Buitenritje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JaaRtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:52

Leuke foto's Roos

Eneeh..lkkr gespronge vandaag?

x jara

magli

Re: Buitenritje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:40

Heey..

Leuke combinatie:)

Ik zou wel je pony laten "rusten" als je op wandeling gaat. Het is net of je wil dressuren terwijl een wandeling meestal iets is dat je gaat 'relaxen' en genieten.. zeker als hij juist een probleem heeft gehad met zijn been!

Maar die keuze ligt bij jou! Het ziet er trouwens goed uit alleen iets meer ontspanning en ook nog wat werken aan je eigen opmerkingen voor de rest alles goed hoor*

En wat een mooie strekfoto <echt heel mooi!>

En over dat andere meisje begin ik liever niet

Irishcoffee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:53

Hé roosje!
Leuk je weer eens te zien (laatste keer bij een stoplicht hè...).
Cesar ziet er mooi uit! Glimt lekker!
Hoeveel jaartjes is hij nu?
Nou succes met rijden met hem.

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:22

@jaraatjuh thnx voor je reactie
@magli ja maar we gingen best grote buitenrit en ik dacht
ff voor de foto kan hij wel even net jes lopen
@Irishcoffee hij word in april 6 jaartjes alweer en bedankt voor je reactie dit jaar ga ik met hem starten!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:32

de eerste pony mag meer ontspannen, laat hem meer los. 1 foto vind ik heel mooi, daar loopt hij lekker. bij de andere vind ik hem te kort en te gespannen. dit kan omdat je geen zadel hebt, dus er misschien gespannen op zit, of omdat hij heet wordt als je buiten is.

toch denk ik dat je beter rustig op kan bouwen met hem, als hij een tijd heeft stilgestaan.
of een buitenrit, of rustg beginnen met de training opbouwen.
want als hij nu struikelt, ben je weer ver van huis. gewoon lekker opbouwen, niet te veel in 1 keer.

de shet vind ik te veels klein.

succes!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:21

Bedankt voor je reactie heb hem daarna lkkr lange teugel naar huis gestapt en beetje gedraaft (½ uur)
en het gaat nu stukken beter heb vanaf zondag weer beetje gaan dressuren dus..

moppimaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:25

RolingRoos schreef:
Oke oke...
Het is niet mijn pony ik rijd er niet op maar Maaike
die er op rijd is gerust niet vaak hoor ze rijd
het meest met de kar maar om dat er een jochie
van 5 op gaat rijden moet hij wel ingereden worden.
En ze weegt 45 en het lijkt of Nero er plezier
in heeft hij heeft 9 van de 10 keer zijn oortjes naar voren.
Maar ja mening verschillen ik vind haar ook best groot voor
die shet maar vaak rijd ze er niet op

Zolang ze er allebei
nog plezier van hebben en de shet er niet moeilijk bij
gaat lopen of chagerijnig gaat doen kan het toch nog??

Voor de rest bedankt voor jullie reacties!!

@GewoonHint bedankt voor je reactie zo denk ik er precies zo over

na ik ben dus die maaike op die shetlander ik wil ff kwijt ten eerste 1 a 2 week ga soms ff een uurtje naar buiten of in de bak, het gaat bijmij echt niet om het rijden want heb hem al dik een jaar en rij hem dus in voor een 5 jarige jongentje ik vind zelf dat het heel gevallijk kan zijn om een jongentje van 5 op mijn te laten rijden die hij moet inrijden dat is toch van de gekke als we dat doen. en hij heeft echt geen pijn want dat kan je altijd een beetje zijn al. als ik op nero ga rijden of zitten doet hij meteen zijn oortjes naar voren. en als hij ingereden is gaan ik er helemaal niet meer op of heel soms . en hij is echt niet te jong want is 3.5 bijna 4 en begin net een maandje met inrijden. ik rij meestal met de kar maar dat vind hij een stuk minder leuk en veel en veel zwaarder. dat doe ik ook pas een half jaar dus. en eerst ging ik altijd met hem fiesten en heeeeeeel vaak er naast op achter lopen, hij vond dit eerlijk niet zo leuk, toen ik met de kar ging vond hij het al heel leuk nu ben ik hem aan het rijden en dit vind hij echt geweldig. ik doe ook wel andere dingen met hem hoor maar deze doe ik het vaakst. over dat springen : toen ik er nog niet was sprongen ze allang met hem(langs de hand he) hij vond dat al heel leuk even leuk als nu een buiten ritje.ze begonnen er met een bakje omdat hij nog heel jong was het sprong er zo gooi over heen dat ze en later ik ook een kruis van maken. hij is echt een springwonder. nu ik hem inrij probeerde ik ook een keertje een bakje en ja hij sprong er weer heel hoog overheen dus deden we hem ff wat hoog. het is echt heel gek want in bak rijden vind hij wel heel leuk, maar toen ging ik op een sprongetje af (de oortje ging pie naar voor was helemaal wakker en deed nog meer tekenen dat hij het gewelding vond)ik rij op het sprongentje af en ging er heel hoog overheen hij kon makkelijk weigeren als hij het maar een beetje zwaar of niet leuk vond en kan er ook makkelijk lang als hij dus niet wou of zwaar had (oke dis niet goed volgens mij op een pony op een sprong af te laten rijde dat hij er ook makkelijk langs kon maar zo was toen ff de enige manier om zeker te weten dat hij het helemaal geweldig vond) nou lijkt het wel op ik vet vaak spring maar heb nog maar 2 keer gesprong met hem en dan heel laag natuurlijk.

