zien jullie verbetering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:22

ditchie schreef:
djodjodjo schreef:
Waarom heb je een paard als je niet kunt rijden?

Maargoed, mooi paard, en je zit netjes! Af en toe iets meer een kniek in je armen en je hakken uitdrukken.

Off topic: Waar basseer jij dit in godsnaam op. Jij als "manege ruiter" hebt hier niets eens kijk op. Maar goed ik ga er vanuit dat dit een zogenaamde "penny" opmerking moet zijn.

Ik vind dat je echt goed op weg bent! Je hebt je fries al mooi recht gekregen en de galop is best goed aan elkaar voor een fries! Ik vind het er goed uit zien! Aan je houding valt te sleutelen maar dat geven ze hierboven al aan.. Succes!

Dit vind ik ook geen opmerking Ditchie, Jij als manege ruiter

Maargoed, het is een leuk paard, je bent zeker al veel vooruit gegaan!

lolette

Re: zien jullie verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:44

super mooi paard --->der is verbetering.. ja mischien je hielen wat meer naar beneden en de rest weet je al ondertussen e
alé ciao!! xx

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:12

La funcky Jazz schreef:

Het is toch zo, waarop kan je als manege ruiter baseren of iemand goed genoeg rijdt om een eigen paard te hebben.
En met die uitspraak wil ik niet andere manege ruiters beledigen het slaat alleen op die persoon.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:17

mooi paardje maar zoals anderen ook al zeggen: probeer m nog iets ronder naar de ontspanning te rijden! Succes!

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:38

Mijn schoonvader kan ook niet rijden en heeft wel 32 paarden! en nu?

Anyway, vind dat je ontzettend vooruit gegaan bent. Ik zou als ik jou was wel proberen wat instructie te krijgen om bijvoorbeeld eens een zitles te nemen. verder > petje af hoor!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:00

Of je nu wel of een manege ruiter bent, vraag was of er verbetering te zien is.
Ziet er zeker beter uit. Succes verder met je lessen.
Je zadel mag inderdaad iets meer naar achteren liggen, dan sluit hij beter op de rug aan.

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:01

-bedankt voor alle positieve reacties en tips ik heb weer heel veel om aan te werken haha het moeilijkst van allemaal vindt ik het onder controle houden van mijn hakken en tenen die gaan nog teveel hun eigen weg. Maar goed ik ben nu al wat vooruitgegaan dus ik hoop maar dat dat steeds beter wordt . Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Over de opmerking van djodjodjo "waarom heb je een paard als je niet kunt rijden" zijn nogal wat reacties. Ik ben het dan ook totaal niet met deze opmerking eens. er zijn genoeg mensen die wel kunnen rijden en die beulen hun paard gewoon af als het niet goed genoeg presteer. Het gaat erom dat je je paard met respect behandeld en ik kan met eer en geweten zeggen dat ik dat doe. we leren elkaar heel erg veel ik vergeef dute haar fouten en zij vergeeft mij mijn vele fouten. Dat ik het paard niet op z niveau rij wil nog niet zeggen dat ze niet gelukkig is.\

verder bedankt voor de leuke reacties

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:13

ik wil hier niemand mee beledigen maar ik heb mensen gezien die hun paard niet goed behandelden terwijl ze wel veel rij ervaring hadden. Tuurlijk zal iemand met meer ervaring (en respect) een paard vriendelijker rijden dan iemand die dat nog niet heeft maar fouten zijn er om van te leren zolang je ze maar bij jezelf zoekt en niet bij het paard dan valt het allemaal wel mee denk ik

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:31

Precies helemaal mee eens!

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:38

Waarom zou je geen eigen paard kunnen hebben als je niet of nog niet goed kan rijden. Nik s is toch leuker om te leren rijden op je eigen paard. En je neemt toch les om dingen te leren.

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:47

Ik vind dat je echt geweldig vooruit bent gegaan! Het paard loopt er veel ontspannener bij en je zit ook een stuk netter, ookal zie ik er(zoals al genoemd) toch wel wat foutjes insluipen. Tips daarover zijn al gegeven...
Ga zo door hoor, ik ben ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met jullie! (en ik wacht op nieuwe foto's )

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 02:24

Ik had voor mijn man ook een draver gekocht nou samen de grootste lol en hij heb alles geleerd op de draver,
Dus snap de stand punt waarom een paard als je niet kan rijden!
Door de draver heb mij man leren rijden iederdag!
En durf nu op monchique te rijden!

Samen niks kunnen samen leren denk ik maar weer

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:20

hoi,
leuke fries heb je, al hou ik niet echt zo van friezen. Wat heeft jou fries een dun nekje zeg! ik zou die nek eens goed gaan trainen!
lekker laag en rond, en maak die nek langer.
ik vind het er van voren opgekropt uitzien. als je hem daar wa meer lucht geeft, maar hem wel rondhoud komt het vast helemaal goed. een een wedstrijd moet je zeker proberen!

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:46

hallo, mooie fires... alleen ff een vraagje kan eht dat eht zadel een beetje te ver anar voren ligt??

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:21

ditchie schreef:
djodjodjo schreef:

Maargoed, mooi paard, en je zit netjes! Af en toe iets meer een kniek in je armen en je hakken uitdrukken.

