Karmandi, Noortje en Miriano @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:19

Pas als het paard springt naar voren gaan zitten, je handen mee met de sprong

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:21

Dat eerste doe ik toch ook?
Handen, ja.. oke zal er aan gaan werken

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:47

Je zit een beetje voor de sprong, hoe je dat kunt verhelpen weet ik niet
neem is een een springlesje zou ik zeggen

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:48

@ lauss: bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee. Over de slof: ik heb les met karmandi en zelfs de slof van mijn instructrice gekregen, omdat hij nogal sterk is als er andere paarden bij lopen. Hij had Miriano nog nooit gezien, dus was het allemaal erg spannend, vandaar dat ik voor de veiligheid even de slof erom had gehangen, ookal was hij er bijna niet bij gepakt. Hij kan namelijk gewoon nogal springerig zijn. Ik weet ook hoe ik hem wat meer op moet nemen, maar dit was gewoon alleen even voor de veiligheid dus. Als ik hem echt als hulpmiddel wil gebruiken om hem meer naar beneden te krijgen oid, pak ik hem wel iets strakker erbij. Ik weet ook dat ik op de foto's niet netjes zit, want ik had mijn aandacht er bijna de hele tijd bij om hem onder controle te houden. Geen excuus, weet ik. Ik zal extra aan mijn houding gaan werken idd.
En over Lucy: het was dus de eerste keer dat ze op dit paard zat, ik vind het heel knap van haar dat ze toch nog vrij netjes op Noortje reed.
Karmandi is op 1.80 gemeten en Noor op 1.78, maar dat is wss wel fout, ze zijn een stukje kleiner

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:54

leuke foto's joh volgens mij hebben jullie een leuke en gezellige dag gehad

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:04

Probeef met het pringen niet bijna op je paard te gaan liggen.
Jullie zitten zo ver naar voren. dan raak je ook eerder uit evenwicht.
Dit geld niet voor iedereen, maar die gene voor wie het geld weet wat ik bedoel.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:06

Die laatste foto ook?
Want dat was zeker zo
Ben er daarna ook afgevallen
omdat meneer bokte, en ik zat dus niet echt goed meer..

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:24

Miriano schreef:
Die laatste foto ook?
Want dat was zeker zo
Ben er daarna ook afgevallen
omdat meneer bokte, en ik zat dus niet echt goed meer..

Ik bedoel om pressies te zijn de 3e de 7e en de 9e foto van het gedeelte met het springen.
Miscihen dat ik het mis heb maar ik vindt je heel erg staan en plat liggen.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:07

Whaha, leuke foto's!
Het is wel te zien dat jullie nog geen Anky's zijn, whaha, maakt niet uit, als je maar lol hebt!
Die laatste foto, wow, lijkt wel afstappen tijdens de sprong, das best heftig!
Ik vind de foto's echt leuk, lekker gezellig!

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:23

He hallo, wat leuk om Mir weer eens te zien.
Ik ken mir goed, en heb hem ook nog een paar keer gereden.
ben bevriend met z'n vorige eigenaresse.
ben blij dat ie goed terecht is gekomen. Volgens mij heeft ie het goed bij jou........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:29

_lucy_ schreef:
haha ik heb wel op paarden gereden hoor, maar nog nooit gesprongen..
en die beugels waren echt goed (vond ik dan)
noor kent Karmaldi heel goed dus die gaf echt geen kik om hem..
en ze sprong ook lekker, helemaal geen gekke reactie hoor.. alleen bij miriano wel.. maar hij ging er gewoon niet overheen.. (en ik ga niet joni's paard een mep geven, moet ze zelf maar doen,, )

Sorry, ik had het verkeerd gelezen
Ja dat kan jij misschien gevonden hebben, maar de foto's laten dus zien dat ze niet goed zaten.

Waarom zat je er dan zo gespannen op?
Ik had het ook over Miriano met die gekke sprongen

Ja dat is wel lekker makkelijk he
"ja ik ga hem niet aanpakken, ik wil alleen wat rondjes met hem hobbelen..Opvoeden doet ze zelf maar!"

