Manegepony: Rakker @ Work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Summertjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:09

heey leuke foto's maar ik kan ze niet allemaal zien

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:10

moet je op de link drukken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:16

Samy schreef:
Misschien wouden ze laten zien dat ze aan de teugel kunnen rijden, waardoor er aan de teugel wordt getrokken!

Waarom zou je dan aan de teugel trekken, als je wilt laten zien dat een pony nagevelijk gereden kan worden? Deze beredenatie ontgaat me even..

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:18

WildWings schreef:
Samy schreef:
Misschien wouden ze laten zien dat ze aan de teugel kunnen rijden, waardoor er aan de teugel wordt getrokken!

Waarom zou je dan aan de teugel trekken, als je wilt laten zien dat een pony nagevelijk gereden kan worden? Deze beredenatie ontgaat me even..

er zijn zoveel kinderen die dat doen
is leuk voor de foto

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:19

WildWings schreef:
Samy schreef:

Ik heb geen idd! Ik ben de TS of die vriendin niet, dus kan niet antwoorden! Ik zeg alleen dat deze merrie (bijna) altijd al aan de teugel loopt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:20

Op geen van deze foto's zie ik de pony nagevelijk lopen in ieder geval Laat ik het zo zeggen.

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:21

Ik zou zeggen kom een keer langs Kan je het met je eigen ogen zien! Want deze pony loopt zeker nagevelijk!

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:23

Samy schreef:
Ik zou zeggen kom een keer langs Kan je het met je eigen ogen zien! Want deze pony loopt zeker nagevelijk!

maar niet op de foto's

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:24

Hahaha, dan laat ze zien dat je echt aan de moet werken zeker hahaha!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:26

Samy, ik PB je even. Het heeft voor mij geen zin het topic te 'verzieken' met mijn visie op deze 'nagevelijkheid'- maar zoals ik al zei.. op deze foto's (die ik toch echt met mijn eigen ogen zie ) loopt deze pony niet nagevelijk.

miranda1983

Re: Manegepony: Rakker @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:28

hey,

leuk ponytje,...

zo is het bij alle maneges de pony's kunnen daa rniet nagevelijk lopen ja misschien als ze daar in het begin staan. maar er word altijd teveel getrokken..

maar ja... dat zijn nou eenmaal maneges en manege paarden en pony's totaal geen ontspanning.

maa rik had nog een vraagje. op de foto's lijkt het alsof je je neusriem verkeerd zit...

hij moet voor het bit langs niet onder de bakstukken door (van wat ik zie zit hij dus nu zoals een hoge neusriem onder de bakstukken door) kan het ook verkeerd zien daarom vraag ik het.

groetjes miranda

p.s. en hij loopt nagevelijk??? niet op de foto's dat is niet nagevelijk lopen. als hij nagevelijk loopt doet ie zijn hoofdje naar beneden en loopt ie niet zo hoog ana de teugel wat ie dus op de foto's doet.

en je moet het niet met je teugels doen wat ze dus wel doet maar vanuit je benen.. eerst de achterhand eronder .. dan komt ie vanzelf.
maar ja zoals ik al zei dat leren manege paarden niet die worden alleen maar verpest.

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:30

Ik snap heel goed dat jullie het leuk vinden vrij te rijden en dat je paardrijden moet leren, heb ik ook natuurlijk gemoeten en leer nog steeds heel veel trouwens maar ik snap alleen niet dat er op de manege wordt toegestaan om vrij te rijden als je nog niet echt redelijk kunt rijden. Jullie zitten onbedoeld dit diertje wel erg in de weg. Tijdens de les krijg je meteen aanwijzingen om fouten recht te zetten maar nu dus niet en je eigen fouten zie je trouwens ook vaak niet.

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:37

@ miranda1983: Neusriem = lage neusriem, ik ben niet de TS of de vriendin, ik zeg ook niet dat de pony nu nagevelijk loopt, maar wat ik zeg is dat de pony normaal gesproken in de lessen en op onderlinge wedstrijdjes wel nagevelijk loopt! Dat had je misschien wel gelezen als je het topic door had gelezen!

