Miranda(Fantine) @ Wencke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:04

ik vind je pony niet zo fijn lopen...
als je geen bit in hebt wil nog niet zeggen dat de houding van je paard goed is. en als de mondhoeken van je pony kapot gaan, dan trek je teveel of heb je een verkeerd bit erin.
ze loopt best met haar hoofd omhoog, en helemaal uit elkaar.
maar ik neem aan dat jij niet dressuurgericht traint maar meer van lekker hobbelen in de bossen houdt.
ik vind het er gewoon niet zo leker uitzien...

maar zolang jij en je paar tevreden zijn, ben ik dat ook!
veel plezier en succes verder!!

groetjes denice

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 18:24

[quote]
als je geen bit in hebt wil nog niet zeggen dat de houding van je paard goed is.[quote]
Dit staat ook nergens aangegeven.

Dat haar mondhoeken kapot waren, kwam door iets waarvan ik de
oorzaak ook ken, dus daar ga ik verder ook niet op in. Hobbelen in
de bossen doe ik overigens ook nooit.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:12

fionaa schreef:
leuke haf, ga zelf gewoon ontspannen en recht op zitten, en je gooit je handen weg..

teugels is idd mijn probleem, ben ik in de les hard aan t werken. rechtop zitten ook.
ontspannen, welke foto(s)? doel je dan vooral op? kan ik ook weer van leren was idd niet altijd even ontspannen, was de eerste keer en in het begin was ze wat fris dus was ff wennen. maar kan ik alleen maar van leren he

denice schreef:
als je geen bit in hebt wil nog niet zeggen dat de houding van je paard goed is. en als de mondhoeken van je pony kapot gaan, dan trek je teveel of heb je een verkeerd bit erin.
maar ik neem aan dat jij niet dressuurgericht traint maar meer van lekker hobbelen in de bossen houdt.

t was idd geen dressuur les. maar lekker hobbelen in het bos ook niet. maar waarom vind je t er niet lekker uitzien?
ze hoeft van mij echt niet aan de teugel, ik moet eerst zelf maar goed zitten en hulpen onder de knie hebben en dr aan t been hebben. en aan t been was erg lastig vond ik. aan de teugel is bij mij geen pre, zou ze t doen, geweldig! doet ze t niet, maakt mij niets uit.

maar hoor t graag, andere kanten horen is altijd interessant, wil neit zeggen dat iederen het met elkaar eens moet zijn

en van tips kan ik alleen maar leren dus graag

moonshine88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:51

Cole pony inderdaad. Zo reden mijn vriendin en ik ook op onze verzorgpony door het bos, gewoon de teugels aand e neusriem. Zijn we later mee gestopt omdat de pony wondjes onder de lip kreeg van het gespje van de neusriem omdat deze nou wel een sop en neer gaat dan emet bit.
Pony gaat er niet beter van lopen inderdaad (mijne ook niet).
We zijn overgegaan op het halster, wil ook prima, maar meestal houd ik het gewoon op hoofstijl anders loopt hij verschrikkelijk uit elkaar...

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:12

Leuke foto's, Wencke is leuk.
Echt heel netjes ziet het er niet uit, maarja volgensmij waren jullie ook niet zo serieus bezig.
Ik zou eigenlijk weer eens proberen met bit tegaan rijden, kijken hoe dat gaat. Of wil je voor altijd zonder bit rijden?
Kan op wedstrijden natuurlijk ook niet.
Maar verder leuke foto's hoor.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:14

ff algemeen: waarom zou een paard zonder bit slechter moeten lopen? heeft denk ik meer met de ruiter te maken dan het paard..

Is uit elkaar lopen echt een ramp? ik ben blij als ik een paard aan mn been heb en zn achterhand er wat onder krijg. geen van beide doelen heb ik echt gehaald op Wencke, maar heb wel veel lol gehad

paard is niet van mij maar van de TS(ik zit erop) dus het antwoord van wedstrijden moet ik je schuldig blijven

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:26

Fantine schreef:
bedankt allemaal!

zonder bit rijden was leuk! merkte op zich niet zoveel verschil(ja dat je je paard niet in zn mond zit )

iemand misschien nog tips voor mn houding ofzo?

