Mooie combi?? ik en Coberlina (v. Flemmingh)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:46

leuk paardje

Coberlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:50

Biertabje schreef:
biertabje was Reddytobias dat je het ff weet

ik houd gewoon niet zo van vos en vind Vision gewoon een leuk dier!!
maar misschien dat dit vosje wel heel erg leuk wordt, dat is natuurlijk altijd de vraag maar het is jouw beslissing, als je er niet mee overweg kan dan moet je ook niet verder stinkmodder

groetjes

ja hoor, ik wist het nog (ivm die sgway of life)
Ik hou normaal ook niet van vos hoor, maar een goed paard heeft geen kleur. Vandaag heb ik haar trouwens getoiletteerd en ze ziet er al een stuk beter uit.
Ik heb nu tijd genoeg om haar te rijden en te proberen, zodat ik een goede beslissing kan nemen
xxx

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:37

ja dat is wel lekker!! ja ik zei ook ik moet geen vos of schimmel
ik heb eerst een vos laten keuren en toen een schimmel het is uiteindelijk een schimmel geworden

Coberlina

Re: Mooie combi?? ik en Coberlina (v. Flemmingh)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:20

het had nog erger gekunnen met een stekelharige vos met hoge witte benen, brede bles en een witte vlek op z'n buik
xxx

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:49

Ik vindt het een leuk paard, maar denk wel dat je er nog wel veel werk van krijgt... Afstamming is okay, maar op een papiertje kan je niet rijden. Als de klik er is, dan moet je gewoon je hart volgen en ervoor gaan, succes !!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:10

ik vind het een leuk paard, maar loopt erg op de voorhand. Hier kan je veel aan doen, maar gaat niet vanzelf Je kan wel zien dat haar manier van het gebruik van de achterhand en haar bouw hier wel snel het op de voorhand lopen uitnodigen

Verder een echt leuk paard, en hoeveel werk je er van hebt ligt vooral aan het karakter en dat kan ik niet beoordelen van een foto.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:15

Vanuit de dressuurhoek bekeken vind ik het eerlijk gezegd niet zo'n aansprekend paard. Weet niet of ze me met springen meer zou overtuigen natuurlijk. Maar als jij haar leuk vindt: heel erg veel succes ermee!!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 10:47

@ Yvonnelind: dank je wel. Natuurlijk zal ik er nog veel werk mee hebben, ze is pas sinds oktober onder het zadel...

@ trisca: ze is 3,5 jaar, overbouwd en amper bespierd (amper getraind ook) tis dus vrij normaal dat ze nog op de voorhand loopt he. Ik kan niet op één keer rijden haar achterhand zodanig sterk maken dat ze al helemaal opgericht kan lopen zoiets heeft tijd nodig

@ urielle: waarom is ze niet zo aansprekend? Omdat ze nu nog zo op de voorhand loopt?
dank je wel voor de complimenten en aanmoedigingen.
xxx

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:59

KimS schreef:

@ trisca: ze is 3,5 jaar, overbouwd en amper bespierd (amper getraind ook) tis dus vrij normaal dat ze nog op de voorhand loopt he. Ik kan niet op één keer rijden haar achterhand zodanig sterk maken dat ze al helemaal opgericht kan lopen zoiets heeft tijd nodig

Wat ik meer bedoel is de manier van lopen. Dit zit in haar bouw en heeft niks met bespiering te maken. Het wordt nog wel beter als ze van voren wat groeit, maar het blijft een punt( als ik zie dat ze 3,5 is en nog zo overbouwd, denk ik dat ze dat ook licht blijft). Dit moet je niet als aanval zien..
Ik heb ook een merrie gehad die dit had:
Afbeelding

We hadden de punten voor het Z2 en ze schoot door de klasses, maar het was altijd nummer 1 om aan te werken! Als die van jou net zo'n karakter heeft als Ratinka, zal ik er zeker voor gaan Sommige paarden hebben een zeer lang voorbeen en dragen zichzelf uit zichzelf al veel meer, maar die hebben wel andere zwakke puntjes hoor..