Wat een onzin! Als hij eruit naait en alles kort en klein slaat geef je hem toch ook op zijn donder?
Ik wil je dit nog wel horen zeggen als je ernaast ligt
"Ja hij bokte misschien wel, en hij hield dan misschien niet meer op, maar ik geef hem geen schop onder zn kont, want het is niet mijn paard"

Sorry dat ik het even zo ruw zeg, maar dat vind ik een onwijs slap 'excuus'

KarmY_LoVeR schreef:
@ lauss: bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee. Over de slof: ik heb les met karmandi en zelfs de slof van mijn instructrice gekregen, omdat hij nogal sterk is als er andere paarden bij lopen. Hij had Miriano nog nooit gezien, dus was het allemaal erg spannend, vandaar dat ik voor de veiligheid even de slof erom had gehangen, ookal was hij er bijna niet bij gepakt. Hij kan namelijk gewoon nogal springerig zijn. Ik weet ook hoe ik hem wat meer op moet nemen, maar dit was gewoon alleen even voor de veiligheid dus. Als ik hem echt als hulpmiddel wil gebruiken om hem meer naar beneden te krijgen oid, pak ik hem wel iets strakker erbij. Ik weet ook dat ik op de foto's niet netjes zit, want ik had mijn aandacht er bijna de hele tijd bij om hem onder controle te houden. Geen excuus, weet ik. Ik zal extra aan mijn houding gaan werken idd.
En over Lucy: het was dus de eerste keer dat ze op dit paard zat, ik vind het heel knap van haar dat ze toch nog vrij netjes op Noortje reed.

Ik had ook al tegen Joni gezegd, als ze er les mee krijgt, geen probleem. Ik zei alleen dat je niet zonder begeleiding ermee moet beginnen

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:59

@Lauss:
Sorry, maar Miriano bokt echt niet snel. Alleen met een zweep, die ik dus ook echt bijna niet gebruik.
Bij Miriano helpt straffen niet. Echt niet! Dan raakt hij alleen maar in de war, komt hij in opstand, en dan kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.

@MirandaFuego: Nee, we zijn nog geen Anky's. Maar dat hoef ik ook echt niet te worden hoor!
Ik doe het voor mijn plezier
En sinds wanneer springt Anky
Mijn houding is een stuk verbeterd.. heb net foto's zitten bekijken van 6 maanden geleden. Dat was echt erg. Benen afsteken, voorover zitten, teugels veeeeeels te lang. Geen mooi gezicht. En nu vind ik het veel netter...
Ja, ik wilde afstappen! Haha, nee.. hij maakte een rare sprong, en ik was uit evenwicht

@kimmy1985:
Hoe wil ik staan en plat liggen tegelijk?
bij foto 9 snap ik het liggen. Bij de 2e snap ik het staan (ik moet nodig aan mijn houding werken.. tips??)
Bij foto 7 vind ik het allebei niet zo.. maar dat kan aan mij liggen
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 06-02-06 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:01

@Gigelo:
Leuk dat je hem ook nog gereden hebt!
Wat deed je zoal met 'm?

Hij heeft het goed hier ja
Lekker knuffelen elke dag Ben elke dag wel met 'm bezig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:11

Miriano schreef:
@Lauss:
Sorry, maar Miriano bokt echt niet snel. Alleen met een zweep, die ik dus ook echt bijna niet gebruik.
Bij Miriano helpt straffen niet. Echt niet! Dan raakt hij alleen maar in de war, komt hij in opstand, en dan kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.

Ja maar dat is niet wat ze zegt
Ze zegt dat jij dat maar moet doen.
En dàt is hetgene waar ik op reageer.
Niet op wat Miriano deed, of hoe hij op een schop onder zn kont reageerd.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:17

Ja, omdat zij misschien niet weet hoe hij kan reageren?
Ik ga toch ook geen "vreemde" paarden slaan?
Ik schop een paard niet. Je moet het oplossen met geduld. En dat is hetgene wat werkt bij Miriano. Geduldig zijn, goed uitleggen, en belonen. En straffen helpt niet.

