voor de training helemaal niet erg

hoi
jah ik sta inderdaad op hoogvliet
ben zelf nog nooit op simonshaven geweest is het leuk daar
doei doei

simonshaven is best gezellig, de pensionklanten zijn echt tof en je hebt super accomodatie ik ben ook nog nooit op hoogvliet geweest. Klopt het dat de manege gaat verhuizen?

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:28

esperance schreef:
is dat ikmal du breuil???

hoiiiiiiiii
jah dit is ikmal du breuill
hihii leuk dat je hem kent
groetjes Ninja

sweetlook17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:32

[

hoi
doei doei
[/quote]

simonshaven is best gezellig, de pensionklanten zijn echt tof en je hebt super accomodatie ik ben ook nog nooit op hoogvliet geweest. Klopt het dat de manege gaat verhuizen?
[/quote]

jah hij gaat verhuizen jah in de zomer ongeveer groetjes Ninja[/quote]

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:03

ziet er leuk uit! mooi dier ook, ik denk alleen dat hij het wel fijn zou vindenals je hem van voor iets meer de ruimte gaf! succes samen

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:24

sweetlook17 schreef:
[

hoi
doei doei
[/quote]

jah hij gaat verhuizen jah in de zomer ongeveer groetjes Ninja
[/quote][/quote]

jeps ik ken hem van de baan.. ik zal eens de foto zoeken..