2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:17

magic_lover schreef:
hmmz..

ehm als ze uit haarzelf gaat galoperen ga ik dat heus niet afstraffen en het zijn ook maar een paar passen maaargoed..

Enne ik weet niet wat jij onder een tikje verstaat maar ik versta daaronder dat ik haar alleen aanraak..

sommige mensen djees waar maak je je druk om...

Waar ik me druk om maak???
Jij zo je er druk om moeten maken dat je dit je paardje aan durft te doen!! En omdat je dat niet doet, doe ik het maar..

Mensen zoals jij verdienen geen paarden!

Welke ****** haalt het in zn hoofd om op zn 2 1/2 jarige paard al te gaan galloperen, aan de teugel te rijden, een tikje te geven(zoals je het zelf benoemt.. ) enz..

Arm, arm paard..

Nada

Re: 2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:18

En dan zelfs nog in de topic naam durfen te zetten: 2e keer los op 3 jarige

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:18

TJTlover; hou nou eens op! dat paard is geen 2 1/2 meer!!
wie het in zijn hoofd haalt? nou ZOVEEL MENSEN.

KIJK EERST NAAR JEZELF VOORDAT JE NAAR EEN ANDER KIJKT.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:19

TJTlover schreef:
Stefstar schreef:
Het ziet er goed uit hoor en leuke foto's! Ik vind je er mooi op staan.
Maar toch zou ik nog even wachten met erop rijden. Ga wandelen of wat andere leuke dingen doen! Ze is nog geen 3 jaar en op het andere forum zeg je ook dat ze nog erg overbouwd is. Wacht dan in iedere geval dan tot ze 3 jaar is, Het liefst nog wat ouder natuurlijk. Ze is nog zo iel, Laat haar gewoon nog even uitgroeien. Denk er goed over na want als ze een paar jaar later er problemen door krijgt dan heb je er spijt van.

Ik vind het erg jammer, Al met 2,5 beginnen met longeren en er ook al een paar maanden voor 3 jaar erop rijden vind ik erg snel, Zeker als dit paard nog veel moet groeien!

Helemaal mee eens!!!
Alleen wou ik nog even toevoegen dat je gezegt hebt rustig aan te gaan doen. En dat je nu al aan het galloperen bent...
En dan zelfs je paard nog een tik durft te geven!!!
Nou sorry hoor, maar dan spoor je echt niet!!!

oooowwwwwwwwkeeej...... jeetje rustig....

heel mooi paardje
ziet er al leuk uit voor de 2e keer

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:20

ehm

ze is misschien officieel niet 3 maar over 2 maand al wel. en per 1 januari zijn alle twenters 3

en ik ga heus niet op een 2,5 paard galloperen jemig
ehm ik rijd haar ook niet aan de teugel zoals je (waarschijnlijk niet) gelezen heb gaat ze zelf mijn hand op zoeken...

gefrustreerd ofzo pfff

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:22

TJTlover schreef:

Waar ik me druk om maak???
Jij zo je er druk om moeten maken dat je dit je paardje aan durft te doen!! En omdat je dat niet doet, doe ik het maar..

Mensen zoals jij verdienen geen paarden!

Welke ****** haalt het in zn hoofd om op zn 2 1/2 jarige paard al te gaan galloperen, aan de teugel te rijden, een tikje te geven(zoals je het zelf benoemt.. ) enz..

Arm, arm paard..

idd het paard is geen 2,5 meer hij is 3 en dan de 2e keer los, is dat zo erg.

en zeggen dat mensen zoals zij geen paarden verdienen vindt ik echt niet kunnen. mensen zoals JIJ zouden verbannen moeten worden uit zulke topics.

@TS over dat halstertouw. owja ik snap het, ook wel logisch. ik ken het maar het was bij mij al te laat om er een halstertouw aan te knuppen

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:23

magic_lover schreef:

gefrustreerd ofzo pfff

haha idd.
zulk soort reacties komen voort uit dingen die ze zelf gedaan hebben, en dat dan afreageren op anderen, tsss... *kloop leeg *

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:24

TJTlover, een beetje rustig aan joh. Angela doet echt wel voorzichtig en er is ook een volwassene bij die heus wel een paard in kan rijden (Iris). Verder gaat 'ie echt niet dood van 1 rondje galopperen hoor. Whitney volgt Angela's hand, waarom zou ze daar niet in mee gaan? Ze trekt d'r echt niet in de krul hoor. Nergens niet.

Hehe, moest ook even m'n woordje doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Tja persoonlijk vind ik het ook nog te vroeg. Als je tot deze leeftijd heb gewacht kun je ook best nog wel een beetje meer wachten en je paardje de kans geven nog wat te groeien en bij te komen. Ze is weliswaar bijna 3 maar ik vind haar er nog erg jeugdig uit zien voor bijna 3..Ik ga er maar vanuit dat ze komende zomer nog lekker een paar maandjes krijgt om bij te komen. Voor de rest ziet het er wel redelijk vriendelijk uit.

TJTlover, een beetje normaal mag ook wel. Ik denk zo dat je wel genoeg hebt gezegd in dit topic
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-02-06 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness

Re:

cp112; met jou kunnen we praten

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:25

TJTlover schreef:
En dan zelfs nog in de topic naam durfen te zetten: 2e keer los op
3 jarige

Een paard van 2 jaar is met ingang van januari 2006 een 3 jarige...

