Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als je naar rechts wil, op je linker zitbeenknobbel
Sfiejj schreef:Bedankt trouwens allemaalHoe oud ben je eigenlijk..? Dan weet ik misschien wel wie je bent.. *checkt ff je profiel* Oh, je bent 13
Ik dacht dat je nog ouder dan mij was, maar niet dus
Maar dan heb ik dus de verkeerde voor me
Maar, rij je prestatief?
). Maar goed het is een hardstikke lief en braaf paard alleen ik ben te bang aangelegd en dat voelt ze erg goed. esmee87 schreef:stelling links klopt wel
Sfiejj schreef:Princesj, andersom bedoel jeAls je naar rechts wil, op je linker zitbeenknobbel
Annemarie schreef:Ik leer ook dat je juist geeen stelling moet nemen.
Enne, zonder beugels helpt ook veel, maar ik las dat je dat al eens deed?!
Sfiejj schreef:Dankje wel allemaal voor de tips.. Ik ga zeker goed op mijn zit letten. Maar ik kan niet zonder zadel rijden, ik rij namelijk maar 1x in de week op de manege. Omdat ik voor de rest vrij druk ben met mijn eigen pony. Maar moet je echt stelling links aannemen. Ik leer bij mijn ZZ instructrice dat het paard recht moet blijven en dat je maar echt heeeeeeel iets stelling mag nemen? Maar okéBedankt
sophie21 schreef:heb niet alles gelezen, maar even een paar kleine opmerkingen. iets stelling mag wel, maar het is uiteindelijk de bedoeling dat hij zo recht mogelijk gaat. vluchterig voor je been is niet hetzelfde als aan het been en wijken is hier een goede controle op. zorg ook dat je paard goed rechtgericht is, maar dat valt vaak niet in een uurtje te fiksen dus moeilijk met een manegepaard... als ie het gewoon echt niet snapt, is volte vergroten idd een goeie. verder zorgen dat je goed recht zit, maar niet teveel met je zit gaan klooien want in principe moet je wel recht blijven zitten. in feite, op een goed afgericht paard, leg je alleen je binnenbeen wat extra aan voor opzij en naar voren, terwijl je buitenbeen hem voorwaarts houdt en begrenst en je em recht houdt tussen 2 teugels of evt ietsje stelling.
nou staat wijken opzich redelijk op zichzelf, maar ik zou niet aan iets "moeilijkers" beginnen als dit je niet gemakkelijk afgaat...
succes,