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:34

Vind het op zich best leuk paardje, alleen wel superjammer dat ie niet goed ingereden is! Dat zal wel een tijdje duren denk ik, dat ie lekker loopt Want op zo'n leeftijd moeten ze meteen al goed beleerd worden.
Vind jullie wel een leuke combi Alleen heb even in je profiel gekeken en vind je paard die je nu nog hebt, echt een superbeestje! Echt heel mooi en jullie zijn een mooie combi! Ik denk dat je hem anders eens naar een professionele ruiter moet brengen die goed is in problemen oplossen en dat ie hem helemaal klaar maakt voor jou! Want ik zou het erg zonde vinden als jij dit paard zou ruilen voor dat paard ..

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:10

Ik snap dat een jong paard dat pas sinds oktober in is gereden zowieso tijd kost, maar verkeerd ingereden kost nog veel meer tijd. Ik denk dat ze het in zich heeft om tot een aansprekend paard uit te groeien, maar ze lijkt op de foto's nu nog erg jeugdig.
Vision is ook een leuk paard om te zien, maar natuurlijk voel je zelf het beste aan met welk paard je verder wilt.
Groetjes!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:03

KimS schreef:
het had nog erger gekunnen met een stekelharige vos met hoge witte benen, brede bles en een witte vlek op z'n buik
xxx

sssttt die vos die ik liet keuren had 4 witte benen en een witte vlek onder zijn buik

ik ga wel een beetje met sammie mee...mijn paardje is ook alleen maar voor het springen gebruikt en loopt voor haar leeftijd erg achter qua dressuur...

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:42

Hey Kim,
Ziet er goed uit hoor!
Ik vind persoonlijk dat je er beter op past, dan op Vision... En je zit ook veel meer ontspannen op Coby, met Vision lijkt het nogal eens gemakkelijk op een gevecht in plaats van een training. Hij heeft zo zeker zijn goede dagen, maar toch... Ik weet het niet zeker. Zoals je zelf al zei, met Coby heb je net dat ietje meer.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:46

Leuke combi

Ik zag alleen wel dat je wat ver voorover leunt, probeer wat meer op je kont te zitten

Verder ziet het er netjes uit.

Kelz_Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:40

Hoi,

Persoonlijk vind ik het geen aansprekend paard, leuk papier... Maar met een papier doe je uiteindelijk niets. Ze moet zichzelf nog flink ontwikkelen en is - zoals je zelf ook al zei - flink overbouwd op dit moment. Verder denk ik dat het verstanding is er nog eens goed overna te denken en zeker te kijken of er meer dieren zijn waarmee je een 'klik' denkt te hebben, dit omdat je met een slecht of zelfs totaal verkeerd ingereden paard meestal een (in 1e instantie) een flink brok rotzooi koopt. Je kan het werk van anderen namelijk weer op orde zien te krijgen, en daar gaat soms meer tijd in zitten dan je lief zal zijn...

Rijtechnisch gezien zou je van mij wel wat meer in het zadel mogen zitten, en je schouders naar achteren mogen houden. Momenteel lijk je naar voren te leunen op de foto's. Al zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je op die manier zijn rug nog probeert te ontlasten, omdat het zo'n jong beestje is.

Ik heb ook nog even in je profiel gekeken; Ik vind Vision juist heel leuk overkomen, maar dat zegt natuurlijk niets over jullie 'klik', het is enkel een paard dat mij meer aanspreekt dan Coberlina. Opvallend op die inmiddels verouderde trainingsfoto's vind ik jouw binnenhand; Op je binnenteugel staat namelijk veel meer druk dan op je buitenteugel waardoor hij op een paar foto's zijn hoofd lijkt te kantelen en over de schouder wegloopt. Het zijn natuurlijk moment opnames, maar stel dat deze houding nog steeds dagelijks zichtbaar is... Kan ik goed begrijpen wáárom Vision bijv. die zijgangen niet wil lopen, en soms moeilijker nageefelijk te krijgen is. Jij zegt dat hij jou regelmatig uitschakeld en je hulpen negeert, maar persoonlijk krijg ik het idee dat dit redelijk gemakkelijk met goede inzet, motivatie en de juiste instructeur best op te lossen is.

