Quitus @ work!!!... >>new forest<<...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:40

Verosjaak schreef:
P.S. wat ik ook grappig vind is dat iedereen zegt hoe goed het paard is en die moniek travers aan het oefenen is maar als je al dat soort dingen doet en het een pony is die supergoed presteerd dan laat je er tog niet iedereen op. ik zou dan errug bang zijn dat ze grove fouten maken en dat me pony verziekt. ik vind 3 mensen al veel als die op 1 dag op dezelfde pony dingen aan het doen zijn.

niet aanvallend bedoelt hoor maar als het egt zo'n super pony is zou ik er niet zoveel mensen op laten

Hier ben ik het helemaal mee eens

FZ_Lin

Re: Quitus @ work!!!... >>new forest<<...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 04:19

leuke pony alleen de beugels mogen wel wat langer en het lijkt alsof jullie hem in de krul trekken, maar het zijn momentopname's dus kan het verkeerd zien

Lotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 06:57

judith_slu schreef:
Verosjaak schreef:
P.S. wat ik ook grappig vind is dat iedereen zegt hoe goed het paard is en die moniek travers aan het oefenen is maar als je al dat soort dingen doet en het een pony is die supergoed presteerd dan laat je er tog niet iedereen op. ik zou dan errug bang zijn dat ze grove fouten maken en dat me pony verziekt. ik vind 3 mensen al veel als die op 1 dag op dezelfde pony dingen aan het doen zijn.

niet aanvallend bedoelt hoor maar als het egt zo'n super pony is zou ik er niet zoveel mensen op laten

Hier ben ik het helemaal mee eens

ik ook eigenlijk..zou het zelf ook nooit doen met men eigen paard

Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 07:32

Nou ja het commentaar is al gegeven.
Je kan proberen je pony iets meer te laten ontspannen en wat ronder te laten lopen met zijn achterhand eronder.
Probeer het eens op de volte
Leuke paardje verder

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:55

heej,,

@ verosjaak: nouw nouw dat jij dat vind kan best, maar ik denk eigelijk dat het alleen goed is om er verschillende mensen op te laten rijden, dan weet je zeker dat je paard de oefening op de goede manier beheerst! en verder, blijf wel even lezen wat er eerder gezegd is, want ik heb al gezegd dat we weten dat je als je een topic opent, je comentaar kunt verwachten! en verder, misschien lijkt het ook wel dat de pony opgekropt loopt, vanwege zijn bouw, omdat hij "het"bij alledrie doet, volges jou!

en om even te laten zien dat het een goede pony is, vandaag hadden wij carrousel, met moniek ( de 1e) en quintus voorop, en we hadden "toevallig"gewonnen..

dit alles niet aanvallend bedoelt hoor

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:00

@ Verosjaak:
Iedereen denkt daar anders over. Van een paardje die dit allemaal kan, kan een (iets minder goede) ruiter veel leren.

En deze schuim die de pony nu heeft, is spanningsschuim... dus niet echt goed

Handen wat breder zetten, en als ie beneden is, zelf ook nageven..
Ik zie jullie alledrie je handen kantelen, dus staat er continu spanning op. Als ie daar is, waar ie moet zijn, moet ie beloont worden, dmv nageven.

Succes nog!

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:03

Mooi new forestje Ben gek op die beesste
Alleen idd dat schuim, mjaa, gaat vast steeds beter of niet?

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:03

heej mense jullie denken het tog allemaal beter te wete mar nije elke pony heeft zown lange nek. En die pony kan super lopen. wij trokken hem niet hij was alleen soms een beetje opgefokt. mja als jullie beter weten moeten jullie weten... en trouwens het was nije serieus rijden het was gewoon even rodeo oefenen voor het carousel.
-xXx- merlin

en als een pony schuimt is dat een teken van ONTSPANNING hoor.. geef commentaar als je er ook iets vanaf weet. want je moet niet iedereen lopen opnaaien!!!!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:09

Nee, heb geleerd dat een paard/ pony ook kan schuimen van teveel spanning in zijn mond

schuimen KAN een teken van ontspanning zijn, maar ook een teken van stress!!

