Beau @ nieuw setje + overzicht vorige weken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beau @ nieuw setje + overzicht vorige weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:04

echt helemaal niemand meer ...

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:30

springen is toch dressuur rijden over hindernissen??? hoe kun je nu een parcour springen als je paard dressuurmatig nog niet goed loopt. de wendingen in een parcour zijn dan moeilijk om te nemen en wat als je in de barrage komt? zou nog veel dressur oefenen voor je hem officieel uit breng. succes ermee!!!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:45

hey

is het niet harstikke vervelend voor je paard dat jullie telkens om de beurt op hem rijden?
is het niet gewoon makkelijker om te zeggen: dinsdag rij jij op hem en woensdag ik op hem..

?

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:38

karlijnd schreef:
springen is toch dressuur rijden over hindernissen??? hoe kun je nu een parcour springen als je paard dressuurmatig nog niet goed loopt. de wendingen in een parcour zijn dan moeilijk om te nemen en wat als je in de barrage komt? zou nog veel dressur oefenen voor je hem officieel uit breng. succes ermee!!!

(het is niet officieel)
en de proef dat wij meerijden heeft hij al gesprongen, de dag dat we dat parcoursje sprongen, was voor een wedstrijd maar wij deden niet mee... en het is ook die hoogte dat we gaan springen op wedstrijd. Dus hij kan het wel

xx tiney

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:39

Elena schreef:
hey

is het niet harstikke vervelend voor je paard dat jullie telkens om de beurt op hem rijden?
is het niet gewoon makkelijker om te zeggen: dinsdag rij jij op hem en woensdag ik op hem..

?

nee, helamaal niet lastig... dat valt best mee hoor
en woensdag rij ik alleen op hem. ( sofie moet dan werken ) en in het weekend aat sofie eens wandelen en rijden we ook eens samen.
Voorlopig ( winter ) kunnen we tijdens andere schooldagen nog niet gaan rijden wegens de winter ( vroeg donker )

xx tiney

gewoonHint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:02

echt een super mooie stoere pony man!.. ik woon zelf heel dicht bij het bokt maar weet niet precies war het is. kun je het me missien eventjes mailen?. dar zou ik heel fijn vindsen., groetjes. gewoonHint. oftwel. Alice.

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:15

hey,
heb ook een draver en daar moet ook een martingal aan hoor anders doet ze lekker haar eigen zin (hoofd nara boven en daar loopt ze mijn giraf )
kunnen jullie al op een traga tempo galopeeren is maar ene vraga omdat al hij wedstrijden in de drafsport gedaan heeft lijkt het mij wel nog moeilijk omdat dan de overgangen van draf - galop niet geleerd zijn hebben ze mij gezegt
ik vind hem wel mooiere lopen bij jou dan bij je zus bij je zus loopt hij zo hoog met zen hoofd en bij jou niet loopt hij meer "ontspannen"
leuk ook dat je zo kunt springen met je draver nu zien ze dat het ook goede springers zijn hé
spring ook 1.15 m met mn draver dus mss wel springtalentjes hé
greetz amy en succes nog hé

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:44

bij mijn verzorg pony staat eeen draver en die baas word altijd heel boos als we de hindernisjes niet opruimen omdat als haar draver springt, ze mss moet worden afgemaakt?
kan dit?>

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:56

amyke schreef:
hey,
heb ook een draver en daar moet ook een martingal aan hoor anders doet ze lekker haar eigen zin (hoofd nara boven en daar loopt ze mijn giraf )
kunnen jullie al op een traga tempo galopeeren is maar ene vraga omdat al hij wedstrijden in de drafsport gedaan heeft lijkt het mij wel nog moeilijk omdat dan de overgangen van draf - galop niet geleerd zijn hebben ze mij gezegt
ik vind hem wel mooiere lopen bij jou dan bij je zus bij je zus loopt hij zo hoog met zen hoofd en bij jou niet loopt hij meer "ontspannen"
leuk ook dat je zo kunt springen met je draver nu zien ze dat het ook goede springers zijn hé
spring ook 1.15 m met mn draver dus mss wel springtalentjes hé
greetz amy en succes nog hé

ik ben dus die 'zus' waarover je het hebt ?
en idd die martingaal is nodig
traag galloperen kan hij wel hoor maar de overgangen zijn idd nog wat
moeilijk.
bij Sofie loopt hij idd wat ontspannender, maar iet altijd hoor Bij mij kan hij ook ontspannen lopen...

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:58

signorita schreef:
bij mijn verzorg pony staat eeen draver en die baas word altijd heel boos als we de hindernisjes niet opruimen omdat als haar draver springt, ze mss moet worden afgemaakt?
kan dit?>

ik weet nier hoor Misschien heeft die iets aan haar beentjes waarmee ze niet mag springen ? Dus mss heeft het er niets mee te maken dat het een draver is ? Ik weet het niet hoor, je kunt het misschien eens vragen.

xx tiney

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 15:17

oow, weer heel wat reacties

dat je niet kan springen vooraleer de dressuur goed is vind ik zever het is goed voor de afwisseling en zijn achterhand en andere spieren worden er dan ook eens mee getraind EN sinds we springen gaat zijn galop een stuk beter

waarom zou dat lastig zijn voor Beau als we met 2 rijden

karlijnd : Het is een onderlinge jumping met hindernissen van 40-50 cm en er is geen barrage, enkel 2de omloop op ideale tijd en dan nog, als het barrage zou zijn zou ik niet rijden voor winst hoor

amyke : dravers worden gefokt voor de draf , en het is voor hun ook aangeboren van niet snel te gaan galoperen. Hun galop is meestal ook nogal onderontwikkeld en sommigen slaan helemaal in de knoop met hun benen Dravers mogen niet galoperen, omdat de koersen in draf zijn, en als een paard daar dan ook maar even galopeert is de combinatie uitgesloten.

gewoonHint : ik snap je vraag niet

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:21

@gewoonHint : haha ik eigenlijk ook niet

Nikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:25

springt leuk schattig paardje wel jammer dat hij niet aan de teugel loopt..

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:29

daar werken we aan maar dat is nu niet echt het belangrijkste

xx tiney

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:34

Leuk paardje
Setje staat hem heel leuk..
Veel plezier nog met het springen..
Comentaar is al gegeven..

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:44

ja, plezier met het springen ontbreekt zeker niet

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:48

Leu settje staat leuk !!
Al je hem goed aan kunt, probeer het dan een keer zonder tielenman,
dan gaat hij meer ontspannen in zijn nek..

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:05

_kalinka_ : er zit toch helemaal geen Thiedemann op ( ik neem aan dat je dat bedoelt )

en zonder martingaal, bijna onmogelijk ... Volgens mij heeft die martingaal trouwens helemaal geen invloed op de ontspanning in zijn nek Hij loopt gewoon zo omdat hij als draver altijd zo moest lopen, we zijn het hem aan het leren en het begint te werken.

zaterdag heb ik met hem weer gedressuurd en hij nam al een stuk vaker het bit aan en begon mooi af te kauwen, nooit voor lang, maar het is een begin