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:53

idd, dat jij dat doet moet je zelf weten maar ik doe dat niet!
Lauss schreef:
_lucy_ schreef:
haha ik heb wel op paarden gereden hoor, maar nog nooit gesprongen..
en die beugels waren echt goed (vond ik dan)
noor kent Karmaldi heel goed dus die gaf echt geen kik om hem..
en ze sprong ook lekker, helemaal geen gekke reactie hoor.. alleen bij miriano wel.. maar hij ging er gewoon niet overheen.. (en ik ga niet joni's paard een mep geven, moet ze zelf maar doen,, )

Sorry, ik had het verkeerd gelezen
Ja dat kan jij misschien gevonden hebben, maar de foto's laten dus zien dat ze niet goed zaten.

Waarom zat je er dan zo gespannen op?
Ik had het ook over Miriano met die gekke sprongen

Ja dat is wel lekker makkelijk he
"ja ik ga hem niet aanpakken, ik wil alleen wat rondjes met hem hobbelen..Opvoeden doet ze zelf maar!"

Wat een onzin! Als hij eruit naait en alles kort en klein slaat geef je hem toch ook op zijn donder?
Ik wil je dit nog wel horen zeggen als je ernaast ligt
"Ja hij bokte misschien wel, en hij hield dan misschien niet meer op, maar ik geef hem geen schop onder zn kont, want het is niet mijn paard"

Sorry dat ik het even zo ruw zeg, maar dat vind ik een onwijs slap 'excuus'

we gingen ook springen dus miss is dat daarom maar ik vond ze goed dus dan zijn ze goed, als ik ze fijn vind, zitten ze goed hoor..

mischien lijkt het dat ik gespannen was maar nee hoor, we hadden dikke lol..

ja ik ga geen ander paard 'schoppen' zoiezo geen een paard! kijk als ze vind dat hij dat nodig heeft moet ze dat zeggen dan had ik dat miss nog wel gedaan.. (oke je had wel gezegt maar ik zei toen al dat ik dat gewoon niet doe..)
als je een paard schopt/slaat of weet ik veel, dat maakt het elleen maar erger! dat lost echt niks op hoor.
rust, dat moet je hebben, en tijd.. anders zet je het paard alleen maar tegen je op, ik weet niet hoe jij het dan doet maar, tja..

en ik probeer het liever te vermeiden dan op z'n donder te geven, maar zaterdag was gewoon voor de lol, voor de paarden als voor ons..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:55

Ik weet dat wel hoor Lucy..

Rust, belonen en geduld werkt vele malen beter dan straffen.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:01

Maar goed.. ik heb dit topic geopent om tips te krijgen, niet om ruzie te maken
Dus als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:46

_lucy_ schreef:
we gingen ook springen dus miss is dat daarom maar ik vond ze goed dus dan zijn ze goed, als ik ze fijn vind, zitten ze goed hoor..

mischien lijkt het dat ik gespannen was maar nee hoor, we hadden dikke lol..

ja ik ga geen ander paard 'schoppen' zoiezo geen een paard! kijk als ze vind dat hij dat nodig heeft moet ze dat zeggen dan had ik dat miss nog wel gedaan.. (oke je had wel gezegt maar ik zei toen al dat ik dat gewoon niet doe..)
als je een paard schopt/slaat of weet ik veel, dat maakt het elleen maar erger! dat lost echt niks op hoor.
rust, dat moet je hebben, en tijd.. anders zet je het paard alleen maar tegen je op, ik weet niet hoe jij het dan doet maar, tja..

en ik probeer het liever te vermeiden dan op z'n donder te geven, maar zaterdag was gewoon voor de lol, voor de paarden als voor ons..

Nee als jij het fijn vind zitten ze niet automatisch goed
Als jij t liefst met je benen in je nek dressuur rijdt, is dat dan goed?
Vond ik ook niet nee

Je kan aan de paarden, en aan de houding van jou op sommige foto's zien dat er wel degelijk spanning was af en toe

Ik zie jou op de manege niks anders doen dan schoppen en trekken!
Voorbeeldjes? Mustang, Orchidee, Chester?
Nou net de paarden die dat niet nodig hebben
Ik zeg ook niet dat je hem een rottrap moet geven, maar wat ruwer aansporen zou ik toch zeker doen zo gauw als een paard onder mij bokt In ieder geval opvangen met mijn benen! Want als je hem helemaal niet laat weten dat daar iets fouts aan is, dan blijft hij het doen.

