waar zit de rem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:30

Ik denk dat het inderdaad kan helpen om gewoon je handen naar voren te brengen en been te geven, laat haar maar lopen, en dan vooral niet stoppen wanneer ze zelf wil stoppen, dan rijd je nog minimaal 5 rondjes door (ja, in die snelle gallop, maar nu is het van jou dus kun je het ook beter controleren als het goed is), hij moet doorkrijgen dat jij hem rijd en niet andersom. Verder als die over de hoeflslag gaat binnenteugeltje tegen de hals en buitenteugeltje er vanaf.. dus haar als het waren tegen de bakrand stop zetten. Maar het niet de bedoeling dat je de teugels vastpakt, dan wordt het zoals je zelf al aangeeft alleen maar erger (door de druk op het bit) dus gewoon teugels erbij houden en naar de omheining sturen! Ooh, ook vooral niet gaan trekken. Suc6

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 00:24

Heel erg bedankt voor de tips. Daar heb ik zeker wat aan.
Maakt me ook een stuk zekerder als ze weer aan de kletter gaat. Dat ik dan weet wat ik moet doen.

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:59

felicity schreef:
Heel erg bedankt voor de tips. Daar heb ik zeker wat aan.
Maakt me ook een stuk zekerder als ze weer aan de kletter gaat. Dat ik dan weet wat ik moet doen.

Dat is heel fijn! Als je zekerder bent gaat het namelijk zowiezo al een stuk beter

Alayda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:05

Heey Felicity. Ik heb ook zaterdag de cursus CR gedaan. (ben Anne, blonde meisje die geen paard bij zich had.)
Wat ik heb gezien zaterdag en wat ik zo lees denk ik eerlijk gezegd ook dat het gedrag van je paard voortkomt uit je eigen "paniek/stress". Dit is erg jammer want ik denk dat jullie een erg leuke combi kunnen vormen.
Misschien is het een idee om te beginnen op de grond! Ik bedoel met grondwerk. Je begint met vertrouwen opbouwen op de grond voordat je erop gaat.
Je hebt zulke leuke en vooral leerzame oefeningen die je aan de hand kunt doen en dat lijkt me voor jou paard erg goed!!!
Ze loopt over je heen aan de hand, ze gaat harder als dat jij wilt wanneer je erop zit... Ik heb het natuurlijk maar even gezien maar ik denk dat wanneer je een goede basis hebt in vertrouwen op de grond je met rijden minder problemen zult hebben.
Je hebt dan meer vertrouwen in dr en het paard ook in jou!
Als je vragen hebt kun je me altijd een pb-tje sturen! Succes!

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:12

mijn ponny vind dit ook leuk
ik niet
welleens van horsemanship gehoord?
als mihjn ponny sdit doet dan galopeert sze maar maar dan wel op de volte aan de teugel en heel lang soms gewoon 20 min.
ze heeft veel pit kan ze makkelijk en een goede conditie
dan bedenkt ze het zich
deze pony wilj e alleen maar plagen denk ik
dus... terug plagen
wie het laatst lacht?......

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:17

parkeer hem eens tegen de rand van de bak.

mijn VZ paard heeft ook altijd de race versnelling erop staan( niet door mijn angst, maar ze is al een paar jaar niet echt onder het zadel geweest en stond alleen voor de kar) mijn lesgeefmens vertelde dat ik dr gewoon met de neus tegen de bakrand moest zetten of in de hoek, het gaat erom dat je ze verrast, en bij mij helpt het!!!!!!!!!!!!

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:29

19LindA83 schreef:
parkeer hem eens tegen de rand van de bak.

mijn VZ paard heeft ook altijd de race versnelling erop staan( niet door mijn angst, maar ze is al een paar jaar niet echt onder het zadel geweest en stond alleen voor de kar) mijn lesgeefmens vertelde dat ik dr gewoon met de neus tegen de bakrand moest zetten of in de hoek, het gaat erom dat je ze verrast, en bij mij helpt het!!!!!!!!!!!!

moet je zelf weten hoor het is jou paard dan weet je zelf wat het beste is maarrr
een vriendin van mij deed dit ook en die ponny kan nu niet meer normaal stilstaan midden inde bak en het eheft haar ennjaar gekost tot ze gewoon van de galop weer trug ging
t is ma eenmededeling hor en k vind het een eng idee dalijk springt ie eroverheen ofzo en k kan je vertellen in een hek liggen is ni handis met ofzonder ponny

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:31

Nogal off-topic, maar sandra1986, wil je alsjeblieft je berichten even nalezen, typfouten eruit en leestekens zetten voor je het plaatst? Zou een héél stuk makkelijker lezen namelijk

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:43

eh het is een binnen bak dus ik zou niet weten waar ze overheen moet springen??????

ik kan er ook gewoon met mijn zit terug krijgen in galop en draf, maar dit beestje weet niet beter dan het draftempo dat ze voor de kar moest lopen, ze snapt gewoon niet alles even goed,

het is niet zo dat elke keer als ze te hard gaat ik dr tegen de wand parkeer hoor...............

en inderdaad ieder paard is anders dus misschien moet je niet meteen zo wijsneuzerig doen, denk dat mijn lesgeefmens die in de Z dressuur heeft gelopen met dr paardje en bij heel veel paarden helpt met inrijden heus wel weet wat ze doet.....

en voor buiten hebben we weer andere 'trucjes' , dacht zal je even geruststellen ivm je angst voor hekjes

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:57

het was maar een tip
had ik gezegd?
waarschuw je maar ni metteen zo aangevallen??

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:57

k weet dat ik typfouten maak zal er op letten
srry

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:03

nee dat is wijsneuzerig

je kent me paardje niet, en ik kan haar heel goed op mijn zit terug krijgen, en ik doe het onder begleiding van mijn lesgeefmens....
en ook alleen in de draf als ze dr voor de kar tempo dr opzet, niet wanneer ik bang ben dat ze te hard gaat...

tis een fries, dus ook nogal eigenwijs...

maar goed het gaat hier niet om mij, maar om de TS ik heb mijn tip gegeven....

dus als je wat over mijn rijstijl te zeuren heb doe dat dan in 1 van mij topics en niet bij die van iemand anders....

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:15

nou sorry hoor k had gezegd t was maar een mededeling dus wat je er mee doet moet jij weten
t was goed bedoeld echt waar

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:16

Kan je aub op je taalgebruik letten dus niet t was maar het was en niet k had maar ik had, dit is enrom irritand.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:18

brrrrr kattekoppen!

Pompend remmen......... dat werkt

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:29

[quote="dobbel"]Kan je aub op je taalgebruik letten dus niet t was maar het was en niet k had maar ik had, dit is enrom irritand.[/quote]

haha het is enorm en iritant hahaha

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:09

misschien dacht dobbel wel dat je het zo beter begrijpt dan wanneer ze het op de juiste manier schrijft

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:32

wat jij wil