Femke @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:40

Allegra schreef:
En daarbij zie ik eigenlijk niet in hoe stevige schoenen zouden helpen bij kniepijn. Heb er ook de nodige ervaring mee, maar geen enkele schoen geeft mij verlichting in mijn knie (met rijden dan)
En LEREN laarzen, dat begrijp ik al helemaal niet
En natuurlijk is het een stukje veiligheid, maar daar kiest diegene toch helemaal zelf voor? Wat er niet veilig is aan een spijkerbroek begrijp ik ook niet zo eigenlijk... Cowboys rijden toch altijd in spijkerbroek

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:54

venissa schreef:
Allegra schreef:
En daarbij zie ik eigenlijk niet in hoe stevige schoenen zouden helpen bij kniepijn. Heb er ook de nodige ervaring mee, maar geen enkele schoen geeft mij verlichting in mijn knie (met rijden dan)
En natuurlijk is het een stukje veiligheid, maar daar kiest diegene toch helemaal zelf voor? Wat er niet veilig is aan een spijkerbroek begrijp ik ook niet zo eigenlijk...
Cowboys rijden toch altijd in spijkerbroek
:D

oja..?

Afbeelding

Cowboys hebben altijd een soort van "kape" over de spijkerbroek.
srry..kon het ff niet laten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:57

ahhh daar hebben we femke... We want more we want more

FZ_Lin

Re: Femke @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:58

binnenkort komt er meer

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:39

Allegra schreef:
En natuurlijk is het een stukje veiligheid, maar daar kiest diegene toch helemaal zelf voor? Wat er niet veilig is aan een spijkerbroek begrijp ik ook niet zo eigenlijk...
Cowboys rijden toch altijd in spijkerbroek

[/quote]

oja..?

http://www.ermal.com/new_site_images/Th ... .jpg[/img]

Cowboys hebben altijd een soort van "kape" over de spijkerbroek.
srry..kon het ff niet laten
[/quote]
ja leuk voorbeeld maarja niet iedere cowboy rijdt met zon geval en wat boeti t t was maar voor 1x en nooit meer
[/quote]

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:01

Sfieke schreef:
Ik vind het op zich nog niet zo heel verkeerd eruit zien, maar wat ik niet zo goed begrijp is: wie gaat er nou in godsnaam met een spijkerbroek, gympen en ook nog zonder cap serieus paardrijden??

Als ik mijn paard ga trainen trek ik ALTIJD gepaste kleding daarvoor aan... Ook om ongelukken te voorkomen.

En als je last krijgt van je knie, is het dan niet juist handige om stevige schoenen aan te doen of leren rijlaarzen?

Ik wil echt niet zeuren, maar ik ben gewoon benieuwd naar je argumentatie

Hoezo leren rijlaarzen niet iedereen heeft zoveel geld om leren rijlaarzen te kopen hoor

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:53

Hee,

Ok nu snap ik het

Ik ben geen arts in het ziekenhuis maar ik dacht: die leren rijlaarzen en stevige schoenen bieden, lijkt mij, veel meer steun dan rubberen rijlaarzen (sorry! is niet onaardig bedoelt Ik heb ook pas sinds enkele weken leren rijlaarzen en rij al 16 jaar paard), maar dat blijk dus niet zo te zijn

@Margot: leren rijlaarzen zijn overigens niet allemaal belachelijk duur, ik had ze al helemaal nieuw voor maar 160 euro en dan ook nog van een goed merk

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:59

ja maar niet iedereen wilt met leren rijlaarzen rijden die willen e misscien netjes houden voor wedstrijden etc.
En 160 euro vind ik toch aardig wat
Chaps Zijn ook goed.. als je de juiste schoen kan vinden.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:17

Afbeelding
is er trouwens iemand die emiel voest even kan bellen dat hij wel gepaste kleding moet aantrekken...dit is er immers niks voor niks!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:19

@ loutjuh hahahahha

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:21

_/-o_

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:22

Sfieke schreef:
Hee,

Ok nu snap ik het

Ik ben geen arts in het ziekenhuis maar ik dacht: die leren rijlaarzen en stevige schoenen bieden, lijkt mij, veel meer steun dan rubberen rijlaarzen (sorry! is niet onaardig bedoelt Ik heb ook pas sinds enkele weken leren rijlaarzen en rij al 16 jaar paard), maar dat blijk dus niet zo te zijn

@Margot: leren rijlaarzen zijn overigens niet allemaal belachelijk duur, ik had ze al helemaal nieuw voor maar 160 euro en dan ook nog van een goed merk

Als ik nu eens zulke leive ouders had maar nee ik heb t geld er gewoon weg niet voor dus ik hou t op chaps

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:07

Cinnepin schreef:
rijkleding is er niet voor niets dus zal het vast wel rgens voor dienen
ik vind het ook apart datje met gympen en spijkerbroek rijd...

