Ik hoop dat je wat met de tips doet en dat we volgende keer weer een filmpje van je zien met een vriendelijker beeld en de punten die daar bij passen 
Veel succes met je paardje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik hoop dat je wat met de tips doet en dat we volgende keer weer een filmpje van je zien met een vriendelijker beeld en de punten die daar bij passen 

. Je kan het ook samen met iemand doen, dan ga je nóg beter je best doen, want dan wil je winnen
Misschien moet je je eens indenken in hoe het voor je pony voelt, die onrustigheid in z'n mond. Ga anders eens gewoon een lesje voor de lol rijden. Dus niks geen nageeflijkheid of aan de teugel willen, gewoon teugels op een normale maat, niet te strak, niet te los, en dan alles eens op je zit doen, en gewoon voor de lol rijden. Even voor een keertje niet op die puntjes op de i letten
), of gooi hem eens los en ren net zo gek als hem door de bak. 

nog verder met je leuke pony

Love_Sophie schreef:
1. Begin altijd met iets positiefs!
2. Geen aanvallend commentaar, maar duidelijk met argumenten uitleggen!
3. Blijf aardig, niet mensen afkatten omdat je in dit geval hun rijstijl niet echt mag!
Wat is Eddy toch een ontzettend leuk paardje! Hij is mooi ingevlochten.
Jammer van de proef, maar aangezien dit voor jullie allebei de 2e KNHS wedstrijd is in jullie hele leven en je thuis niet zo makkelijk kan trainen met dit weer, vind ik het toch niet superslecht!
Je moet inderdaad je armen wat meer aan laten sluiten, doe er bijvoorbeeld papiertjes tussen. Je teugels een centimeter of 5-10 korter, handen wat hoger. En iets meer achterover gaan zitten. Zoals ik je nu zie, heb je nog steeds je, mij al zo bekende springhouding. Je beugels mogen ook wel een gaatje langer. En inderdaad meer contact houden. Gewoon contact houden gaat je paard er niet meteen vandoor. Maar dat wist je natuurlijk allang.
En lekker rustig blijven zitten. Ed lijkt me een behoorlijke dramkont, dus wat dat betreft kan ik je houding in dit geval deels ook wel begrijpen hoor!
Even voor de mensen hier, Sanne heeft haar protocol terug gekregen met zo goed als enkel 5en, zonder ENIG commentaar erbij! Die jury moet volgens mij ook nog leren hoe hij commentaar geven moet! Daarbij heeft ze Ed nog niet eens zo heel lang, ik gok 3/4 maand? Sanne? Dus dit vind ik toch al erg goed!

Vooral met dat halthouden. 

Oliviaatje schreef:leuk paardje! maar 1 ding snap ik niet helemaal, jij zegt dat het je eerste wedstrijd is, waarom start je dan in de L1? volgens mij moet je toch echt beginnen in de B...
Mar zij is idd in de L1 gestart omdat zij alles tot en met F12 heeft uithereden bij FNRS. Dan ben je L1 startrechtig

rudi schreef:So ik ben blij zeg, dat ik die pony niet ben!!!
Eerst dacht ik dat het weer gewoon gezijk was van bokt, maar het ziet er werkelijk vervelend uit!
Jij denkt door middel van je pony in een krul trekken en verschrikkelijk zagen hem mooi te kunnen laten lopen? Nou nee. Dit ziet er gewoon onvriendelijk uit!
En dan nog iets. Als je stuurt, gebruik je niet alleen je handen!

oryantje schreef:echt een super mooie bonte pony!!!
alleen wat mijn heel erg op valt dat jij je pony niet van achter naar voor rijd
dat betekent dat jij hem naar beneden vraagt zonder dat hij een voorwaatse drang heeft
dus drijf hem echt naar je hand toe en brobeer je handen te ontspannen zodat hij durfttttt na te geven
wat me ook opvalt dat je paard in de wendingen niet op je been rijdt allen meet je handen....je houd je buiten teugel er niet bij!!
probeer in je training veel wendingen te rijden met je buiten been lichte druk op je buiten teugel draai je boven lichaam naar de kant waar je heen gaat en je paard hoord van de hoefslag te gaan..met zo een min mogelijk druk op je binnen teugel!
puntjes om aan te werken
punten gewerkt, en het zaterdag weer wedstrijd, ik weet niet of ik dan een filmpje kan maken maar anders laat ik heb wel weer ff zien.