Jonge Ferro merrie at work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:05

dan doel je op mij dus...

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:05

leuk paardje

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:46

Aan de ts: Leuk paardje hoor. Rijdt maar gewoon zo als jij denkt dat het hoort.

En aan de andere hier: Ga ergens anders ruzie maken of wat dan ook. Maar de ts heeft dit topic geopend voor te laten zien hoe het met haar paard gaat en niet dat geruzie hier!!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:02

Heej!! Heel toevallig dat ik ze al aan het kijken was... Zag je naam staan...gelijk nieuwschierig! Wat ziet ze er goed uit zeg, lekker glansje erop... lekker genieten ervan en het komt vast allemaal goed!

Amina_

Re: Jonge Ferro merrie at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:09

Ziet er volgens mee zeer goed uit voor zo'n jong beestje !
Ik zou verder doen zoals je bezig bent , kan alleen maar beter worden

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:09

Flower schreef:
@ Linda, graag gedaan, je weet wel waar ik het over heb

@ Lissy, ZIEN is anders dan het zelf DOEN

een topic plaatsen met foto's betekend dat er ook commentaar mag worden gegeven!! dit is DE REGEL VAN BOKT!

zo das duidelijk!

ontopic; ik vind het een prachtig paard!! je zit verder ook best netjes en voor 4 weken onder het zadel loopt ze zeker niet gek! maar ik ben het wel eens met het commentaar van Lissy! paard loopt nu niet op eigen benen, zoals je dat zegt en wilt. het eerste wat ik jonge paarden altijd aanleer is halsstrekken. halsstrekken is ontspanning en zeker een knopje die ik er dus zeer snel op monteer als je je paard zo erachter laat lopen kan dat namelijk nog weleens problemen geven later in je training.

veel succes verder met je mooie paardje!!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:21

klomp schreef:
Flower schreef:

een topic plaatsen met foto's betekend dat er ook commentaar mag worden gegeven!! dit is DE REGEL VAN BOKT!

Als Linda Rijtechnisch Commentaar wilt, opent ze wel een topic bij RT

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:25

klomp schreef:
Flower schreef:

zo das duidelijk!

ontopic; ik vind het een prachtig paard!! je zit verder ook best netjes en voor 4 weken onder het zadel loopt ze zeker niet gek! maar ik ben het wel eens met het commentaar van Lissy! paard loopt nu niet op eigen benen, zoals je dat zegt en wilt. het eerste wat ik jonge paarden altijd aanleer is halsstrekken. halsstrekken is ontspanning en zeker een knopje die ik er dus zeer snel op monteer als je je paard zo erachter laat lopen kan dat namelijk nog weleens problemen geven later in je training.

veel succes verder met je mooie paardje!!

Dankje voor je reactie!
Eerst even wat recht zetten. Ik probeer inderdaad m'n paard op der eigen benen te laten lopen. Ik zeg helemaal niet dat dat te zien is op de foto's, maar ik ben er in ieder geval wel mee bezig .
Het is alleen echt een kikkertje die door het minste of geringste afgeleid is, waardoor je tijdens het rijden al snel spanning hebt. Dan is het lastiger om je paard wat lager in te stellen. Ik ben in ieder geval hard bezig met oefenen!

Verder bedankt voor de leuke reacties!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:31

Flower schreef:
klomp schreef:

Als Linda Rijtechnisch Commentaar wilt, opent ze wel een topic bij RT

ik heb getemd!!
blijkbaar snap jij het doel van HAW niet!
verder laat ik het over aan de moderater die ik getemd heb..wil niet het topic verpesten voor TS.

edit; @ Flower; lees de bokt regels van HAW even ondertussen, daar staat alles haarfijn uitgelegd wat mag en niet mag!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:36

Volgens mij is er hier helemaal niks aan de hand.
Ik zie een TS die een joong paard onder dr kont heeft en ik zie bokkers die commentaar geven (gewoon netjes)

Flower, op HAW is het juist wel de bedoeling dat foto's van rijtechnisch commentaar worden voorzien.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:42

Leuk dier Dat opkroppen doet mijn 3-jarige ook hoor, en dat is vrij lastig om ze met het neusje er lekker uit te krijgen!

gewoon regelmatig gaan lessen en rustig aan opbouwen en dan komt het vast goed

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:47

youngster schreef:
Leuk dier Dat opkroppen doet mijn 3-jarige ook hoor, en dat is vrij lastig om ze met het neusje er lekker uit te krijgen!

Gaan we ook zeker doen! Er zijn nog zoveel verbeter punten en die kan je alleen verbeteren door goed les te krijgen en 'kilometers te maken'. Maar ik doe het rustig aan, ik heb alle tijd! Ik ben in ieder geval erg trots op mijn meisje !

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:50

Linda86 schreef:
youngster schreef:

Gaan we ook zeker doen! Er zijn nog zoveel verbeter punten en die kan je alleen verbeteren door goed les te krijgen en 'kilometers te maken'. Maar ik doe het rustig aan, ik heb alle tijd! Ik ben in ieder geval erg trots op mijn meisje !

