Filmpje van mn manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:15

Het zadel op het schimmeltje ligt er niet bepaald lekker op, ruiter zit zowat in zijn nek en de achterkant staat omhoog!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:20

We rijden idd in een gevorderde groep, het meest gevorderde wat ze daar bij de manegepony's hebben. Normaal rijden we met meer in een les, rond de 10. Maar deze keer waren er een aantal ziek.
Verder word er meestal wel wat netter gereden in de les, en sommige pony's reageren écht niet als je je been normaal aanlegt, en ik heb heus wel geleerd hoe dat moet
Het zijn écht manegepony's waar de meest normale hulpen niet meer bij werken.. En daarmee wil ik niks negatiefs zeggen over de pony's of de manege.
En maaitjuh, ik vind jou reactie niet helemaal terecht! Je kent de manege niet, en de pony's, en de manier van lesgeven dus om nou meteen je conclusies te gaan trekken...
En dat je in een gevorderde groep rijd, wil nog niet meteen zeggen dat je super kan rijden, we leren nog!

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:29

Ik vind het er leuk uit zien! Hahh doet me echt aan mezelf van vroeger denken Alles gaat zo klungelig en moeilijk.. maar rijden moet je leren.. en juist daarvoor zijn de maneges! Respect voor alle ponies! Wat voor liedje is het eigenlijk? Vond em echt leuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:33

Weet niet hoe het liedje heet
Wat ik eigenlijk wel grappig vind, als ik filmpjes/foto's plaats van mij op mn vz pony krijg ik meestal positief commentaar.. en als ik van de manege plaats juist niet

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:40

heel raar maar het filmpje doet het bij mij niet...

arans

Re: Filmpje van mn manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:54

nu wel!!

ik vind die pony die een bokje gaf wel gaaf!!

En het lijken wel liefen pony's

alleen ik vond de rijstijl erg zielig...

maar dat zal normaal wel anderzijn

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:59

Cinnepin schreef:
ook ik vind het typisch een manege les, veel getrek, veel geschop
maargoed
ik vindt dat meisje op dat bruine vosje zo onrustig ze lijkt wel een beginner!!
bij mijn in de les mogen ze echt niet zo rijden!! ik leer ze als eerst respect aan je pony(dus geen getrek ,geschopt,conquent en goed belonen en belangrijkste ontspannen zitten onstpannen handen!!)...en dat zie ik hier bij sommige ruiterjes echt niet terug

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:07

Vind de dekjes ook wat te klein...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:13

dekjes... euh.. verhuisdekens

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:22

Leuk filmje, vind jou ook leuk bij die witte passen!

Alleen klein vraagje waar is jullie instructriece? Zie alleen maar paardjes rondrijden maar niemand rondlopen.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:25

Gevorderde les?
Ik ben het volledig met Cinnepin eens.
Dat zadel op de pony waar jij op rij ligt idd veels te ver naar voren.
Bah ik vind dit er niet lekker uitzien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:37

instructrice zit vaak in de hoek bij onze les

Vvincent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:05

Haha dat muziekje, ernstig
Laatst bijgewerkt door Vvincent op 15-02-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vvincent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:06

Cinnepin schreef:
maargoed

verder leuk in elkaar gezet en leuk liedje op de achtergond

Goede oude manege tijden hé

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:11

echt een super mooi en leuk filmpje zeg!!!!! echt super leuk gedaan enzo!
die pony die bokt whaha leuke beestjes!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:29

Cinnepin schreef:
maargoed

verder leuk in elkaar gezet en leuk liedje op de achtergond

dat het een manegeles is,wil niet zeggen dat er altijd getrek en geschop is

moet je bij ons op de manege de lessen van de pension klanten eens komen kijken,de helft draagt sporen en zit daar onnodig mee te prikken.

wel erg geinig muziekje op het filmpje hoor

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:53

Vind dat kleine vosje inderdaad wel een leuk beestje! Lekker eigenwijs

Verder 't rijden, ik zie jou niet heel vaak duidelijk in beeld, dus kan er niet echt veel commentaar op geven.. Probeer misschien je voeten iets minder ver in de beugels te doen 't Commentaar op t rijden van de rest is al gegeven, maar daar ga ik niks over zeggen, ik rij ook op een manege, en ik denk dat op alle maneges wel "geschopt" wordt door sommige ruiters, zegmaar.

