[Renesse] Lang verwacht! Eindelijk het Ruiterbewijs-Examen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Re: [Renesse] Lang verwacht! Eindelijk het Ruiterbewijs-Exam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:15

Dat ging streng bij jullie! Wel goed natuurlijk.

Ik heb hem ook gehaald maar we hebben alleen een beetje rondgereden en sommige een sprongetje gemaakt. Allemaal geslaagd. Raar dat daar zoveel verschil inzit.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:28

wat grappig joh..
laatste foto, dat bruine huis (je ziet alleen de achterkant ervan) woont een ex van mij hahaha, cool joh..
Hoorde dan ook vaak de paardjes hinneken vanuit dat huis, het rechter raam sliep die ex.. grappig

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:12

Thirz schreef:
Hihi, ik zag een foutje: je mag je zweepje nooit in de hand houden die je uitsteekt! (ik geef soms ruiterbewijslessen).
Maar het ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd nog en geniet van je ruiterbewijs!!

Ja, daar zat ik ook al naar te kijken! Werd daar niets van gezegd??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:45

leuke foto's! idd een pittig examen... dan was mijn examen van 10 jaar terug toch een stuk makkelijker...

en leuk om Lennard weer eens op de foto te zien! heeft ie die Lippizanerhengst nog onder zijn kont?

essieJgirL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:15

hey..
leuk iedereen weer eens te zien..
wij hadde alles gefilmt zag er soms best wel stom uit hoor
haha gelukkig heb ik het gehaald en hoef ik het nie meer te doen..
maar alyss en bren het ga jullie ook nog lukken .. (daar geloof ik in)

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:50

Gefeliciteerd iedereen die het gehaald heeft Ziet er leuk uit!!
Ik heb hem 3 jaar jaar terug geloof ik gehaald, en alles is gefilmd toen, ook leuk om terug te zien!!

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:42

enny schreef:
Thirz schreef:
Hihi, ik zag een foutje: je mag je zweepje nooit in de hand houden die je uitsteekt! (ik geef soms ruiterbewijslessen).
Maar het ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd nog en geniet van je ruiterbewijs!!

Ja, daar zat ik ook al naar te kijken! Werd daar niets van gezegd??

Ja, jullie hebben helemaal gelijk! Het was ook gezegd van te voren, maar waarschijnlijk waren ze het vergeten. Gelukkig was de examinator op dat moment niet op die plek... hebben ze geluk gehad
De foto eronder zie je mijn zusjes wel weer hun zweepje in de andere hand hebben. Sja... foutjes worden zeker gemaakt..

@ Thirz: leuk dat je ook Ruiterbewijs-groepen begeleid! Vind je dat leuk om te doen?

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:51

oef jammer dat ik dit niet eerder wist.. moet dit jaar mn papiertje verlengen en geloof dat ik dan ook weer een proefje moet afleggen.. een aangezien lutina in zonnemaire er niet meer is had ik daarvoor best bij renesse mee kunnen doen..
mocht die proef niet in de binnenbak afgelegd worden trouwens? volgens mij is die daar wel groot genoeg voor. vrijdag nog in gesprongen met oefenspringen echt een mega bak!!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:55

Ach, foutje kan gebeuren toch? Als je er de volgende keer maar aan denkt!
Vind het idd leuk om de ruiterbewijslessen te geven. Ik doe dat bij een stal waar ze ruiterbewijsweekenden organiseren. Ik geef dan 2 uur les waarin we alle onderdelen van het examen oefenen, best intensief, maar door de afwisseling erg leuk!

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:57

@ boeflover: volgens mij moeten alle examens buiten worden afgelegd, in een weiland.
Het maakt niet uit hoe groot je bak is, het mag gewoon niet binnen. Ik dacht dat je wel binnen op mocht stappen en losrijden, maar alle oefeningen moesten buiten gebeuren.
maar dit weet ik niet heel zeker natuurlijk...

maar ik wist niet dat je op een gegeven moment, bij het verlengen, ook weer een test moet doen! Na hoeveel keer verlengen is dat? Ik heb daar nog nooit van gehoord

Zonde dat je het gemist hebt!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:01

Haha, ruiterbewijs gaat natuurlijk over buitenrijden, dus lijkt me het niet echt gepast om het examen binnen af te nemen he! Zo weet dan nog niemand of je je paard buiten onder controle kan houden

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:02

_Aise_ schreef:
@ boeflover: volgens mij moeten alle examens buiten worden afgelegd, in een weiland.
Het maakt niet uit hoe groot je bak is, het mag gewoon niet binnen. Ik dacht dat je wel binnen op mocht stappen en losrijden, maar alle oefeningen moesten buiten gebeuren.
maar dit weet ik niet heel zeker natuurlijk...

maar ik wist niet dat je op een gegeven moment, bij het verlengen, ook weer een test moet doen! Na hoeveel keer verlengen is dat? Ik heb daar nog nooit van gehoord

Zonde dat je het gemist hebt!

nou ik weet het ook niet zeker hoor, maar na 2 jaar moet het verlengd worden, en ik dacht gehoord te hebben dat je dan dus nog een proefje moet afleggen.. maar dat weet ik eigenlijk niet zeker, moet er nog maar is achterna gaan, want hij is geloof ik tot mei geldig ofzo. vind het ook weer zonde van mn geld om hem nou te laten verlopen, ook al heb ik hem nog nooit hoeven te gebruiken.. in westenschouwen niet nodig, en op de veluwe hoefde het ook niet..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:54

@boeflover, je hoeft niks overnieuw te doen hoor, ik moet hem nu voor de 2e keer verlengen, gewoon geld overmaken en hij is weer 2 jaar verlengd. Dus geen extra exames enzo....

