Springen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Walco_Aqua

Re: Springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:57

Ook kun je bijvoorbeeld 2 hindernissen op een bepaalde afstand zetten en dat je daar een bepaald aantal galopsprongen tussen moet doen en dat steeds afwisselen, bijvoorbeeld eerst 8: je moet hem dus terug rijden en daarna 6: hier moet je m dus weer vooruit rijden. Zo krijg je een betere controle over je paard. Ook kun je m een aantal meter voor de sprong stilzetten en dan weer aangalopperen en springen.

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:36

Walco_Aqua schreef:
Zo krijg je een betere controle over je paard. Ook kun je m een aantal meter voor de sprong stilzetten en dan weer aangalopperen en springen.

ja inderdaad , had ik al gezegd ik denk toch de beste methode

evelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:47

ilovequinten schreef:
Walco_Aqua schreef:
Zo krijg je een betere controle over je paard. Ook kun je m een aantal meter voor de sprong stilzetten en dan weer aangalopperen en springen.

ja inderdaad , had ik al gezegd ik denk toch de beste methode

de basis is het beste en die bereik je door oefeningen zoals bv. die hier boven

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:07

sennerin schreef:
Kris25 schreef:
Ik hoop voor je paardje dat hij nu wat makkelijker is in de ring, wat is je volgende stap? Prikkeldraad in zijn mond omdat jij te lui bent om het rijtechnisch op te willen lossen?

Ik denk niet dat jij meer weet dan mijn instructrice.. Wat voor een K*t bokker ben jij sorry oh :S zo'n commentaar heb ik niet nodig...

Meiske, je bent net 14. Ik zeg wat ik denk en daar is het mee uit. Mss weet ik zelfs wel meer als jouw instructrice, maar heb geen zin in een discussie met je. Maar moet je dan echt omdat mijn mening niet in jouw straatje ligt mij gaan uitmaken voor weet ik wel niet wat? Is niet netjes en erg kinderachtig.

Ik vind het erg jammer dat jij een rijtechnisch probleem (je kunt je paard niet sturen in een parcours) gaat oplossen met een ander bit. Is nergens voor nodig.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:21

Dat je er tijdens je westrijden meer last van hebt dan thuis is omdat je dan samen met je paard meer last van spanning en zenuwen hebt.

Weet je zeker dat je je paard goed genoeg begrenst met je teugel en buitenbeen? Heeft je instructrice jouw regelmatig zien rijden op wedstrijden?

Niet alle instructrices hebben dezelfde aanpak en je hebt instructrices ertussen zitten die ongemerkt toch een minder vriendelijke methode gebruiken en doorgeven.

Veel oefenen, wat denk je van ergens wat oefenparcoursjes waarbij je je instructrice vraagt of ze je in een andere omgeving wil lesgeven ofzo..

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:51

sennerin schreef:
Kris25 schreef:
Ik hoop voor je paardje dat hij nu wat makkelijker is in de ring, wat is je volgende stap? Prikkeldraad in zijn mond omdat jij te lui bent om het rijtechnisch op te willen lossen?

Ik denk niet dat jij meer weet dan mijn instructrice.. Wat voor een K*t bokker ben jij sorry oh :S zo'n commentaar heb ik niet nodig...

Meiske, je bent net 14. Ik zeg wat ik denk en daar is het mee uit. Mss weet ik zelfs wel meer als jouw instructrice, maar heb geen zin in een discussie met je. Maar moet je dan echt omdat mijn mening niet in jouw straatje ligt mij gaan uitmaken voor weet ik wel niet wat? Is niet netjes en erg kinderachtig.

Ik vind het erg jammer dat jij een rijtechnisch probleem (je kunt je paard niet sturen in een parcours) gaat oplossen met een ander bit. Is nergens voor nodig.
[/quote]

Sorry voor mijn grove reactie! Mijn opa ligt net in coma en werd mij allemaal een beetje teveel.. Ik kan mijn paard wel sturen in het parcours, maar heb problemen met mijn begrenzing (is nu stukken beter! ook met het gewone bitje.)
[/quote]

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:53

Pescootje schreef:
Kneveltrens is helemaal geen scherp bit en wordt inderdaad veel gebruikt op jonge springpaarden. Vind dat sommige wel een heel afsnauwende reactie gegeven hebben. Ik neem dat haar instructeur wel ervaren en bekwaam genoeg zal zijn om te zeggen wat ze nodig heeft of niet. Verder is dat haar eigen keuze waar wij alleen maar raad op kunnen geven. Dit is niet aanvallend bedoeld op de andere ofzo maar wou dit gewoon ff kwijt.
groetjes

Hey, Zat ik nu gisteren ook te denken van waarom had ik op bokt dat nou niet gezegd. Het is een erg dik bit dus helemaal niet scherp!! Mijn instructrice is zeker ervaren (Verschillende cursussen gevolgd, waaronder 1 vd. BLOSO en rijd al meer dan 20 jaar..)

Bedankt voor je reactie!

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:09

ik ben vanaf 2 begonnen met rijden , dus rij ik ook al 20 jaar wii feestje

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:31

evelintje schreef:

Gefeliciteerd maarru.. wel een beetju ontopic blijven

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:12

Yonne schreef:
evelintje schreef:

Gefeliciteerd maarru.. wel een beetju ontopic blijven

ik bedoel maar gewoon ( was eigenlijk beetje sarcastisch bedoelt) dat het niet is als 20 jaar rijdt dat er maar 1 keuze bestaat en dat is een ander bit, ik zelf rij internationaal jumping, en geen enkel van mijn hengsten hebben een zwaar bit?
ik zelf heb veel stages mee gemaakt en ik heb daar altijd geleerd dat je eerst met de kleine hulpen moet beginnen en dan de zwaardere

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:38

oow.. owkeej jaa ik geef je gelijk..

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:35

(even off-topic , eveline ken je me nog?? Van op die concours in Frankrijk?Je was daar mee je zwarte hengst)
@ eveline, ik geef je ook gelijk zou maar erg zijn van niet e Denk dat jij hier het meeste ervaring in heeft