Who cares zeg. Ik rijd ook vaak zat met spijkerbroek of ribbroek.
Ik zorg alleen altijd dat ik goeie schoenen aanheb die niet door de beugels kunnen schieten.

Maar verder, boeiend.
Er zijn ergere dingen te bedenken, als het nou om een slecht passend zadel of verkeerd gebruik van slofteugel ging ofzo..

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:12

Ja.. ik rij zo vaak in me spijkerbroek Maar dat is het punt niet
ziet het er goed uit ja of nee?
jaaa

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:30

esziiY schreef:
Ja.. ik rij zo vaak in me spijkerbroek Maar dat is het punt niet
ziet het er goed uit ja of nee?
jaaa

Spijkerbroek ziet er beter uit dan rijbroek, idd

Nee hoor, ik snap dat je de rijstijl bedoelt ben het vooral met Allegra's comment eens wat dat betreft.
En Femke is een leuk paardje om te zien

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:37

hehe dankje LilyLuna
en esziiY..daar geef je een goede punt..moet de kleding netjes zijn om te rijden, mij boeit het niet hoe het eruit ziet als ik het fijner vind dan rijd ik zo dus ben het met je eens

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:46

Wat een gezeik zeg.
Dacht dat het hier om Femke ging.

Zal ik alvast bij paardenpraat of Vraagmaarraak een topic starten waarbij je lekker kan discussieren over spijkerbroek/rijbroek?

Ik zelf ga voor de rijbroek, vooral met training.
Als ik een spijkerbroek aantrek en ik ga als 'cowboy' lekker relaxt in een westernzadel waarbij je je paard anders traint, tja dan vind ik een spijkerbroek prima.

Ik snap het punt van margot, en maak me er niet vreselijk druk om.
Alleen dat er over door word gegaan snap ik dan weer niet.

[Edit: Owja, ik klim ook wel eens op Diva zonder rijbroek mét spijkerbroek ]
Laatst bijgewerkt door Sammiej op 08-02-06 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:48

idd het gaat over femke genoeg over spijker borek ik heb nu ook al gezegd en lin ook dat het onverwachts was dat ik ging rijden omdat ik niet zeker wist of femke wel weer goed liep maar verder bedankt voor de reacties

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:11

Ik vind het een leuk paardje, je houding daarentegen wat minder. Je buitenhand hoger dan je binnenhand Het kan natuurlijk ook ene momentopname zijn! Maar voor rest zou ik zeggen blijf oefenen want niemand rijdt perfect!

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:30

Elena, die 'cape', dat zijn chaps En daar rijdt lang niet iedere cowboy mee hoor
En ik snap eigenlijk al helemaal niet wat de manier van trainen te maken heeft met in een spijkerbroek rijden of niet. Alsof mensen die westernrijden geen dressuuroefeningen doen! Wel op de westernmanier, maar ook heel veel voltes, tempowisselingen, figuren enz. En nóg rijden ze die in een spijkerbroek Dus ik snap nog steeds niet waarom je voor dressuuroefeningen perse een rijbroek aan zou moeten.
Ik vind het idd nutteloos gezeik, over rijden in een spijkerbroek en met gympen. En ik dacht idd ook dat het om Femke ging, maar goed, blijkbaar vinden sommige mensen het nodig om over dat soort dingen te zeuren
Margot (en Lin), gewoon lekker doen wat je prettig vind, of het nou een rij- of een spijkerbroek is. Dat iets niet voor niks bestaat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent het voor dat doel te gebruiken

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:54

inderdaad en zoals ik al zij ik wist die dag ook niet OF ik wel zou gaan rijden omdat femke niet helemaal lekker liep vanwege erge mok.
ik weet mijn houding is bagger maar dat boeit me niet ik rij voor me lol. wedstrijden komt er toch niet van

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:55

Ach joh, beetje oefenen, dan komt het wel goed
Zo bagger is je houding niet hoor! Ik ken veel meer mensen die dénken dat ze een goede houding hebben, maar er nog veel erger op zitten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:13

Leuke pony !!

Je houding vind ik niet eens zo bagger.
Heb slechter gezien!Maar je zit niet echt relaxd op het paard.
Probeer je meer te ontspannen.Rijd dat lekker met spijkerbroek?
Mijn velletje komt altijd tussen de stijbeugelriemen

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:22

haha velletje komt er neit tussen scheurt wel enorm haha

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:26

Margot_VH schreef:
inderdaad en zoals ik al zij ik wist die dag ook niet OF ik wel zou gaan rijden omdat femke niet helemaal lekker liep vanwege erge mok.
ik weet mijn houding is bagger maar dat boeit me niet ik rij voor me lol. wedstrijden komt er toch niet van

Boeit je dat niet Je wilt je paard toch ook zo min mogelijk verhinderen in zijn bewegingen...
Wedstrijden hebben daar toch niks mee te maken!