Ik heb zelf ook lange tijd een paard gehad dat over de schouder wegliep, niet nageefelijk te krijgen was en mijn hulpen uit bleef schakelen. Veschillende mensen hebben erop gezeten, en hebben me les gegeven... Het haalde vaak maar weinig uit. Uiteindelijk ben ik bij iemand terecht gekomen (inmiddels 2 jaar geleden) met een 'vers oog', die noch mij, noch mijn paard kende. Maanden heb ik mezelf bij laten spijkeren en m'n paard door zijn moeilijkste oefeningen heen laten trainen: Gevolg, een paard dat alles doet. En ja, soms is hij nog steeds moeilijk, maar daar is het een dier voor. De 'klik' is er bij mij nog steeds niet, maar het plezier in het rijden is wel met grote sprongen toegenomen. Fijn, heel fijn!

Aldus mijn offtopic verhaaltje; Als jij bij coberlina een goed gevoel hebt, en jij ziet er wat in en voelt er wat voor dan zeg ik: Go for it!

Een wijs man zei ooit eens tegen mij: En bij twijfel nooit doen meisje.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 15:59

hey
allereerst iedereen bedankt voor de eerlijke reacties.

Wat ik wel even kwijt wil over Vision, en wat de grootste reden is om niet verder te gaan met hem is dat hij hoefkatrol heeft, in fase 3. Daarom is hij ook zo sterk dikwijls.
Iemand zei dat ik mijn binnenhand teveel vasthad, met Vision is dat idd zo, maar dat is ook nodig, hij laat nl zelf nooit een keer los. Die ene foto dat hij zo strekt en ik met alleen mijn binnenhand trek, was hij aan het weglopen en liep over de schouder weg. Ik wou hem daar op een volte zetten..
Ik zal nog wel een paar keer foto's plaatsen van Coberlina en mij, omdat jullie dan kunnen zien of en hoeveel vorderingen wij maken.
Ik ga nu nog een tijdje verder blijven rijden met Vision en ga ook wedstrijd nog met hem, totdat Coberlina haar veulen heeft gehad. Dan pas neem ik een beslissing.
Iedereen die ook vindt dat het er vrij goed uitziet met Vision nodig ik een keertje uit om langs te komen tijdens een training Hij is nl heel erg sterk.. Merendeel van de tijd weigert hij nageeflijk te lopen of zelfs nog maar af te wenden / cirkel te maken. En dat heeft allemaal te maken met zijn hoeven...
In de dierenkliniek hadden ze ook gezegd dat hij enkel nog lichte dressuur mocht en kon doen, en recreatie. Dus het is ook niet eerlijk om al die zijgangen te gaan vragen en eenvoudige wissels en alles. Ik wil zelf heel erg graag dressuur rijden (wat ik nu doe met hem, maar alleen de B1 eigenlijk, hier moet je winnen om over te gaan, ben pas begonnen in deze vereniging) maar ik wil ook verder geraken en niet op dit niveau blijven rijden...
xxx

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:11

Ik vind jullie een leuke combi, wat zonde dat er niet eerst een goede dressuurmatige basis is gelegd voordat ze ermee zijn gaan springen, gelukkig komt ze wel gewoon netjes omlaag en lijkt ze ook niet heel druk en drammerig (wat je vaak tegenkomt met springpaarden zonder goede dressuurbasis) Ik denk dat jullie er makkelijk kunnen komen hoor, jullie zijn een leuk team, en wie weet ook super dat ze een veulentje verwacht trouwens!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:19

vind het paardje erg leuk! dekje staat goed.
Ik vind jullie een leuke combi hoor!

