ach kijk dit nou!:'(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:36

Heeft iemand enige idee hoe ik lid kan worden. Woon namelijk in de States en ik kon de formulieren niet versturen omdat ze alleen voor Nederland en Belgie waren. Ik wil wel graag mijn steentje bijdragen hoor! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:04

vlieg schreef:
Citaat:
Echt zielig dit.
En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen:,,Ja, die man en zijn familie moeten toch ook aan geld komen.'' dan trekt die man en zijn familie die kar maar zelf!! Met zijn allen zijn ze sterker dan 1 paard (je) of ezeltje. Maar ach..dieren kunnen niet praten en mensen vinden zichzelf toch altijd nog belangrijker dus dan zullen dit soort dingen ook nooit ophouden. Volgens mij heb ik deze plaatjes al eens op bokt gezien....komen van de brookehospital-site vandaan geloof ik.
Groetjesss van JessicA!

vind ik een beetje onzin.....die mensen moeten soms kilometers ver reizen om water te halen en te werken.
geen geld voor een auto als er uberhaubt al goede wegen zijn....Ze zijn dus helemaal afhankelijk van hun paarden en ezels om zelf in leven te blijven.

Ze zien ook heus wel dat het zo niet goed gaat met die paarden, maar ze kunnen er zelf vrij weinig aan doen. Dat ze weinig kennis over paarden hebben ben ik met je eens (De meeste weten niet eens dat je de hoeven moet bekappen e.d.) maar daarom hebben ze nog wel gevoel.

Hier ben ik het volkomen mee eens, die mensen kùnnen gewoon niet anders. Ik weet zeker dat jij precies hetzelfde zou doen, Jessica, en nou niet zeggen dat dat niet zo is omdat je het zo zielig voor de paarden is blabla. Wij kunnen makkelijk praten, het kraantje met water is 10 stappen zetten en je bent er, maar de mensen daar moeten keiver lopen om water te krijgen (slootwater kan ik beter zeggen...) Het blijft zielig voor de paarden, daar ben ik het echt mee eens, maar de mensen daar hebben gewoon echt geen keus...jammergenoeg. Zij zullen ook liever hebben dat hun paarden er gezond uitzien, maar daar hebben ze het geld gewoon niet voor...

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 03:01

Wij kunnen idd wel makkelijk praten ja. Ik weet alleen wel dat ik liever sterf van de honger dan mijn paard zo te mishandelen. Familiemonden hoef ik toch niet te voeren want als je in zo`n slechte financiele staat bent neem je geen koters. Boos!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:00

Ik vindt het ook erg zielig daarom ben ik ook lid geworden an kunnen die beestjes geholpen worden!!!
dus als iedereen nou ff lid wordt het kost zowat niets en je helpt die beestjes ermee!!
xxxxyaazzzzz simone

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:03

Citaat:
Hier ben ik het volkomen mee eens, die mensen kùnnen gewoon niet anders. Ik weet zeker dat jij precies hetzelfde zou doen, Jessica, en nou niet zeggen dat dat niet zo is omdat je het zo zielig voor de paarden is blabla. Wij kunnen makkelijk praten, het kraantje met water is 10 stappen zetten en je bent er, maar de mensen daar moeten keiver lopen om water te krijgen (slootwater kan ik beter zeggen...) Het blijft zielig voor de paarden, daar ben ik het echt mee eens, maar de mensen daar hebben gewoon echt geen keus...jammergenoeg. Zij zullen ook liever hebben dat hun paarden er gezond uitzien, maar daar hebben ze het geld gewoon niet voor...

Ja jullie hebben ook wel gelijk ook maar als ik dat soort beelden zie word ik altijd zo boos... Boos! ..Nou ja, iedereen is het er wel over eens hoe zielig dit is en dat die paardjes geholpen moeten worden en daar gaat het om...
Groetjess van Jessica!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:20

inderdaad, die mensen weten en kunnen vaak niet anders. Maar er zijn ook mensen daar die er echt met de pet naar gooien. Het is in zulke landen vaak verschrikkelik heet, daarom zet Brooke waterbakken voor de paarden langs de kant van wegen, maar jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die hun paard geen minuutje rust in de stikkende hitte geven of ook maar een klein slokje water. Ja, natuurlijk het scheelt tijd als je gewoon door kunt karren maar het is ook heel duur om steeds een nieuw paard te kopen.
De mensen daar kunnen er zelf dus ook best wel wat aan doen, niet veel, maar toch. Een beetje schaduw, slokje water en zelfs een paar minuutjes rust kunnen al een hoop doen voor zo'n paard. (of ezel)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:26

Nog even wat, de paarden daar hebben vaak geen tijd om te herstellen, ze moeten gewoon aan het werk anders hebben de mensen daar geen geld en dus geen eten meer. Tsjah, het is 't een of het ander.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:35

Tinne schreef:
Echt keizielig idd Verdrietig

Op die site van Brooke hospital staan nog meer van zulke foto's...
IEDEREEN LID WORDEN!!!!

IK BEN LID HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!

katjatencate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:46

echt een vreselijk bestaan voor die paarden en ezeltjes! Gelukkig dat zo'n organisatie als Brooke Hospital er is. Ik heb eens een documentaire gezien: en ze doen echt hartstikke goed werk!!!!!! Ze vertellen de mensen dat ze zuinig moeten zijn op hun dieren, zodat ze langer meegaan en ze dus niet zo snel een nieuw paard hoeven te hebben. Ze kunnen dat al bereiken door de paarden wat vaker rust te geven, water te geven, in de schaduw te zetten enz.. En die mensen willen daar vaak best aan meedoen, alleen dachten ze er daarvoor nooit over na hoe ze hun beesten het best konden behandelen en hadden ze er ook geen geld voor. Brooke helpt ze daarmee, zorgt voor schaduwplekken, water, eten, opleidingen voor die mensen daar die 'dierenarts'willen worden, ontwikkelt betere pakzadels ( voor de ezels uit de steenovens) en heeft klinieken waar ze dieren die er echt slecht aan toe zijn helpen. De paarden hebben daarna echt geen luxe leventje zoals hier natuurlijk, maar dat hebben die mensen ook niet.

gelukkig zijn ik en mijn zus al bijna een jaar lid!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:56

Pril schreef:
Wij kunnen idd wel makkelijk praten ja. Ik weet alleen wel dat ik liever sterf van de honger dan mijn paard zo te mishandelen. Familiemonden hoef ik toch niet te voeren want als je in zo`n slechte financiele staat bent neem je geen koters. Boos!

In die landen neem je geen koters, je krijgt ze gewoon.
En anticonceptie is ook daar erg duur...

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 11:29

Ocarme Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Gelukkig ben ik ook al lid van Brook hospital!
Het is zo zielig,al die paardjes lijden daar vreselijke pijn Verdrietig
DUS MENSEN,ALS JE NOG GEEN LID BENT,WORDT DAN ZO SNEL MOGELIJK LID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GRoetjes julie Verdrietig