Help! Wat te doen met een steegs paard?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:08

WowAmigo schreef:
Er is dus nog hoop, ook voor de mijne...

O, absoluut, maar wees in het begin alert, ze kunnen zich als door een wesp gestoken opdraaien, of aan de haal gaan en dan zijn ze in eens wel wendbaar en hebben ze een achterhand die ondertreedt Dan weet je ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Wobelisk

Re: Help! Wat te doen met een steegs paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:22

sommige paarden durven niet alleen van huis af, ik denk dat je het best met iemand anders mee kunt rijden, voor jou en je paard fijn

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:52

Ja precies.. dat ga ik ook doen. Mijn instructrice heeft aangeboden om met me mee te gaan zodra het weer weer iets beter wordt. Dan gaat ze me helpen. Ik ben niet bang om te vallen, maar wel voor het feit dat hij weer de weg op rent ALS ik val. Ik overleef het wel, maar als mijn paard aangereden wordt weet ik niet of hij het redt. Zeker niet als hij aangereden wordt met de snelheid waarmee ze daar altijd rijden. Ik ga gewoon mijn best doen.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:53

@russel: Het is trouwens wel fijn om zo'n herkenbaar verhaal te horen, maar dan met een hele goede afloop.. Thnx..

Anoniem

Re: Help! Wat te doen met een steegs paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:02

Ja Ik heb trouwens wel een compromis met mijn heetzeikert gesloten hoor.Veel losse teugel, weinig opgesloten laten lopen, nu kan ik hem ook met periodes aan het werk zetten, maar ben inmiddels 4 jaar verder!!!

Ik heb spoortjes aan en als hij weer zo een bui heeft dat hij helemaal in zijn hoofd zit, moet ik hem soms een schop met mijn stompe overigens spoortje geven om hem te laten weten IK ben Hier, want hij sluit mij dan buiten. Veel praten, ik raak hem veel aan bij het begin van zijn manenkam bij de schoft en zie de oortjes naar mij draaien om lijfelijk contact te houden. Ernaast kan ik alles, erop is hij mij kwijt en door steeds contact te houden, houd ik hem bij mij.

Nou heb ik een vlugge, eentje die snelheid wil, dus ik moet steeds, met een rustige stem hoooo, rustigggg zeggen als we draven en zeker als we galopperen. Ik moet hem steeds duidelijk maken dat ik er ook ben,dat we samen zijn. Als er paniek komt even bij je nemen en meteen weer los laten, geen spanning op de teugels houden, lichamelijk contact houden en als hij bij je blijft, goed belonen, ik aai soms zijn oren en dan kijkt hij ook even naar mij. Allemaal kleine truckjes die ik heb toegepast om hem gerust te stellen. Nou heb ik er eentje die ook nog eens een baasje is en snel pissig wordt, dus een rare combinatie, enerzijds een held op sokken en anderzijds de macho uithangen

Als je bang bent geworden, hardop verhaaltjes vertellen, gaan zingen, dan krijg je weer zijn aandacht en dan spitst hij zich niet op jouw angstgevoel. Als ze aan de kletter gaan, zijn ze stuurloos, onthoudt dat!!! Probeer ze voor te zijn. Nooit teugels losgooien, alleen hals laten strekken!!!! Teugels los kan later als hij bomproef is geworden wel..
Heb je vragen, mail maar.