Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bruine schreef:ik heb niet het hele topic gelezen maar als je toch iets wil gebruiken kun je beter een thiedeman dan een slof gebruiken, een thiedeman schakeld zich zelf uit als het paard goed loopt, wel zou ik als je paard na een halfuur er lekker door is de thiedeman los maken, dit om gewenning te voorkomen.

shadowflower schreef:Jij geeft zelf aan dat je geen les krijgt . Daar zou ik ten eerste wat aan veranderen . Meestal ligt het probleem bij de ruiter . Jij vind dat het paard lekker loopt maar dit kan wel helemaal niet het geval wezen . Ook werkt een thiedman niet voor het nageeflijk rijden maar net als een martingaal tegen het hoofd omhoog gooien . Als ik jou was zou ik gewoon les nemen en als dat dan nog niet helpt dan aan de hulp teugels beginnen .
cece schreef:en rijd nu al bijna een jaar met Thiedemann.
IrisLove schreef:Als je je hand naar voren doet, gaat de Thiedemann ook mee, dus halsstrekken is geen probleem! Steigeren zal waarschijnlijk ook niet zo snel gebeuren, want daarvoor moet het paard toch eerst z`n hoofd omhoog brengen, iets wat met een Thiedemann al erg moeilijk wordt.
Voor buitenritten gebruik ik overigens alleen een losse martingaal...