Als ik hard genoeg in mijn paard zn mond ruk en trek, móet hij wel gaan kauwen, en ontstaat het schuim... echter is de ontspanning dan heeel erg ver te zoeken.
Ook als een paard veel last heeft van stress, of zelfs van pijn kan het diezelfde kauwbeweging maken, waardoor het gaat schuimen. Ook in die situaties is er geen sprake van ontspanning denk ik.

Om een voorbeeld te geven: je kan je paard opjagen in een roundpenn/picadero/whatever, en het paard mag komen zodra het de kauw/likbeweging maakt. Het is voor een paard nog al stressvol om zo rondgejaagd te worden, maar het gaat wel schuimen. Ontspanning? ik denk het niet. Heb weinig paarden zich zien ontspannen na zo'n "behandeling"...

EN: Bij ontspanning heb je vlokkerig schuim en bij 'spanning' slijmerig schuim

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:11

oke hij kan ook wel schuimen van spanning maar dat is hier niet het geval.... en het was egt nije serieus ponyrijden hoor wij wete wl hoe het egt moet

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:13

Je moet niet eerst zeggen "Zeg iets wanneer je er wat vanaf weet".
Wat ik trouwens doe.. En daarna: ja, oke..

Zeg dan meteen dat ik gelijk heb..

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:14

hoezo behandeling wij hebben hem gewoon een beetje laten gaan . mja dan moet je hem op de geven moment een beetje bijhouden het was in ieder geval niet de bedoeling hoor. je doet net of wij da beestje aftakele... je kan ook overdrijven je ziet alleen maar fotos jullie wete nije hoe het egt is ggaan
xxx merlin

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:15

Ik zeg niet dat jullie hem aftakelen. Ik gaf een voorbeeld hoe een paard ook kan gaan schuimen..
Ik bedoelde niet dat jullie dat ook doen..

caat_eve

Re:

egt nije ik wist gwoon da die pony ontspande en niet stresste daarom zei ik da van er iets van af wete drolll. DUH
xxx merlinegt nije ik wist gwoon da die pony ontspande en niet stresste daarom zei ik da van er iets van af wete drolll. DUH
xxx merlinegt nije ik wist gwoon da die pony ontspande en niet stresste daarom zei ik da van er iets van af wete drolll. DUH
xxx merlin

caat_eve

Re:

ow nej dan heb ik verkeerd begrepe sorrx
xzxx merlin

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:19

hajj...
mensen.. is het hier de bedoeling om aftekraken?... Jaa oke als je een topic maakt met foto's waar je aan het rijden bent,, kun je kritiek verwachten.. Oké daar hebben jullie gelijk in.. Maar kijk alsjeblieft eerst is hoe jezelf op paard! (niet negatief bedoeld ofzo )

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:20

caat_eve schreef:
egt nije ik wist gwoon da die pony ontspande en niet stresste daarom zei ik da van er iets van af wete drolll. DUH
xxx merlin

1 keer is wel genoeg..
Maar voel je niet zo aangevallen.. wil ook alleen maar helpen..

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:23

da had merlin fout gedaan

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:24

goed ik wil ook iets kwijt.

die hele 'travers' van jullie slaat nergens op, je rukt hem gewoon in de krul vervolgens por je even goed in zn buik. dat is nou net hoe het niet moet.

verder is er heel veel spanning met rijden, jullie zijn maar een beetje wat aan het doen geloof ik..........

maar goed dit heb ik te zeggen.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:25

en leer even normaal abn...

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:28

uhm sorry hoor snoeske da jij nu zo perfect bent, kunne wij ook nix aan doen! en verder, hoe kun jij in godhemelsnaam weten hoe die HELE travers van ons nergens op slaat, als we de 1e foto niet geplaatst hadden hadden we misschien nog een beetje normaal commentaar gehad misschien, iets waar moniek DUIDELIJK om gevraagd had!

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:30

eigenlijk wel Sanne..!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:31

kunnen jullie ook normaal type inplaatst van msn stijl egt moeilijk te lezen

en op wat snoeske zei,
ik zeg amen....

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:33

sorry maar volgens mij is jou msn taal net zo erg als de mijne!

kunnen jullie ook normaal TYPEinplaatst van msn stijl EGT moeilijk te lezen

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:34

tjaah
dat heet met een mond vol tanden staan he