Ik heb trouwens wel een heel ander beeld van een gevorderde les, dan dat wat ik hier zie, eerlijk gezegd..

Vind je het niet veel om met 10 mensen in de bak te rijden? Ik vind 7 soms al teveel, en wij hebben een veel grotere bak dan jullie!

ErasLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:47

Leuke manegeles

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:44

@ Naimz: wij rijden normaal ook in een veel grotere bak.. maar die was nu bezet

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:20

Anoniem schreef:
__inge__ schreef:
kvind het wel een echte manegeles, met veel geschop enzo.. respect voor de manege pony`s inderdaad, maar wel leuk zo`n filmpje

Tja manege pony's he.. de meeste luisteren niet als je gewoon je been aanlegd..
Maar nou valt in onze les het geschop nog mee, we zitten heel vaak bij de les voor ons te kijken en daar gaat het er even wat harder aan toe.. maar dat is ook de halfgevorderde groep

Je kan wel zeggen ja het is een manege les, maar dan vind ik alsnog dat je je benen niet zo ver uit het zadel moet halen om je paard aan te sporen. En je ziet in de galop ook iedereen helemaal in de mond trekken dat is volgens mij ook helemaal niet nodig.

Bij ons in de manege les zitten we echt niet onze paarden vooruit te schoppen en ik hun bekken te trekken..

Verder leuke pony's!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:32

Ik haal toch niet mn benen zó ver uit het zadel?
Ik wil graag commentaar op míjn rijden, hoe de rest rijd moeten ze zelf weten, ze zitten ook nog allemaal op bokt dus als je ze erop aan wil spreken, ga je gang
Maar ik heb nog amper commentaar gehad op mn eigen rijden terwijl dat eigenlijk toch was waarom ik het filmpje plaats. Misschien is het niet super te zien maar toch wel een beetje.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:41

Anoniem schreef:
Maar nou valt in onze les het geschop nog mee, we zitten heel vaak bij de les voor ons te kijken en daar gaat het er even wat harder aan toe.. maar dat is ook de halfgevorderde groep

Nu ga ik misschien wat irritant doen, maar als je gewoon je been aanlegt, en een paard reageert niet, is dat geen enkele reden tot overmatig geschop hoor.
Ik zie trouwens bij dat tikkertje ook een hoop overbodig geruk, dat het een spelletje om winnen of verliezen is moet niet ten koste gaan van die pony's. Probeer gewoon zacht te blijven en niet te kort te draaien/te veel in de mond te rukken.
Ik vind trouwens dat witte paardje (Die waar jij op zit geloof ik?) een beetje ongemakkelijk lopen, niet helemaal zuiver als je het mij vraagt. Maar dat kan aan mij liggen.

Nikita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:41

leuk om een filmpje te zien van mn oude manege

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:43

Ilzjuh schreef:
Anoniem schreef:

Nu ga ik misschien wat irritant doen, maar als je gewoon je been aanlegt, en een paard reageert niet, is dat geen enkele reden tot overmatig geschop hoor.
Ik zie trouwens bij dat tikkertje ook een hoop overbodig geruk, dat het een spelletje om winnen of verliezen is moet niet ten koste gaan van die pony's. Probeer gewoon zacht te blijven en niet te kort te draaien/te veel in de mond te rukken.
Ik vind trouwens dat witte paardje (Die waar jij op zit geloof ik?) een beetje ongemakkelijk lopen, niet helemaal zuiver als je het mij vraagt. Maar dat kan aan mij liggen.

sorry hoor maar wat een gezeik.... als je paard niet op je been luisterd dan geef je m togfh een schop dat hij weet dat als je je been aanlegd gewoon moet reageren ... !!!

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:48

Ik vind dat je je beugel gaatje korter mag doen je tenen zijn lager dan je hakken en je voeten wat naar binnen draaien. Je zegt wel heel stoer ja ik wil commentaar over mij en niet over de anderen; Nou ik vind jou ook niet zo super zachtjes aandrijven hoor en je trekt je paard ook zo 1,2, 3 stil.,

Nikita12:
Gezeik? het is toch gewoon commentaar?
Wij leren als je paard niet op je been reageerd even een tikje geven. Dus je hoeft je paard geen gekneusde ribben te schoppen