Joni, ik wens je veel succes, zonder les waar je iets van opsteekt, en met zulke mensen erop
Vooral geen commentaar aannemen, dan komt t allemaal goed

Saskia, Ik heb er alle vertrouwen in dat het met jou alleen maar beter zal gaan veel plezier en succes met je les, ik zie je nog wel in riethoven!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 10:51

Ik steek zeker wel iets op van de lessen van Emmie hoor
En toevallig heb ik veel geleerd van vrienden, die zelf ook een paard hebben, en die misschien ook wel wedstrijden rijden?
Maar goed.. Ik neem zeker wel commentaar aan.
Ik heb jou commentaar toch aangenomen?

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:05

Miriano schreef:
Ik weet dat wel hoor Lucy..

Rust, belonen en geduld werkt vele malen beter dan straffen.

Als mijn paard er keihard uitnaait en mij eraf gooit beloon ik hem daarvoor ja

Jezus joni, je paard is niet van suiker, je paard moet weten wat ie wel en niet kan maken, als ie iets doet wat niet mag straf ik hem daarvoor ja..
Als ik Nero ga liggen aaien en zeggen goedzo jongen terwijl ie keihard eruitnaait dan schiet je daar ook niks mee op.
Dan denkt ie dat dat mag..
nou lekker paard heb je dan

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:18

Euhm.. dan beloon ik hem niet hoor. Neem hem terug, en ga weer lekker door waar ik mee bezig was.
Belonen doe ik wanneer hij iets goed doet.
En straffen heb ik niet zo'n probleem mee, maar de manier waarop maakt wel uit.
Als ik Miriano een rotschop geef, raakt ie alleen maar in de war, en naait er juist uit.
Ik ken mijn paard denk ik toch wel ietsjes beter dan jullie doen he?

Maar hou er maar over op, we hebben gewoon een andere manier van rijden, en een andere manier van paarden behandelen, of weet ik veel..

Ik heb dit topic geopent om tips te krijgen.. niet om te horen wat jullie allemaal vinden wat ik met Miriano moet doen (ik ga hem niet slaan ofzo )

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:22

Wat deed jij nadat miriano je er af had gebokt?
Zeggen van goedzoo jongen en door gegaan?
dat lijkt me stug

en over die rotschop,
er zit een verschil tussen een keer iets harder doorkomen met je been of een rotschop geven

Maar iets consequenter en strenger reageren als ie iets fout dat mag wel naar mijn mening
Je paard moet zijn plaats kennen, wat hij wel en niet mag.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:24

Wat ik deed?
Opstaan. Hem weer pakken. Er weer op, zodat ie dadelijk niet denkt "ow, als ik bok, hoef ik niks meer te doen".

Ik heb hem niet geslagen ofzo. Hij kan toch ook eens jolig zijn?
En het was mijn schuld dat ie bokte, daar kan ik hem dan toch niet voor straffen?

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:37

Nou Joni, voordat je commentaar op anderen levert;
Doe je beugels eens een gaatje langer. Rijd je paard aan de teugel; hij loopt weg met jou. Teugels niet te lang, houd ze in contact met de mond van je paard. Ga niet met het bovenste deel van je lichaam naar voren hangen. Laat je paard niet zo rennen, jij bent de baas.
Verbeter je houding met springen; ga in de verlichte zit zodat je onafhankelijk op je paard kunnen zitten. Handen naar voor, niet leunen op de hals van je paard.
En zoals ik al zei, houd CONTACT met de mond van je paard. En geef hem eens een tik of kom eens een een keer goed door met je been als hij zo iritant na de hindernis gaat doen.
En van die laatste foto; wees er ALTIJD op voorbereid dat je paard springt. Zodat je op concour NOOIT uit wordt gebeld wegens val !

Ik verwacht dat je goed les gaat nemen, of krijgt ?
En commentaar op de anderen bespaar ik wel, lijkt hier ook veel op.