@ contessa: De manege weet zelf welke ruiters er goed genoeg kunnen rijden en welke pony er gekozen mag en kan worden. Als je niet goed genoeg of zelfstandig kan rijden zijn er altijd wel meiden (of stagieres) in de buurt die toezicht houden! De manege wilt juist dat je vrij kan rijden, zo leer je zelf ook nog eens iets en de ponys leren ook alleen te lopen (ondanks dat de manege pas 3 jaar open is en de meeste ponys dus pas 3 jaar als manegepony dienen)

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:40

contessa schreef:
Ik snap heel goed dat jullie het leuk vinden vrij te rijden en dat je paardrijden moet leren, heb ik ook natuurlijk gemoeten en leer nog steeds heel veel trouwens maar ik snap alleen niet dat er op de manege wordt toegestaan om vrij te rijden als je nog niet echt redelijk kunt rijden. Jullie zitten onbedoeld dit diertje wel erg in de weg. Tijdens de les krijg je meteen aanwijzingen om fouten recht te zetten maar nu dus niet en je eigen fouten zie je trouwens ook vaak niet.

hier ga ik volkomen mee mee ....verdere aanwijzingen zijn al gegeven...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:41

@ samy, ze richt het ook niet persoonlijk aan jou als jij beter had gelzen stond jouw naam er niet bij. maar is het wel gericht aan de TS. en als jij niet zoveel reageert over deze pony dan is het ook neit zo verwarrend voor andere mensen. laat TS zelf maar eens reageren.

Ik kan zelf de foto's helaas niet zien, imageshack geeft aan dat hij te groot is. maar op die paar foto's die er wel staan ligt het zadel inderdaad te ver naar voren. en het ziet ernaar uit dat de eerste dame nog niet klaar is voor het vrijrijden

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:43

@ contessa: De manege weet zelf welke ruiters er goed genoeg kunnen rijden en welke pony er gekozen mag en kan worden. Als je niet goed genoeg of zelfstandig kan rijden zijn er altijd wel meiden (of stagieres) in de buurt die toezicht houden! De manege wilt juist dat je vrij kan rijden, zo leer je zelf ook nog eens iets en de ponys leren ook alleen te lopen (ondanks dat de manege pas 3 jaar open is en de meeste ponys dus pas 3 jaar als manegepony dienen)[/quote]

als die meiden zo aan het rukken zijn aan die teugels enz... vind ik dat je dit absoluut NIET leren kan noemen. ze moeten de pony is wat meer ruimte geven zodat hij ontspannen gaat lopen, dan wilt hij misschien wel zakken en nageeflijk gaan lopen....dit is niet aanvallend bedoelt op jouw hoor, maar ik vind wel dat die meisjes eerst nog is lekker door moeten lessen en dan kijken of ze zo ervaren zijn dat ze zonder de pony in de weg te zitten te kunnen vrijrijden......

Castellum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:47

Hier een bericht vanuit onze kant.

Ruiters op onze manege hebben de gelegenheid om voorzich zelf vrij te rijden. Hiermee kan een ruiter zijn eigen vaardigheid testen en zoals Samy zei, leert de pony ook voorzich zelf te lopen. Als een ruiter (in onze ogen) niet goed genoeg kan rijden houdt er iemand van ons toezicht. Daarbij komt ook nog eens dat niet alle ponys en/of paarden worden uitgeleent aan de dest betreffende ruiter die een pony wilt huren.

Rakker loopt inderdaad vaak uit zichzelf nagevelijk, op de foto's bij Appelflapje kan het natuurlijk ook moment opnamens zijn. Op de foto's van de 2e ruiter kan je inderdaad zien dat Rakker in de krul wordt getrokken. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Voor meer informatie over de Manege, PB me dan even!
Groetjes Castellum

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:59

kijk het is nou vaak genoeg gezegd over het in de krul trekken, we moeten natuurlijk niet met heel bokt haar topic verzieken.. is ook zo sneu..

misschien beter om vanaf nu te gaan Pb'en over het in de krul trekken

owja nog even zeuren: als rakker altijd automatisch aan de teugel loopt, nagefflijk. Waarom loopt hij dan bij de eertse ruiter sterren te kijken, en is er bij de 2de zoveel kracht voor nodig?
Hhaha , klein kritiek puntje
Geen enkel paard kan automatisch nageeflijk lopen, want dat zou betekenen dat een paard dat los ook zou doen
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 03-02-06 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:02