En mijn paard is ook nog geen 3 en die longeer ik ook gewoon. Je hebt longeren en je hebt longeren. Het is niet zo dat je dan elke dag een uur moet gaan longeren, dat is niet goed. Maar je doet dat om het principe van longeren aan te leren. Zelf longeer ik haar geminddeld 2 x in de week 10 minuten, en mijn paard is 2 jaar en 7 maanden.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:25

Jettie schreef:
TJTlover, een beetje rustig aan joh. Angela doet echt wel voorzichtig en er is ook een volwassene bij die heus wel een paard in kan rijden (Iris). Verder gaat 'ie echt niet dood van 1 rondje galopperen hoor. Whitney volgt Angela's hand, waarom zou ze daar niet in mee gaan? Ze trekt d'r echt niet in de krul hoor. Nergens niet.

Hehe, moest ook even m'n woordje doen.

geeft niet

Ja idd ik ga heus niet op eigen houdje wat lopen doen er is altijd wel iemand bij die er wel verstand van heeft

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:26

Cayenne schreef:
Tja persoonlijk vind ik het ook nog te vroeg. Als je tot deze leeftijd heb gewacht kun je ook best nog wel een beetje meer wachten en je paardje de kans geven nog wat te groeien en bij te komen. Ze is weliswaar bijna 3 maar ik vind haar er nog erg jeugdig uit zien voor bijna 3..Ik ga er maar vanuit dat ze komende zomer nog lekker een paar maandjes krijgt om bij te komen. Voor de rest ziet het er wel redelijk vriendelijk uit.

TJTlover, een beetje normaal mag ook wel. Ik denk zo dat je wel genoeg hebt gezegd in dit topic

wil voorjaar met haar naar de keuring, al dat achter de rust is mag ze lekker nog een half jaartje/jaar rustig aan doen en genieten van de jeugd

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:26

Ziet er goed uit hoor, en maak je niet druk om die zwartkijkers. Alle Wtjes worden op dit moment ingereden, ook bij de gerenommeerde stallen en worden ook al zadelmak, ingereden verkocht. Van de zomer lekker het land op en in september de boel weer oppakken, zo hoort het!

Nada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:27

magic_lover schreef:
ehm

ze is misschien officieel niet 3 maar over 2 maand al wel. en per 1 januari zijn alle twenters 3

ehm ik rijd haar ook niet aan de teugel zoals je (waarschijnlijk niet) gelezen heb gaat ze zelf mijn hand op zoeken...

gefrustreerd ofzo pfff

Maar dan is ze nog geen 3 !!!!
Normale mensen beginnen er met 3 jarige leeftijd rustig op te gaan zitten, en zijn dan niet al helemaal aan het galloperen enz..

Ja hoor, een paard dat nog niet zo lang onder het zadel is, die gaat meteen je hand opzoeken, en vandaar dat je de teugels zo strak hebt...ja tuurlijk..

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:28

Cayenne schreef:

kijk TJTlover, zo kun je ook je mening laten horen, zij is het er ook niet helemaal mee eens maar kan dat tenminste op een normale manier zeggen.

zo kan het ook

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:28

uhum.. kijk de post boven je eens even goed

Dat jij nog niet begint met je shetjes.. kan ik ook niet helpen dat respecteer ik ook maar dan hoef je nog niet zo over mij uit te vallen...

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:29

wow nice paardjj ziet er egt super uit voor de 2e x!

Nada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:29

Happiness schreef:

Tja..en ook hun vind ik idioten..
Het is niet dat ik alleen haar bedoel hoor..

En ik kijk echt wel naar mezelf..
Mijn shetjes worden lekker pas op 4 jarige leeftijd ingereden..
Als ze er klaar voor zijn..

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:30

TJTlover schreef:
magic_lover schreef:
ehm

gefrustreerd ofzo pfff

Maar dan is ze nog geen 3 !!!!
Normale mensen beginnen er met 3 jarige leeftijd rustig op te gaan zitten, en zijn dan niet al helemaal aan het galloperen enz..

Ja hoor, een paard dat nog niet zo lang onder het zadel is, die gaat meteen je hand opzoeken, en vandaar dat je de teugels zo strak hebt...ja tuurlijk..

er is een verschil tussen trekken en de teugels erbij hebben
en idd een paard dat aanleg heeft voor de dressuur kan wel degelijk in een vroegstadium je hand op gaan zoeken. @TS mag je blij mee zijn is een goed teken

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:30

TJTlover; waarom begin je nu weer over het galoperen!? whitney deed het toch zelf! je kan ook je mening op een normale!! manier laten horen maar dan hoef je niet dit topic te gaan verzieken

Nada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:31

Cayenne schreef:

Ik wou ook normaal doen.
Maar aangezien ik dit al een keer normaal gezegt heb.
En toen ook al aangevallen werd.
Ga ik nu dan niet weer heel rustig zeggen dat ik het er niet mee eens ben..

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:31

TJTlover schreef:
Happiness schreef:

Tja..en ook hun vind ik idioten..
Het is niet dat ik alleen haar bedoel hoor..

En ik kijk echt wel naar mezelf..
Mijn shetjes worden lekker pas op 4 jarige leeftijd ingereden..
Als ze er klaar voor zijn..

kijk dat is jou mening. een shet is er ook veel minder snel klaar voor. en nu kan ik ook zeggen: ben je gek in je hoofd. die shetjes zijn zoooo klein daar ga jij toch niet opzitten met je lange benen en je dikke kont ofzo

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:32

maar ik gaat nu mijn eigen paard zoeken, en ondertussen is dit topic een beetje "verziekt" door een bepaald persoon, dus laten we het nu weer gewoon over het paardje en de foto's hebben, daarom heeft de TS dit topic geplaatst.

Nada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:32

magic_lover schreef:
Cayenne schreef:

wil voorjaar met haar naar de keuring, al dat achter de rust is mag ze lekker nog een half jaartje/jaar rustig aan doen en genieten van de jeugd

OMG!!

laat haar dan nu nog lekker kind zijn..
En niet als je haar al verpest hebt..