Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je paard leert zo op eigen initiatief op je stemcommando's kennen, en je bent een beetje met hem in de weer.
PolosportJ schreef:ik snap sowieso het opjagen hier niet zo eigenlijk...volgens mij leert ie daar nix van..

TJTlover schreef:graag lezen, we zijn ze niet aan het opjagen..
PolosportJ schreef:TJTlover schreef:graag lezen, we zijn ze niet aan het opjagen..
longeren zonder lijn noem ik geen longeren. En m met een bal achterna gaan zie ik al helemaal t nut niet van![]()
Het is juist goed om met een 2,5 jarige bezig te zijn om hem b.v. vertrouwen te laten krijgen in eventueel werk wat hij later moet doen of gewoon voor de omgang. Ik denk dat je 2,5 jarige niet echt vertrouwen laat krijgen als je m achterna gaat met n bal of iets dergelijks. Hij lijkt der ook niet veel lol in te hebben.
dat zie ik met mijn 6jarige pony nóoit alsie zo gaat vliegen
de meeste doen het alleen in een afgezet rondje waar ze langs de kant moeten lopen 
de bal snap ik ook niet, maar ze hebben wel een hechte band, en doen ook aan NH
dus slecht? nee droom lekker verder
TJTlover schreef:graag lezen, we zijn ze niet aan het opjagen..
Evaa_ schreef:
whaha, nee de oortjes zijn vrolijk naar voren met keihard rennendat zie ik met mijn 6jarige pony nóoit alsie zo gaat vliegen
![]()
en trouwens, longeren zonder lijn is wel degelijk longeren![]()
uuhm *zoekt naam*
kan het niet vinden, maar het is wel degerlijk ietsde meeste doen het alleen in een afgezet rondje waar ze langs de kant moeten lopen
en gewoon beeje speelsde bal snap ik ook niet, maar ze hebben wel een hechte band, en doen ook aan NH
dus slecht? nee droom lekker verder
![]()
?Quellian schreef:TJTlover schreef:graag lezen, we zijn ze niet aan het opjagen..
Noem je dit longeren dan?
Ik longeer mijn paarden ook weleens los, maar dan niet met een sliding-stop en omdraaien in paniek omdat ze nergens heenkunnen.

TJTlover schreef:loveblacky schreef:ik weet niet precies wat jullie aan het doen zijn (shetjes opjagen, zoiets?) maar ik wou even zeggen dat ik die hekken eng vind.
wel eens aan gedacht dat ze er met een been door kunnen schieten?
zoals tijdens die 'sliding stop'?
Nee, zoals ik al zei, zijn we aan het los longeren, in een zelf gebouwde picadero. Hekken hebben wij niet bedacht, vind het zelf ook niet het allerprettigst. Maar zo ie zo zijn de gleuven zo breed dat ze er niet echt tussen kunnen blijven zitten.
horsiej schreef:Hier is Tisjoe nog 2,3 jaar en op je andere topic ineens 2,9 jaar?
Jou pony word dan ook snel oud!
irish_lady schreef:idd behoorlijk aparte foto's en ik denk ook niet bevoordelijk voor je paard dat erachteraan gejaag.

PolosportJ schreef:TJTlover schreef:graag lezen, we zijn ze niet aan het opjagen..
longeren zonder lijn noem ik geen longeren. En m met een bal achterna gaan zie ik al helemaal t nut niet van![]()
Het is juist goed om met een 2,5 jarige bezig te zijn om hem b.v. vertrouwen te laten krijgen in eventueel werk wat hij later moet doen of gewoon voor de omgang. Ik denk dat je 2,5 jarige niet echt vertrouwen laat krijgen als je m achterna gaat met n bal of iets dergelijks. Hij lijkt der ook niet veel lol in te hebben.
Laat hem dan lekker in de bak gek doen als je hem wilt zien rennen.