Stellab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:02

_Aise_ schreef:
chica_lover schreef:
heyy leuke foto's hoor en gefeliciteerd en het was wel redelijk makkelijk he ik heb de foto's geupdate maar nog niet op bokt gezet was ziek en had examens voor school een nachmerrie dus komt binnen kort van mij der ook op oefenen en examens bij elkaar

Nou, het was dit keer dus juist NIET makkelijk.
Het moest allemal perfect zijn en er werden haast geen 'goed'jes uitgedeeld.
Dit was zo een 'voldoende'-examinator, weet je wel.
Als je iets keurig uitvoerde kreeg je alsnog een voldoende.

Maar toen ik het 3 jaar geleden moest doen waren de eisen wel veel minder streng.
Ik denk dat het ook een beetje aan de examinator ligt..
Dus jij hebt ook wel geluk gehad misschien OF natuurlijk perfect gereden

Nou ik heb wel 2 x goed. En keer voor springen en voor door die smalle doorgang rijden. xxx

Stellab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:07

amigo dacht inderdaad bij de c1000 laten we is vrolijk gaan doen. ach van mijn mag die had die op de wei ook al mogen doen. hoefde ik misschien niet zo hard te schoppen om er een beetje door te laten lopen. vind het wel jammer dat amigo waarschijnlijk weg gaat. gaat voor een paar weken proef bij iemand en als het bevalt blijf die daar. heb hem stiekem al in fluisterd dat hij niet zo braaf moet zijn. hahah

Stellab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:18

Thirz schreef:

Oh die vent zei dat het wel mocht als hij maar niet langer is dan 70 cm. die vent zat er op te kijken en heeft er niks van gezegt. het ging hem meer over de houding die je had en of je je paard er mee belast. ach ja maakt mij het uit ik heb hem gelukkig wel gehaald en ik weet zeker dat ik hem niet vergeet te verlengen want doe hem nooit meer over

Haffytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:33

Hey!
Wat een toeval! Een paar jaar geleden ben ik in Zeeland op vakantie geweest, en natuurlijk had ik toen zin om paard te rijden! We stonden in Renesse op de camping, dus wij gaan vragen of er ook een manege in de buurt was. Ja, die was er wel. Manege Grol.
Dus wij daar heen. Echt een super manege! Alleen jammeer dat de begeleider Duits was, zodat ik er geen bal van verstond. We hebben toen een lekkere buitenrit gemaakt door de duinen, en ik mocht op een superlive Fjord! Wel een beetje pittig, maar ook vet lief! Weet iemand van mange Grol toevallig ook hoe die heette? Ik ben het heelmaal vergeten! Iets van Fleur ofzo... Maar dat zal wel niet zo wezen! Iig, manege Grol is super!
Kusjes!

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:53

@ Stella: ze bedoelde dat je wel een zweepje mag, maar niet in de hand die je uitsteekt.
Dus je had je zweepje in je andere hand vast moeten pakken terwijl je aangaf dat je naar links wilde.
Maarja, daar heb je nu weinig aan maar in het vervolg dus heeeeeeeeeeeeel goed op letten

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:55

hé, een naam genoot
ik heet ook Rochelle
Maar ziet er leuk uit hoor

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:31

hey gefeliciteerd!! Sinds wanneer mogen er over de balken dekens hangen eigenlijk. Bij ons begonnen ze daarover te zeuren omdat daar hun eigen geur aanzat en dus moesten we met picknick kleden het ruiterbewijs doen

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:38

hahaha dat is ook belachelijk
dan deden ze wel ERG moeilijk bij jou
Gelukkig was dat nu niet zo, maar misschien had de examinator zijn eigen dekens meegenomen??

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:42

_Aise_ schreef:
hahaha dat is ook belachelijk
dan deden ze wel ERG moeilijk bij jou
Gelukkig was dat nu niet zo, maar misschien had de examinator zijn eigen dekens meegenomen??

Ze zien er vies uit dus dat zal wel niet Maarja wij hadden zoiezo een k*twijf van een examinatrice ook hor want ze liet mensen zakken omdat ze op een haf reden en omdat een combinatie heel mooi vond, en die niks hadden getoont laten slagen

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:48

Oh, das ook niet zo leuk inderdaad!
En? was jij zo een mooie combinatie?
Maar je hebt inderdaad heel strenge (en soms onrechtvaardige) examinatoren, maar de meesten zullen toch wel redelijk zijn
(hoop ik dan)
Wel banketstaaf voor jullie

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 01:01

boeflover schreef:
oef jammer dat ik dit niet eerder wist.. moet dit jaar mn papiertje verlengen en geloof dat ik dan ook weer een proefje moet afleggen.. een aangezien lutina in zonnemaire er niet meer is had ik daarvoor best bij renesse mee kunnen doen..
mocht die proef niet in de binnenbak afgelegd worden trouwens? volgens mij is die daar wel groot genoeg voor. vrijdag nog in gesprongen met oefenspringen echt een mega bak!!

Jij hebt m toen toch ook bij Lutina gehaald? Of die keer daarvoor al?

Je kunt m gewoon verlengen hoor. Geen extra proeven of testen. Gewoon netjes om de 2 jaar betalen. Is dit jaar trouwens, tenminste als je 'm toen bij luut heb gehaald.

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:01

Sammie schreef:
boeflover schreef:

Jij hebt m toen toch ook bij Lutina gehaald? Of die keer daarvoor al?

Je kunt m gewoon verlengen hoor. Geen extra proeven of testen. Gewoon netjes om de 2 jaar betalen. Is dit jaar trouwens, tenminste als je 'm toen bij luut heb gehaald.

klopt ja, heb hem gelijk met jou gehaald..
maar mooi dan dat ik enkel hoef te verlengen