Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karlijnd schreef:springen is toch dressuur rijden over hindernissen??? hoe kun je nu een parcour springen als je paard dressuurmatig nog niet goed loopt. de wendingen in een parcour zijn dan moeilijk om te nemen en wat als je in de barrage komt? zou nog veel dressur oefenen voor je hem officieel uit breng. succes ermee!!!

Elena schreef:hey
is het niet harstikke vervelend voor je paard dat jullie telkens om de beurt op hem rijden?
is het niet gewoon makkelijker om te zeggen: dinsdag rij jij op hem en woensdag ik op hem..
?

)
amyke schreef:hey,
heb ook een draver en daar moet ook een martingal aan hoor anders doet ze lekker haar eigen zin (hoofd nara boven en daar loopt ze mijn giraf)
kunnen jullie al op een traga tempo galopeeren is maar ene vraga omdat al hij wedstrijden in de drafsport gedaan heeft lijkt het mij wel nog moeilijk omdat dan de overgangen van draf - galop niet geleerd zijn hebben ze mij gezegt
ik vind hem wel mooiere lopen bij jou dan bij je zus bij je zus loopt hij zo hoog met zen hoofd en bij jou niet loopt hij meer "ontspannen"
leuk ook dat je zo kunt springen met je draver nu zien ze dat het ook goede springers zijn hé![]()
spring ook 1.15 m met mn draver dus mss wel springtalentjes hé
greetz amy en succes nog hé

maar de overgangen zijn idd nog wat
Bij mij kan hij ook ontspannen lopen... signorita schreef:bij mijn verzorg pony staat eeen draver en die baas word altijd heel boos als we de hindernisjes niet opruimen omdat als haar draver springt, ze mss moet worden afgemaakt?
kan dit?>
Misschien heeft die iets aan haar beentjes waarmee ze niet mag springen ? Dus mss heeft het er niets mee te maken dat het een draver is ? Ik weet het niet hoor, je kunt het misschien eens vragen.
het is goed voor de afwisseling en zijn achterhand en andere spieren worden er dan ook eens mee getraind EN sinds we springen gaat zijn galop een stuk beter

Dravers mogen niet galoperen, omdat de koersen in draf zijn, en als een paard daar dan ook maar even galopeert is de combinatie uitgesloten.

)
Hij loopt gewoon zo omdat hij als draver altijd zo moest lopen, we zijn het hem aan het leren en het begint te werken.