Chantal(kwitnie) en Whisper @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:18

Wat een lekker ding zeg Echt mijn type .
Commentaar heb je al gekregen
groetjes!x

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:56

oosterhoff schreef:
Op de laatste foto zie ik geen onderlegtrens. Het is niet eens een trens maar een bit.

Best grappige reactie. Een bit is een ijzeren stuk voor in de mond van een paard. Zelfs een stang heet ook een bit. Een trens is een bit SOORT. Namelijk een mondstuk met 2 ringen.

Ja sorry das mijn eigen spreektaal. Als ik het over een trens heb dan heb ik het over een "bit" met losse ringen en als ik het over een bit heb hem ik het over een een met vaste ringen. Tja soms is het voor jezelf zo ingelepen dat je denkt dat iedereen er zo over denkt. Maar het slaat inderdaat nergens op!!!

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:46

Vind het wel meevallen hoe die hangt.... en vind het er heel goed uitzien.
Zie ze liever zo als in de krul getrokken..........

kwitnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:36

Angeliek schreef:
kwitnie schreef:

@ renske Ik had niet odor dat ze nog net dat kleine beetje achte de loodlijn liep nadat ik haar opgericht had. En het bit is een doodnormale bustrens

Waarom heeft ie dan dezelfde omvang van de bitringen, en is ie dunner als een normaal bit?

het bit heeft geen grote bitringen maar de dikte van het bit is normaal, de onderstrens die we hebben liggen is een keer zo dun.
en volgens mij is een ondertrens altijd met losse bitringen dus kan het zowie zo geen ondderleg trens zijn.
En waarom zou ik een onderlegtrens in zijn mond hangen?????

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:41

onderlegtrensjes zijn er ook in bustrens uitvoering, heb die nml zelf een gehad bij mn S&T(nu een onderlegtrens in dubbelgebroken watertrens uitvoering)
deze had ik
Afbeelding

beschrijving op divoza site:
Onderleg bustrens Aurigan (art.no.: 1674)
16 mm dik http://divoza.com/shop/a.visit/43ee0741 ... tellen.jpg

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:44

Wat een tof paard!! Echt mijn type Het rijden ziet er inderdaad wat opgekropt uit. Bij de tweede ruiter vind ik 'm beter lopen. Maar het komt vast helemaal goed!

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:51

Ontzettend gaaf diertjee! Echt 'mijn' type paardje en sja commetaar heb je al gehad maar je paard is echt een lekkerding en ik weet zeker dat jullie nog ver gaan komen samen wat een super combinatie!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:52

Leuke foto's.
Mooi paardje ook.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:44

wat een mooi paard zeg!! het rijden ziet er vind ik netjes uit

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:30

kwitnie schreef:
En waarom zou ik een onderlegtrens in zijn mond hangen?????

Misschien onbewust.

Het maakt helemaal niet uit wat voor bit je erin hebt hangen! Als je een paard eerlijk rijd dan maakt het geen verschil. Ik zie liever iemand met een rustige handhouding een hackamore gebruiken dat ie met een bustrens zijn paard in elkaar trekt. Het ligt er net aan wat het paard makkelijk aanneemt. En wat je zelf rijtechnisch aankan. Ik zie in dit geval helemaal geen moeilijkheden in het bit dat je gebruikt.

Daarbij werkt een te dik bit ook te sterk in. Dus dat is voor iedereen anders

Meryl

Re: Chantal(kwitnie) en Whisper @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:47

Wat is jouw houding vooruit gegaan zeg!! Ik vind het er vriendelijk uitzien hoor

LadyJane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:12

Ik zag de foto's en dacht oh mensen gaan het vast hebben over dat het paard te diep loopt! En ja hoor haha...

Ik moet als ik naar de foto's kijk zeggen dat ik het er juist vriendelijk uitziet en ik rijd zelf namelijk ook graag diep en vind dat je er lekker op rijd.
Lekker paardje ook om te zien hoor!
En vind het toch knap dat mensen kunnen zien dat het zo een onderlegtrens is...
Vraag eerst even voordat je oordeeld wel zo handig he?

