Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fionaa schreef:leuke haf, ga zelf gewoon ontspannen en recht op zitten, en je gooit je handen weg..
was idd niet altijd even ontspannen, was de eerste keer en in het begin was ze wat fris dus was ff wennen. maar kan ik alleen maar van leren he 
denice schreef:ik vind je pony niet zo fijn lopen...
als je geen bit in hebt wil nog niet zeggen dat de houding van je paard goed is. en als de mondhoeken van je pony kapot gaan, dan trek je teveel of heb je een verkeerd bit erin.
ze loopt best met haar hoofd omhoog, en helemaal uit elkaar.
maar ik neem aan dat jij niet dressuurgericht traint maar meer van lekker hobbelen in de bossen houdt.
ik vind het er gewoon niet zo leker uitzien...
maar zolang jij en je paar tevreden zijn, ben ik dat ook!
veel plezier en succes verder!!

Fantine schreef:bedankt allemaal!
zonder bit rijden was leuk! merkte op zich niet zoveel verschil(ja dat je je paard niet in zn mond zit)
iemand misschien nog tips voor mn houding ofzo?
Fantine schreef:fionaa schreef:leuke haf, ga zelf gewoon ontspannen en recht op zitten, en je gooit je handen weg..
teugels is idd mijn probleem, ben ik in de les hard aan t werken. rechtop zitten ook.
ontspannen, welke foto(s)? doel je dan vooral op? kan ik ook weer van lerenwas idd niet altijd even ontspannen, was de eerste keer en in het begin was ze wat fris dus was ff wennen. maar kan ik alleen maar van leren he
denice schreef:ik vind je pony niet zo fijn lopen...
als je geen bit in hebt wil nog niet zeggen dat de houding van je paard goed is. en als de mondhoeken van je pony kapot gaan, dan trek je teveel of heb je een verkeerd bit erin.
ze loopt best met haar hoofd omhoog, en helemaal uit elkaar.
maar ik neem aan dat jij niet dressuurgericht traint maar meer van lekker hobbelen in de bossen houdt.
ik vind het er gewoon niet zo leker uitzien...
maar zolang jij en je paar tevreden zijn, ben ik dat ook!
veel plezier en succes verder!!
t was idd geen dressuur les. maar lekker hobbelen in het bos ook niet. maar waarom vind je t er niet lekker uitzien?
ze hoeft van mij echt niet aan de teugel, ik moet eerst zelf maar goed zitten en hulpen onder de knie hebben en dr aan t been hebben. en aan t been was erg lastig vond ik. aan de teugel is bij mij geen pre, zou ze t doen, geweldig! doet ze t niet, maakt mij niets uit.
maar hoor t graag, andere kanten horen is altijd interessant, wil neit zeggen dat iederen het met elkaar eens moet zijn
en van tips kan ik alleen maar leren dus graag

Fantine schreef:Bedankt Sandr0, zadel weet ik niet precies, tis de pony van een vriendin van me
andere reactie ben ik het ook wel mee eens. maar denk dat t voor Wencke en mij beide wennen was, reed dr voor de 1e keer en als ik mn teugels niet op maat hou wordt t voor haar ook een stuk moeilijker, vandaar dat ik daar in de les nu extra op let.
maar bedankt voor je reactie!

Monique blijft dr baasje en daar wil ze zelfs odner t rijden toch liever naar toe
En waarom zou het