Je zit een beetje in stoelzit. Het lijkt of je zadel wat ver naar voren ligt en wa t achetravoer valt. Je onderbenen wat meer terug. je pony ziet er leuk uit. Hij loopt wel erg uit elkaar. Veel plezier verder met m.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:29

Fantine schreef:
fionaa schreef:
leuke haf, ga zelf gewoon ontspannen en recht op zitten, en je gooit je handen weg..

teugels is idd mijn probleem, ben ik in de les hard aan t werken. rechtop zitten ook.
ontspannen, welke foto(s)? doel je dan vooral op? kan ik ook weer van leren was idd niet altijd even ontspannen, was de eerste keer en in het begin was ze wat fris dus was ff wennen. maar kan ik alleen maar van leren he

denice schreef:

t was idd geen dressuur les. maar lekker hobbelen in het bos ook niet. maar waarom vind je t er niet lekker uitzien?
ze hoeft van mij echt niet aan de teugel, ik moet eerst zelf maar goed zitten en hulpen onder de knie hebben en dr aan t been hebben. en aan t been was erg lastig vond ik. aan de teugel is bij mij geen pre, zou ze t doen, geweldig! doet ze t niet, maakt mij niets uit.

maar hoor t graag, andere kanten horen is altijd interessant, wil neit zeggen dat iederen het met elkaar eens moet zijn

en van tips kan ik alleen maar leren dus graag

een paard hoeft ook niet perse aan de teugel te lopen. Wel is t beter dat ie ontspannen loopt met zijn hoofd wat nageeflijker. Als je paardje zo met zijn koppie in de lucht rond banjert drukt hij zijn hele rug weg. dat is minder goed voor je paardje.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:35

Bedankt Sandr0, zadel weet ik niet precies, tis de pony van een vriendin van me

andere reactie ben ik het ook wel mee eens. maar denk dat t voor Wencke en mij beide wennen was, reed dr voor de 1e keer en als ik mn teugels niet op maat hou wordt t voor haar ook een stuk moeilijker, vandaar dat ik daar in de les nu extra op let.
maar bedankt voor je reactie!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:37

Fantine schreef:
Bedankt Sandr0, zadel weet ik niet precies, tis de pony van een vriendin van me

andere reactie ben ik het ook wel mee eens. maar denk dat t voor Wencke en mij beide wennen was, reed dr voor de 1e keer en als ik mn teugels niet op maat hou wordt t voor haar ook een stuk moeilijker, vandaar dat ik daar in de les nu extra op let.
maar bedankt voor je reactie!

graag gedaan hoor en succes met t paardje!

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:40

Hey daar ik het kleine crossmonster Wencke

Ziet er gezellig uit dames. En Wencke vond alle aandacht ook wel goed volgens mij.

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:22

Ik denk dat het idd voor beide erg wennen was. Ik zal hier nog ff
2 foto's plaatsen van toen ik erop zat (staat ook nog topic over op)
Afbeelding
Afbeelding

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:47

je moet als je met een bitloos rijd, je teugels toch echt veel losser hebben hoor!

Voor de rest een leuk paardje

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:53

waarom als ik vragen mag? met hackmore ofzo kan ik je reactie goed voorstellen, dit is een gewone neusriem.

Wencke vond de aandacht volgens mij idd wel leuk, maar mij toch wat minder Monique blijft dr baasje en daar wil ze zelfs odner t rijden toch liever naar toe

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 16:54

Geloof me, die teugels zijn al harstikke los En waarom zou het
bij een bitloos losser moeten en met bit niet? Lijkt me dan toch dat
je beter bij een bit de teugels losser moet doen, zodat je niet
constant in de mond zit te trekken.

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:14

Ten eerste vind ik het goed dat je zonder bit rijdt.
Een paard gaat niet beter/slechter van lopen mét bit.

Het is hoe de ruiter rijdt, niet wat de mens verzint wat eraan moet hangen.

Het zadel kan vanaf de fotos gezien iets naar achteren.
Verder kan je letten op je ellebogen, handen dragen.
Iets meer op je kont blijven zitten

Oké ik moest reageren van Miranda dus hier mijn 'commentaar/tips'.

Wencke blijft leuk
Ze heeft me wel een 8 laten halen voor mijn dummy op school
Met een tekening van Wencke erin met dé aparte vorm van 'bles' vond de docente

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:48

das nog eens een leuke opdracht!

bedankt voor de tips!

nog meer mensen tips of is zo ongeveer alles gezegt?