dit wil ik er ff over kwijt en ik ben echt niet te zwaar want dus weeg maar 45 kilo en das echt heel weinig weet ik maar ik doe er wat aan maar lukt niet. ben wel te groot dat weet ik maar ik vind dat door deze omstandigheden makkelijk kan . het gaat er natuurlijk om wanneer hij het maar nog leuk vind.

dus wat een verhaal he

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:31

HELEMAAL MEE EENS MAAIKE TOPPIE!!!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:00

Jullie zijn echt erg hoor, ik heb het andere topic ook gezien, jullie verpesten het beestje gewoon, jammer dat hij zo goedaardig van karakter is, vind het heel knap dat hij dit allemaal pikt wat jullie uithalen met hem. Gewoon zielig.

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:17

Aaa zo, ja voor de foto zijn we tot A L L E S in staat... haha

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:19

Ik heb je zien rijden, je ging in galop over het grint pad
Ik kwam zeg maar bij die grote heuvel
groetjes

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:25

Haha ja doe wel is dat rondje en wil hij wel is op dat rechte stuk in galop dan laat ik hem even gaan maar woon je dan in sint maarten ofzo?? Wat is de wereld toch klein

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:26

Hier word ik dus zo ziek van he, altijd van; ''ja maar het kan nog best zolang de shet er nog plezier in heeft'', ben ik het dus absoluut niet mee eens, maargoed, voor mijn mening moet je maar even naar de link van merrieveulen kijken.
Ga verder met merrieveulen en Karoliena mee, dit beest word gewoon verpest.

Verschrikkelijk.

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:26

Aah heb ff in je profiel gekeken jij kent Nancy ook wat leuk sta je met je pony op stal hemmer??

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:07

Jaah

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:08

Ik rij/ uh bedoel reed ook wel eens een rondje wijzend ook langs jouw stal waar je pony's staan. Woon je daar ook? Me pony schrikt bij jullie altijd van dat zeil waar dat karretje staan

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 18:03

Haha nee ik woon daar niet maar wat leuk dat je wel eens langs rijd misschien heb ik je wel eens zien rijden...

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:16

Beetje groot meisje voor zon kleine shet...
En verder vind ik de rijstijl niet echt bepaald netjes...

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 18:19

Nou heb je tips dan..?

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:34

Haha misschien wel ik zou niet weten maar ik zie jullie ook vaak voorbij me huis komen

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:56

Misschien bedoelen ze: Als de ruiter maar plezier heeft??

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:03

@revanches waarom is mijn rijstijl niet goed ik (op die grote pony) en annemiek wil je er niet mee bemoeien we hebben net alles gehad... als je voorgaande reacties heb gelezen zou je het misschien weten?? bedoel het niet vervelend maar we weten het nu wel.. er is ook al een ander topic over geweest en we zijn al tot conclusie gekomen iedereen heeft een eigen mening en snap ik best,,, maar er zijn genoeg mensen die zelf shetlanders hebben en die weten dat shetlanders genoeg kunnen houden!! dit zijn momentopnames maar die nero (die shet waar maaike op rijd) heeft er veel plezier in en hij wil supergraag voor je werken!!
Maaike ment hem ook de meeste tijd met hem voor de kar en rijd 1 keer in de week op hem omdat hij ingereden moet worden voor een jongetje van 5 die kan dat namelijk niet zelf... dan gebeuren er ongeluk en dat is veel erger als dat zij er op rijd en dat , dat er toevallig niet uit ziet jammer dan want hij vind het harstikke leuk en houd het prima!!
Dus...wij bedoelen als ruiter EN pony maar plezier heeft
en dat is zo..

arimeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:49

jee leuk pittig dingetje
Zou je de volgnede keer wel aanraden om toch een zadel opte doen met name als ie wat sneller schrikt..
Ken het bokken enzo wel zker al sje een goede zit hebt..mer tog
Njah veel succes samen,,leuke combi trouwens..

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:10

Haha hij heeft idd wel zijn buien...
Maar rijd hem al 2 jaar weet ondertussen wel beetje wat hij wel kan doen en niet maar zadel is altijd beter
Thanks voor je reactie!!

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:36

IK heb dat meisie met de shet wel eens zien longeren toen jullie het parkje ingingen toen reed ik in de bak met een vos... Ik had een zwarte jas aan..