Easter Boy @ Gelderse Kampioenschappen Z2 dres!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:39

wow goed gedaan zeg mooi beestje idd!

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 23:08

Kylan schreef:
Ik heb de proef gezien gisteren
Je pony kan echt supergoed lopen. Het enige waar ik me vreselijk aan stoorde was dat de tong de hele tijd uit de mond kwam. Op de foto's zie je het niet zo erg, maar alleen in het laatste galop gedeelte heb ik de tong niet gezien...
Je pony kan wel ontzettend goed bewegen en de oefeningen zagen er ook keurig uit. Als de tong gewoon in de mond was gebleven was je vast nog hoger geeindigd.

Hey Kylan,
Hier heb je helemaal gelijk in !!
en Bertuss heeft ook weer gelijk
Er was laatst zon topic over paarden die de tong eruit steken tijdens het rijden, daar heb ik toen mijn hele verhaal gedaan, had je eigenlijk even moeten lezen, haha Maar geeft niet!

De pony stak de tong er bij de vorige eigenaar al uit..Toen ik hem begon met rijden deed hij het ook, noujaa hij ging er eigenlijk gewoon mee door. Het was voor de pony echt een aanwensel geworden en het is zo ontzettend moeilijk om een pony dat weer af te leren! ( ja, je kunt de tong operatief laten verwijderen, maar dan ben je, in mijn ogen, niet goed snik)
Dus eigenlijk heeft hij het altijd gedaan, ook tijdens elke wedstrijd, ik heb er wel commentaar over gehad, maar gelukkig zagen bijna alle jurys het als een aanwensel en zien ze ook dat er helemaal niks mis is met de aanleuning en dat de pony verder heel fijn door het lijf loopt.
De pony is nu in behandeling bij een Osteopaat..die is nu 2 keer langsgeweest, ze maakt de pony helemaal los van top tot teen..En ze heeft een kleine 'storing' gevonden, net achter zijn oren, en daardoor doet hij waarschijnlijk de tong eruit tijdens het rijden. Maar we gaan al in kleine stapjes vooruit! Eerst deed hij gewoon contstant, echt altijd, de tong naar buiten tijdens het rijden , maar nu zijn er ook al wat stukjes dat hij hem naar binnen houdt, zoals jij gister zelf gezien hebt.
Deze week komt de Osteopaat nog een keer voor een derde behandeling, en waarschijnlijk moet het na die behandeling zo zijn dat de tong tijdens het rijden niet meer te zien is, dus het word even in spanning afwachten!

Gisteren kwamen er ook al wat mensen naar mij toe die ook al zeiden: "als de pony de tong niet uitgestoken had, was je nog hoger gekomen" ..Dat vat ik op als een compliment en is motiverend om er voor te zorgen dat de pony de tong binnen houdt en om nog verder te trainen en steeds een stapje hoger te komen!
Want ik, en meerdere mensen, weten dat de pony nog meer kan dan dit..Dus we zullen zien

Bedankt verder voor de complimenten!

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 00:14

als je zijn tong nu gewoon vast bindt:P

Nee super foto's!! Nee dat zeg ik verkeerd, super gereden, jammer van de kwaliteit van de foto's. Zaten zeker een paar plaatjes bij voor een uitvergroting!

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:41

heey Hester!!

Gefeliciteerd nog een keer!!
Wat een super ding zeg!!Echt een gave! Ik dacht dat dit de hengst was haha Dat je hiermee M2 reed.. Toen dacht ik al van: wauw!! Dat ziet er erg super uit voor de M2 !!

En.. wat lijkt easter ook weer anders dan op andere foto's (caris trouwens ook! )

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:54

Bertuss schreef:
Kylan schreef:
Ik heb de proef gezien gisteren
Je pony kan echt supergoed lopen. Het enige waar ik me vreselijk aan stoorde was dat de tong de hele tijd uit de mond kwam. Op de foto's zie je het niet zo erg, maar alleen in het laatste galop gedeelte heb ik de tong niet gezien...
Je pony kan wel ontzettend goed bewegen en de oefeningen zagen er ook keurig uit. Als de tong gewoon in de mond was gebleven was je vast nog hoger geeindigd.

Die tong is ook een apart gevalletje. Ik ken Easter Boy en ik heb eigenlijk ook geen idee waarom hij het doet. Maar wat ik wel weet is dat Hester hier al heel vaak commentaar over heeft gekregen wat niet altijd zo leuk was. Het is natuurlijk logisch dat als z'n tong binnen was gebleven dat ze dan betere punten had gehad. Dat is bij elke jury zo. Daarom vind ik het ook juist zo knap dat ze ondanks die tong zo ver in de dressuur is gekomen.

(niet aanvallend of agressief bedoeld hoor )

rambo heeft Z2 bij de paarden gelopen en heeft ook altijd zijn tong uit zijn mond hangen. je zou kunnen nakijken of hij nog een hengstwenkies heeft zitten. daar ligt het namelijk bij rambo aan. hij heeft er geen last van, maar heeft wel altijd zijn tong uit zijn mond. en ik krijg er ook regelmatig opmerkingen over.

Manduu123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:07

Leuke maar vooral mooie foto's
Zou trots op je paardje zijn

xx mandyy

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:26

Thanx allemaal !

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:02

Ook dit zag er mooi uit! Je hebt wel een super weekend gehad denk ik. Gefeliciteerd hoor.

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:14

Wauw...
tjah ik weet hoe hij kan bewegen.. maar pfff haha ja heel gaaf
Echt super man... en moet je zien 4e en dan kijk naar wie boven je staat wauuww...
Hahaha Ja hess dat heb je super goed gedaan Ziet er ook heerlijk uit!!