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:27

Pivanti schreef:
Wat een tof paard!! Echt mijn type Het rijden ziet er inderdaad wat opgekropt uit. Bij de tweede ruiter vind ik 'm beter lopen. Maar het komt vast helemaal goed!

Daar ben ik het helemaal niet mee eens eerlijk gezegd. Chantal zit er veel gemakkelijker uit op dit paard, maar dat is ook logisch aangezien het háár paard is Ik vind je houding vooruit gegaan inderdaad! Waar heb je die rechte rug vandaan gehaald

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:31

LadyJane schreef:
Ik zag de foto's en dacht oh mensen gaan het vast hebben over dat het paard te diep loopt! En ja hoor haha...

Ik moet als ik naar de foto's kijk zeggen dat ik het er juist vriendelijk uitziet en ik rijd zelf namelijk ook graag diep en vind dat je er lekker op rijd.

ik rij ze zelf ook graag diep, om ze er daarna met hun neus eruit te rijden, dus oordeel er niet negatief over
en het is precies dezelfde als mijn onderlegtrens, ook hier oordeel ik er niet over, maar laat alleen zien dat er wel degelijk zulke onderleg trensjes zijn

kwitnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:05

LadyJane schreef:

dank je wel,
(ik had me er eerlijk gezegt ook al op voorbereid )

@ nettie: je wil niet weten hoe laura mij behandelt heeft laatst, maar het kan nog netter

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:49

ziet er elke keer weer beter uit chan..

alleen kijk nog even de foto's na en let dan even op je rechter hand, yes he's back }>

je houding is wel vooruitgegaan, er is 1 foto die laat zien hoe het was maar genoeg hoe het ook kan

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 23:57

trisca schreef:
ziet er elke keer weer beter uit chan..

alleen kijk nog even de foto's na en let dan even op je rechter hand, yes he's back }>

je houding is wel vooruitgegaan, er is 1 foto die laat zien hoe het was maar genoeg hoe het ook kan

ja rechterhand viel mij ook al op idd

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:56

LadyJane schreef:

Hohoho.. Ik ben een voorstander van laag diep en rond, maar dit ziet er naar mijn mening wat hangerig en getrokken uit. Bij laag diep en rond moet je je handen gewoon kunnen ontspannen terwijl hij ook ontspannen blijft.. Maar dat is niet af te lezen van deze foto's. Ik vind het een beeld geven dat als deze ruiter zijn hand meegeeft, dat het hoofd als een baksteen op de grond valt.

Maar DAT is mijn mening. De ruiter kan een heel ander gevoel hebben.. Er is geen bezwaar op LDR, maar op HOE LDR.
Ik zal dit topic verder niet lastig vallen

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 01:09

ik heb er ook nog opgezeten, en liet mij ook even voelen hoe dat is zo rijden. maar kan gewoon je handen ontspannen dat is lastige van foto's blijven momentopnames en kun je niet super zien of ie nou licht in de hand is of niet..

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 02:57

En dat is jammer dat dat op de foto's niet te zien is.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 08:32

Ik heb de foto's nog eens goed bekeken. Ik denk dat het er hangerig uitziet omdat het lijkt of het bit behoorlijk in de bondhoeken zit. Het kan aan mij liggen maar het bit komt ook een behoorlijk eind uit de mond. Het lijkt wat groot. Of het is doordat het paard geen gelijke aanleuning heeft en het bit teveel naar rechts is gekomen.
Mijn paard hoeft niet te lachen als ze haar hoofdstel op heeft. Ieder doet dat voor zich en het is ook geen verwijten of dat het niet goed zou zijn maar het is daardoor wel logisch dat mensen reageren dat het paard getrokken loopt.

carola90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:58

leuk paard..!!
ook mooie foto`s

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:35

leuke foto;s hoor
en je houding is idd zeker vooruit gegaan