Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zal er aan gaan werken 

volgens mij hebben jullie een leuke en gezellige dag gehad

Miriano schreef:Die laatste foto ook?
Want dat was zeker zo
Ben er daarna ook afgevallen
omdat meneer bokte, en ik zat dus niet echt goed meer..

_lucy_ schreef:haha ik heb wel op paarden gereden hoor, maar nog nooit gesprongen..
en die beugels waren echt goed (vond ik dan)
noor kent Karmaldi heel goed dus die gaf echt geen kik om hem..
en ze sprong ook lekker, helemaal geen gekke reactie hoor..alleen bij miriano wel..
maar hij ging er gewoon niet overheen..
(en ik ga niet joni's paard een mep geven, moet ze zelf maar doen,,
)

KarmY_LoVeR schreef:@ lauss: bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee. Over de slof: ik heb les met karmandi en zelfs de slof van mijn instructrice gekregen, omdat hij nogal sterk is als er andere paarden bij lopen. Hij had Miriano nog nooit gezien, dus was het allemaal erg spannend, vandaar dat ik voor de veiligheid even de slof erom had gehangen, ookal was hij er bijna niet bij gepakt. Hij kan namelijk gewoon nogal springerig zijn. Ik weet ook hoe ik hem wat meer op moet nemen, maar dit was gewoon alleen even voor de veiligheid dus. Als ik hem echt als hulpmiddel wil gebruiken om hem meer naar beneden te krijgen oid, pak ik hem wel iets strakker erbij. Ik weet ook dat ik op de foto's niet netjes zit, want ik had mijn aandacht er bijna de hele tijd bij om hem onder controle te houden. Geen excuus, weet ik. Ik zal extra aan mijn houding gaan werken idd.
En over Lucy: het was dus de eerste keer dat ze op dit paard zat, ik vind het heel knap van haar dat ze toch nog vrij netjes op Noortje reed.

Haha, nee.. hij maakte een rare sprong, en ik was uit evenwicht 
(ik moet nodig aan mijn houding werken.. tips??)

Ben elke dag wel met 'm bezig
Miriano schreef:@Lauss:
Sorry, maar Miriano bokt echt niet snel. Alleen met een zweep, die ik dus ook echt bijna niet gebruik.
Bij Miriano helpt straffen niet. Echt niet! Dan raakt hij alleen maar in de war, komt hij in opstand, en dan kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.

idd, dat jij dat doet moet je zelf weten maar ik doe dat niet!Lauss schreef:_lucy_ schreef:haha ik heb wel op paarden gereden hoor, maar nog nooit gesprongen..
en die beugels waren echt goed (vond ik dan)
noor kent Karmaldi heel goed dus die gaf echt geen kik om hem..
en ze sprong ook lekker, helemaal geen gekke reactie hoor..alleen bij miriano wel..
maar hij ging er gewoon niet overheen..
(en ik ga niet joni's paard een mep geven, moet ze zelf maar doen,,
)
Sorry, ik had het verkeerd gelezen
Ja dat kan jij misschien gevonden hebben, maar de foto's laten dus zien dat ze niet goed zaten.
Waarom zat je er dan zo gespannen op?
Ik had het ook over Miriano met die gekke sprongen
Ja dat is wel lekker makkelijk he
"ja ik ga hem niet aanpakken, ik wil alleen wat rondjes met hem hobbelen..Opvoeden doet ze zelf maar!"
Wat een onzin! Als hij eruit naait en alles kort en klein slaat geef je hem toch ook op zijn donder?
Ik wil je dit nog wel horen zeggen als je ernaast ligt
"Ja hij bokte misschien wel, en hij hield dan misschien niet meer op, maar ik geef hem geen schop onder zn kont, want het is niet mijn paard"
Sorry dat ik het even zo ruw zeg, maar dat vind ik een onwijs slap 'excuus'

_lucy_ schreef:we gingen ook springen dus miss is dat daarom maar ik vond ze goed dus dan zijn ze goed, als ik ze fijn vind, zitten ze goed hoor..![]()
mischien lijkt het dat ik gespannen was maar nee hoor, we hadden dikke lol..
ja ik ga geen ander paard 'schoppen' zoiezo geen een paard! kijk als ze vind dat hij dat nodig heeft moet ze dat zeggen dan had ik dat miss nog wel gedaan.. (oke je had wel gezegt maar ik zei toen al dat ik dat gewoon niet doe..)
als je een paard schopt/slaat of weet ik veel, dat maakt het elleen maar erger! dat lost echt niks op hoor.
rust, dat moet je hebben, en tijd.. anders zet je het paard alleen maar tegen je op, ik weet niet hoe jij het dan doet maar, tja..
en ik probeer het liever te vermeiden dan op z'n donder te geven, maar zaterdag was gewoon voor de lol, voor de paarden als voor ons..

In ieder geval opvangen met mijn benen! Want als je hem helemaal niet laat weten dat daar iets fouts aan is, dan blijft hij het doen.
veel plezier en succes met je les, ik zie je nog wel in riethoven! 
Miriano schreef:Ik weet dat wel hoor Lucy..
Rust, belonen en geduld werkt vele malen beter dan straffen.

)