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:37

Leuk paardje Kim! Ik vind de combinatie heel geslaagd. Wat Vision betreft, kan ik je wel begrijpen. Ik had zelf ook zo'n paardje (Poker) waar een 'grens' op stond en als je inderdaad verder wilt... moet je soms zo'n beslissing kunnen nemen. Ik vind dat het paardje al heel netjes loopt voor een 3,5 jarige waar alleen maar mee gesprongen is. Probeer ze lang genoeg uit en als de klik er is, zou ik zeggen: ga ervoor!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:20

@ Bombarie: het valt goed mee hoor. In galop heeft ze wel veel meer balans dan in draf. Maar ze is heel braaf en dat scheelt veel he. Ze is absoluut niet druk of drammerig hoor.

@ Ymmik: dank je wel!

@ Nieke: dank je wel. Tja als het niet meer verder gaat en je wil hogerop geraken, moet je ergens wel eens keuzes maken he.. Het is idd niet makkelijk. Ik zie Vision ook heel erg graag...
xxx

Nikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:46

leuke kleur

Nikita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:10

ik vind dat hij een beetj e raar loopt met de verhouding van zijn kont en hoofd...

maar hij heeft wel een leuk kopie

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:08

@KimS: ik vind het zo jammer zoals je over je vorige paard verteld/typt. Het dier is volgens jou niet meer geschikt omdat hij hoefkatrol heeft, daardoor te sterk is voor jou, jij je binnenhand niet loslaat omdat hij niet loslaat... Dit lees ik in het stuk wat je een paar posts hiervoor hebt geschreven.

Het is altijd makkelijk om te zeggen dat je met je eigen paard geen goede combinatie vormt omdat het niet "klikt". Ik snap je probleem wel, maar ik vraag me af of het de juiste oplossing is door een heel jong en groen dier aan te schaffen.. Juist een jong paard vraagt vaak om deskundigheid en een goed ruitergevoel.. als ik jou zo hoor praten, dan heb ik eerder het gevoel dat je het probleem niet bij jezelf zoekt, maar alleen bij je paard.

Zie dit niet als een aanvallende tekst, maar meer als een tip

Mijn tip is om precies te zijn: koop een wat ouder paard om je ruitergevoel beter te kunnen ontwikkelen. Daar heb je enkel profijt van en loop je straks niet tegen problemen aan die misschien wel kunnen ontstaan als je nu een groen en jong paard zou kopen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:13

hey
bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb net nog enkele foto's geupload, die misschien ook kunnen helpen in het oordeel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik hoop dat jullie nu een goed beeld hebben Binnenkort komen er nog wel een keer foto's
(tips ivm hoofd kantelen mogen per pb, dit deed ze al, en dat wil ik graag eruit krijgen)
xxx

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:18

@ Sfieke: het is niet zo dat ik elke keer mijn binnenhand helemaal vastzet hoor, absoluut niet. Ik let er op, en ja ik heb ook dressuurles. Op mijn vorige werk (dressuurstal) heb ik jonge pony's ingereden en iets oudere paarden gecorrigeerd, en dat is allemaal goed gegaan. één van de pony's heb ik van net zadelmak tot M niveau gereden in enkele maanden tijd. Als ik zo slecht zou rijden als je beweert, dan zou dat vast niet gelukt zijn. Ik heb daar ook goede leerpaarden gereden en dat is idd leuk en goed. Maar ik heb nu eenmaal niet de middelen om zo'n duur paard te kopen die alles al kan. En ik wil ook het risico niet nemen een 15-jarig paard te nemen, want daar kan ook direct iets mee mis zijn..
De enige optie is, een jong paard nemen en goede begeleiding...
xxx