Maar als je dan toch zo rustig aan doet, en gezien de foto's weinig ervaring hebt, waarom focus je dan zo op dat "in de krul rijden". Laat hem lekker eerst op zijn eigen benen lopen, zonder hem daarbij dwars te liggen met je handen. Tegen de tijd dat jij voldoende ontspanning overbrengt op je paard, zal hij zelf de hand op gaan zoeken. Maar het is inderdaad jouw paard, doe ermee wat jij wilt, maar reacties als hierboven zijn gepost zijn naar mijn inzien niet meer dan voorspelbaar/goed bedoeld!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:55

Volgens mij zegt ze dat nergens Talented. Kan zelf in een post van haar vinden dat ze dat nu het minst belangrijk vind

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:57

Ik ben niet bezig met het in de krul rijden van mn paard. Juist niet, dat vind ik nog helemaal niet belangrijk. Ontspanning vind ik belangrijker en daar ben ik dan ook mee bezig. Eerst op eigen benen, dan komt het aan de teugel lopen vanzelf.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:02

Dan vind ik de foto's een zeer vertekend beeld geven van jouw standpunt. Maar zoals ik al zei; doe wat jij denkt dat goed is, het is immers jouw paard!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:02

hey , je hebt een heel leuk paardje hoor en dat lang en laag rijden komt vanzelf wel eerst maar ff op haar eigen benen leren lopen en dan de rest aan de voorkant pas ze heeft trouwens ook wel een supervoorbeen er in zitten zeg

Succes ermee !!

Roady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:09

To All

Commentaar goed of slecht bedoeld dat maakt mij niet uit.

De fotograaf kennende van deze twee rapportage weet ik dat het MOMENTOPNAME zijn van twee dagen.

Ik krijg het idee dat iedereen aan de hand van de foto's gelijk weet hoe het paard reageert en kwa karakter is.

In beiden gevallen van zijn de foto's binnen 5 minuten genomen.
Lijkt me erg kort om te oordelen over paard en ruiter a.d.v. 11 foto's.

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:14

Hoi Linda!!
Wat leuk dat je je merrie weer lekker op gepakt hebt zeg.
Ook leuk om te zien hoe het een beetje gaat.
Ik hoop haar snel een keer in het echie onder het zadel te zien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:18

Waaauw mooi paard hoor!! Ik vind het er in ieder geval er heel netjes uitzien.. Ze ziet er supergoed uit, wat een glanzende vacht..!!! Ik wou dat ik zo'n paardje had, nog heel veel plezier met haar!!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:21

Roady schreef:
To All

Commentaar goed of slecht bedoeld dat maakt mij niet uit.

De fotograaf kennende van deze twee rapportage weet ik dat het MOMENTOPNAME zijn van twee dagen.

Ik krijg het idee dat iedereen aan de hand van de foto's gelijk weet hoe het paard reageert en kwa karakter is.

In beiden gevallen van zijn de foto's binnen 5 minuten genomen.
Lijkt me erg kort om te oordelen over paard en ruiter a.d.v. 11 foto's.

dan had ze dat er misschien even bij moeten zetten ?????
wij noemen alleen de dingen op die je vanaf de foto kan constateren dat is uiteindelijk het doel van HAW, tuurlijk kan je verder niet zien wat de ruiter met het paard doet, maar dit is wat wij voor ogen krijgen, en tsja dan krijg je dit dus....

het is niet zo dramatisch, ik bedoel er zijn veel ergere dingen....en dat lange en lage komt vast wel dan...

veel succes verder in ieder geval !!

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:33

Jessica24 schreef:
Hoi Linda!!
Wat leuk dat je je merrie weer lekker op gepakt hebt zeg.
Ook leuk om te zien hoe het een beetje gaat.
Ik hoop haar snel een keer in het echie onder het zadel te zien.

Hoi Jessica!

Ja, fijn he! Ik geniet er elke keer weer van als ik aan het rijden ben.
In Maart kom ik bij jullie rijden! Dan kan je der in 'real life' zien!!

Groetjes Linda.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:35

talented schreef:
Linda86 schreef:

Maar als je dan toch zo rustig aan doet, en
gezien de foto's weinig ervaring hebt
, waarom focus je dan zo op dat "in de krul rijden". Laat hem lekker eerst op zijn eigen benen lopen, zonder hem daarbij dwars te liggen met je handen. Tegen de tijd dat jij voldoende ontspanning overbrengt op je paard, zal hij zelf de hand op gaan zoeken. Maar het is inderdaad jouw paard, doe ermee wat jij wilt, maar reacties als hierboven zijn gepost zijn naar mijn inzien niet meer dan voorspelbaar/goed bedoeld!

Flauwe opmerking hoor. Dat meisje zit hartstikke netjes op haar paard en dat ie soms achter de teugel kruipt kan gebeuren. Jij brandt haar meteen af als een beginner die nog nooit eerder een paard heeft aangereden. Daar weet je niets van!

Linda, het ziet er netjes uit. In de latere training is het veel moeilijker om een paard te corrigeren wat te diep loopt, dan eentje die ´tegen´de hand gaat. Daarom is het verstandiger om het dier in deze fase meer lucht te geven. Ze zoekt vanzelf je hand op. Verder heb ik niet het idee dat dit opkrullen haar in de beweging stoort. Zit een mooi achterbeentje in. Succes!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:06

talented schreef:
Dan vind ik de foto's een zeer vertekend beeld geven van jouw standpunt. Maar zoals ik al zei; doe wat jij denkt dat goed is, het is immers jouw paard!

Mijn 3-jarige doet precies hetzelfde. Daar hoef ik met mijn handen helemaal niks voor te doen, alleen de teugels vasthouden

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:07

youngster schreef:
talented schreef:

Mijn 3-jarige doet precies hetzelfde. Daar hoef ik met mijn handen helemaal niks voor te doen, alleen de teugels vasthouden

En om dit soort opmerkingen had ik het nu Talented

Om moe van te worden