Off topic: Waar basseer jij dit in godsnaam op. Jij als "manege ruiter" hebt hier niets eens kijk op. Maar goed ik ga er vanuit dat dit een zogenaamde "penny" opmerking moet zijn.

Ik vind dat je echt goed op weg bent! Je hebt je fries al mooi recht gekregen en de galop is best goed aan elkaar voor een fries! Ik vind het er goed uit zien! Aan je houding valt te sleutelen maar dat geven ze hierboven al aan.. Succes!

Ja ben het hier ook wel mee eens..
Je kan ook net zo goed een paard houden zonder dat je rijd, maargoed.
Vind het wel niet zo vriendelijk dat je spot met "manege rijder"
Ik rijd ook op een manege en ik heb een hele goede instructiese die het zelf ook heel goed heeft gepresteerd. En nog steets keigoed rijd.

Ik zie vaak dat manege echt als iets word gezien als "penny kinderen" en "beetje rondhobbelen"
Terwijl dat bij de meeste maneges helemaal niet zo is..

maar oke nu even on toppic.
Ik vind het een mooie paardje. Schrok wel wat van de eerste foto's maar ben blij dat het nu beter gaat. Welke afstammeling heeft je paard trouwens..? of is dat onbekend?

Fitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:45

Hey, goed vooruitgegaan!

Beetje triest idd om manegeruiters op die manier naar beneden te halen... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Bokt ruiters toch op een manege begonnen is. Ik ook, en ik ben de manege dankbaar, anders had ik de basis echt niet zo goed geleerd! Dus, niet spotten met manegeruiters!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:41

ik vind dat je vooruitgaat
succes verder

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:50

djodjodjo schreef:

ben heel benieuwd naar jou rijfoto's djodjodjo

Maar even ontopic.

Mooi paard, en je bent zeker vooruit gegaan. probeer iets meer te 'zitten'.

Succes samen

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:03

ditchie schreef:
La funcky Jazz schreef:

Het is toch zo, waarop kan je als manege ruiter baseren of iemand goed genoeg rijdt om een eigen paard te hebben.
En met die uitspraak wil ik niet andere manege ruiters beledigen het slaat alleen op die persoon.

dat heeft niets met manege ruiter of "gewoon" ruiter te maken, die opmerking kan niet, dat ben ik met je eens, maar volgende keer iets duidelijker zijn, want je kwam nu erg hard over

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:16

ditchie schreef:
djodjodjo schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik heel laag! Manege ruiter! Net of die niet kunnen rijden, en maar wat rondhobbelen! Niet iedereen kan het zich veroorloven een paard te hebben! Dus iedereen die op een manege rijdt, weet hier niks van af?
Triest hoor deze reactie! Okay, die reactie van 'djodjodjo' maakte vond ik ook niet nodig, maar jou reactie! En ja ik heb gelezen dat dat alleen voor haar bedoelt was, maar dan nog! Zo komt het niet over, anders trok ik het me niet aan!!!

ontopic, ziet er goed uit hoor! Zeker als je geen les hebt! Veel plezier nog.

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:35

hallo,

even ter verduidelijking Dute is een merrie, ik had dat er beter even bij kunnen (sorry)

@ elena Dute is een sjaard x Naen

@ denice ik ben druk bezig met het trainen van haar nek en het gaat steeds beter want eerst liep ze gewoon met haar gezicht naar de lucht te koekeloeren haha Ik merk zelf wel dat de nek gespierder is dan eerst maar dat zie je op de foto niet. Met de nieuwe tips hoop ik het nog beter te krijgen.

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:52

Fitch schreef:
Hey, goed vooruitgegaan!

Beetje triest idd om manegeruiters op die manier naar beneden te halen... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Bokt ruiters toch op een manege begonnen is. Ik ook, en ik ben de manege dankbaar, anders had ik de basis echt niet zo goed geleerd! Dus, niet spotten met manegeruiters!

Ik heb misschien lichtrijden geleerd! maar ik vond het er vooral heel gezellig, ik leer veel meer op de ponyclub dan op de manege.
Dus en ze heeft later ook gezegt dat ze de manege ruiters niet naar beneden haalt alleen de persoon!

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:18

Citaat:

Vind ik best wel een penny opmerking. Ik rij al 12 jaar op een manege en kan best wel zien wie er ongeveer aan een eigen paard toe is en wie niet, met die opmerking van jou scheer je alle manegeruiters over een kam, vind ik best naief van je.

On-topic, ik vind dat je goed vooruit gaat, blijf lekker oefenen, dan komt het helemaal goed!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:54

ditchie schreef:
La funcky Jazz schreef:

Je gaat met die zin en die laatste echt helemaal tegen jezelf in! Je zegt als manegeruiter en dan zeg je niet alle manegeruiters. En waarom zou dat niet kunnen? Volgens mij heb jij echt een raar beeld van manegeruiters! Jij ziet alleen hobbelende penny die aan teugels rijten en met hun beentjes schoppen denk ik. Ik denk dat ik wel kan inschatten of iemand een eigen pony kan hebben of niet hoor! En dat zeg ik niet om arrogant te zijn ofzo.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:56

djodjodjo schreef:

Misschien om t te leren!!! Wat is dat nou voor k.. opmerking Iedereen moet ergens beginnen lijkt mij.

Maar goed. Je ziet zeker verbetering hoor!! De laatste foto's zien er al veel beter uit. blijven oefenen en vooral veel plezier samen met je paard