Helemaal mee eens

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:08

Ik denk dat het inmiddels duidelijk is hoe er over nageeflijkheid gedacht wordt. Ik stel voor om dat deel van de discussie te laten rusten.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:12

Het valt me op dat de keelriem veel te groot is, je hoeft er maar 1 vuist tussen te passen, geen 10!
Verder leuke foto's ik zie er heel veel niet, maar degene die ik zie van waar jij op zit zien er wel leuk uit

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:15

Megamutsj schreef:
Het valt me op dat de keelriem veel te groot is, je hoeft er maar 1 vuist tussen te passen, geen 10!
Verder leuke foto's ik zie er heel veel niet, maar degene die ik zie van waar jij op zit zien er wel leuk uit

nou beter te grote keelriem dan te strakke
ik zie nog op zoveel maneges dat paarden gekilt worden
IK zie maar een paar foto's, de rest doet het bij mij niet.
Ik vind het een mooie goede verzorgde pony en mooi tuig!
Dat hebben ze niet op elke manege
Kunnen veel maneges een voorbeeld van nemen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:31

Haai Allemaal!

Ik wilde ff iets vertellen over hoe het vandaag gegaan is!
Ik snap jullie kritiek heel goed en ik weet dat het er allemaal zo vaag uit ziet met mij erop!
Ik zat er eigenlijk maar 3 minuten op en dus heb ik eigenlijk niet gereden! Ik snap jullie commentaar heel goed! Maar hou dit er wel bij! Mijn handen tsja... Mijn benen kwamen omdat ik mijn beugels niet van Appie mocht verstellen etc. En ik kende die pony niet eens! Dus ik vind ook dat jullie dit wel ff moeten weten, want het was alleen ff een klein stukkie rijden en daarna gewoon lekker uitstappen... Dat in de krul trekken, ik heb niet getrokken, ik heb gewoon gevraagt... Maar het zijn idd momentopnames en eigenlijk had het beter een filmpje kunnen zijn... Rakker is ook echt een manege-pony en zijn halsspiertjes zijn natuuurlijk helemaal niet ontwikkeld, dus ik snap dat het er een beetje ruw uit ziet...!!!!
Ik ben wel blij dat jullie commentaar geven, want het is voor mij wel een les dat ik er nog lang niet ben en ook in die 3 minuten na het rijden van Else is het niet het makkelijkste moment om zo te rijden...
Ik denk dat ik een volgende keer een topic plaats van een paard van mijn eigen manege en dat ik dan wel iets positiever commentaar krijg, want dat rijdt wel veeel lekkerder (sorrie app)

xxx Elise.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:32

Haai Allemaal!

Ik wilde ff iets vertellen over hoe het vandaag gegaan is!
Ik snap jullie kritiek heel goed en ik weet dat het er allemaal zo vaag uit ziet met mij erop!
Ik zat er eigenlijk maar 3 minuten op en dus heb ik eigenlijk niet gereden! Ik snap jullie commentaar heel goed! Maar hou dit er wel bij! Mijn handen tsja... Mijn benen kwamen omdat ik mijn beugels niet van Appie mocht verstellen etc. En ik kende die pony niet eens! Dus ik vind ook dat jullie dit wel ff moeten weten, want het was alleen ff een klein stukkie rijden en daarna gewoon lekker uitstappen... Dat in de krul trekken, ik heb niet getrokken, ik heb gewoon gevraagt... Maar het zijn idd momentopnames en eigenlijk had het beter een filmpje kunnen zijn... Rakker is ook echt een manege-pony en zijn halsspiertjes zijn natuuurlijk helemaal niet ontwikkeld, dus ik snap dat het er een beetje ruw uit ziet...!!!!
Ik ben wel blij dat jullie commentaar geven, want het is voor mij wel een les dat ik er nog lang niet ben en ook in die 3 minuten na het rijden van Else is het niet het makkelijkste moment om zo te rijden...
Ik denk dat ik een volgende keer een topic plaats van een paard van mijn eigen manege en dat ik dan wel iets positiever commentaar krijg, want dat rijdt wel veeel lekkerder (sorrie app)

xxx Elise.

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:45

oeps... sorrie,, dubbel geklikt