Z2 paard altijd op sporen gereden en nu niet voor het been..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:51

Waarschijnlijk geef jij je hulpen niet goed gecoordineerd en houd je je paard niet goed tussen je hulpen.Dat zie ik ook altijd gebeuren met mensen die op mijn paard rijden waardoor hij niet goed meer reageert op de hulpen.
Dus les blijven nemen en leren voor te bereiden, de juiste en gedoseerde hulpen leren geven.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:48

ik ben met venetia mee eens

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:53

bergkraai schreef:
het is altijd eerst een periode van wennen als je aan een nieuw paard ' begint' ik zou zelf nog niet meteen gaan starten maar eerst een paar goede lessen nemen en als je elkaar begrijpt pas beginnen met starten... wedstrijden rijden is toch niet waar je het allemaal voor doet? Maar toch ook het plezier wat je eruit haalt?

vond ik dus ook.. ik heb een paard dat getraind voor de M is niet uigebracht.. en ik heb em nu bijna een jaar.. en nu pas begin ik met wedstrijden ik vind dat je eersst met hem moet gaan spelen als je snapt wat ik bedoel hem leren kennen.. wat je nu doet is puur voor de wedstirjden lijtk het..

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 11:57

Sorry mensen maar mijn pc doet heel raar en heb al 2 keer een lang bericht geschreven van hoe het gisteren ging maar hij verwijdert het de hele tijd dus nu een heel kort bericht:
Ik ga niet met wielsporen rijden omdat ik daar te onervaren voor ben! en bang ben dat ik hem pijn doe omdat ik zo onervaren ben!
Ik heb gisteren een beetje soort les gehad van mijn SPRINGinstructeur en toen ging het echt super goed omdat ik hem nog steeds meer begrijp dan een dressuurinstructeur/trice.
Dus het ging zelfs zo goed dat ik op het einde alleen nog maar de zweep er hoefde bij te houden en zo af en toe een klein tikje moest geven en dan ging het weer super!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:27

ahh das mooi dat het goed gaat

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:50

Zo ben net weer terug van men paardje
Het ging weer redelijk goed en heb voor het grootste deel zonder zweep gereden
Op een gegeven moment kwam Tess binnen wandelen(Haike op bokt)en tjah toen hebben we gevraagd of zij er even op wilde als Z2 dressuurruiter
Het ging super goed bij haar(zee reed met de schoenen zonder sporen)en zij zei ook zodra je je been maar iets te weinig doet dan valt die gelijk terug in de verzameling en kun je als je bijvoorbeel een appuyment wilt inzetten weinig.
Ze vond het wel heel fijn en zei ook dat alles heel netjes was aangeleerd en dat hij zen oefeningen ook heel netjes afmaakte..
Ik heb gevraagd of zij hem af en toe een keer wilde rijden en dat wilde ze wel
Dus zij kan mij nu ook een beetje vertellen welke hulpen ik moet geven.
Ik merkte wel gelijk een heel verschil toen ik hem ging uitstappen(beter aan de hulpen)maja daar heb je dus een leerpaard voor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:55

Dustinlover schreef:
Zo ben net weer terug van men paardje
Het ging weer redelijk goed en heb voor het grootste deel zonder zweep gereden
Op een gegeven moment kwam Tess binnen wandelen(Haike op bokt)en tjah toen hebben we gevraagd of zij er even op wilde als Z2 dressuurruiter
Het ging super goed bij haar(zee reed met de schoenen zonder sporen)en zij zei ook zodra je je been maar iets te weinig doet dan valt die gelijk terug in de verzameling en kun je als je bijvoorbeel een appuyment wilt inzetten weinig.
Ze vond het wel heel fijn en zei ook dat alles heel netjes was aangeleerd en dat hij zen oefeningen ook heel netjes afmaakte..
Ik merkte wel gelijk een heel verschil toen ik hem ging uitstappen(beter aan de hulpen)maja daar heb je dus een leerpaard voor

Voel me gevleid, dankje!

Is idd een erg leuk paardje, met goed achterbeengebruik. Heb hem gisteren vooral flink voorwaarts gereden, nagevelijkheid en impuls had ie sowieso al genoeg.
Ook leuk leerpaardje voor mij, heb tot nu ponytjes zelf alles geleerd. Was leuk toen ik gister zo een wissel kon springen, zover ben ik met ok nog niet helemaal.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:47

Haha mar je bent veder als mij
En zo blijven die oefeningen er lekker opzitten
En ja het is een erg leuk paardje
Naja ik zie je zo wel in de les denk ik Haike

Princesj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:51

ik denk dat het belangrijk is dat je beenhulpen kort en snel zijn. Reageert ie niet in 1x, doe het dan 2x snel achter elkaar. En zodra het tempo goed is duidelijk stoppen met je hulpen! Dat hij ook een beetje blijft begrijpen wat de bedoeling is.

Yoghurt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:24

Mooi dat ie t doet, maar dat had ik al wel gedacht. Zie je wel dat t belangrijk is dat je goed moet rijden met zo'n dier. Heel veel plezier met m en ik hoop dat je er veel van kunt leren

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:35

Het is fijn om te lezen dat je niet met sporen bent gaan rijden, omdat je jezelf daarvoor te onervaren vindt. Ook is het goed om te lezen dat het nu beter gaat!! Veel plezier.... en houd ons op de hoogte

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:57

Dustinlover schreef:

Houd je er rekening mee dat het niet aan het paard lag, maar miscommunicatie met de hulpen? Ondanks dat nu iemand anders je helpt met het ´bijhoudne van de moeilijke´ knopjes zul jij voor jezelf ook met lessen zover moeten komen dat je hem zelf goed aan je been kunt zetten..

Gelukkig gaat het nu beter, succes verders nog met leren van je paardje!!