Nike@work, tips gevraagt..verbetering??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:44

Het lijkt alsof je telkens aan de teugels hangt, als je namelijk de teugels iets losser hebt dan gaat hij naar beneden, dus iets meer vragen en de teugels meer nageven en af en toe recht blijven zitten he

Nou hoop dat je er wat mee kan

oOBirgitOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:07

Ben het met ijslanderfan eens, op sommige momenten loopt ie wel goed..!
Ga zo door!

Pattypaard

Re: Nike@work, tips gevraagt..verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:21

Allemaal bedankt weer *gaat lijstje van houding bijwerken

Zeker ga ik aan alles werken daarom zet ik de foto's er ook op

ijslanderfan; maar als ik meer teugel gaf..gebruikte ze die gelijk in haar snelheid. Ik moest haar echt heel erg tegenhouden vandaar dat ik soms wat aan de teugels lijk te hangen(en misschien ook wel doe?) Maar ben der mee bezig geweest vandaag, en als ik wat meer meegeef gaat ze direct weer omhoog.. of de neus helemaal deruit. Oefenen

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:36

Ik denk, dat als ze te snel is dat je niet heel de tijd aan de teugels moet gaan hangen.
De verbetering is super!
Commentaar is al gegeven, maar je beenligging..
Je voeten mogen iets verder in de beugels (nu leun je op je tenen zal ik maar zeggen) zorg dat je beugels onder je bal van je voet houdt.
En tenen naar binnen natuurlijk.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:55

Ipv hand hoog iets meer naar voren zetten, en dan erachteraan rijden. zo voorkom je een "gemene knul (driehoek)". Anders heb je kans dat je pony dadelijk extreem gaat hangen
hoe hoger jij de handen hebt hoe meer je pony steunt op je handen. hoe lager jij de handen hebt (natuurlijk niet vast zetten) hoe mee je pony zijn eigen hoofd gaat dragen, als je hem minstens goed erachteraan rijd.

succes ermee hoop dat je met dit commentaar wat kan

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 11:44

Eva_; nee, maar wel druk zetten. Niet de hele tijd door, maar van iedere ruimte die ze krijgt schoot ze direct naar voren. Heb veel overgangen gereden enz. maar hielp niks, ze was gewoon erg fris. Ben maandag nog op het veld gaan rijden en toen was ze rustig, de frissigheid was eraf. Maar misschien tips om haar rustig te krijgen dan??
Bedankt

Navidad; ok zal het proberen Maar het is toch niet de bedoeling dat ik mijn handen meer omlaag ga doen? Of alleen even als ze gaat hangen. En dan weer op de goede plaats opnieuw beginnen, en telkens als ze gaat hangen eigenlijk loslaten(bij wijze van)

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:59

Het is juist wel de bedoeling dat je je handen iets meer naar beneden zet en iets meer voor, enkele centimeters boven de schoft.. niet extreem hoog. dit is zoverre ik weet geen juiste aanleuning. doordat jij je hand iets lager zet en iets meer voor zal je het verschil merken

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:24

ah ok zal het eens gaan proberen.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:28

ziet er leuk uit
puntjes weet je nu al

janinetjjj

Re: Nike@work, tips gevraagt..verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:53

Het ziet er al netter uit dan het vorige topic !
Netjess

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:36

is een groot verschil met de andere fotos hoor! Ziet er erg leuk uit. Op je houding is al gezegt geweest, maar ik vind je houding eigenlijk niet zo slecht. Probeer gewoon niet zo een zware hand te hebben, het lijkt of ie soms een beetje op de hand hangt, dan moet je gewoon effe ja handen openen en terug sluiten, maar zeker proberen je handen niet te spannen. Oh jah, ik had vroeger ook zo een zotte cross pony, en die had soms ook van die dagen dat ze enkel wou gaan lopen. Dus dan liet ik haar effe goed doorlopen, en nadien begon ik te rijden. Anders was er geen huis mee te houden, mss kan je dit in het vervolg ook eens proberen?
veel succes ermee

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 18:12

Dankjullie

renatevb; ze hing soms idd op mijn handen. Heb wel gemerkt dat hoe meer ik haar wou tegenhouden(dan wou ze dertusseuit crosse meestal ook) ze steeds zwaarder ging hangen. En ontspande ik mijn hand dan was ze weer 'weg'.
Nike heeft jammer genoeg niet zo'n geweldige beentjes en daarmee moet ik goed uitkijken met wat ik haar laat doen. Laat ik haar er even tussenuitgaan, dan heb ik kans dat ze de dag erna niet 100% goed loopt. Wel beetje met los/losser teugeltje rijden. Vooral in de wei zelf, dan op het begin helemaal lang. maar dan gaat ze ook niet zo snel crossen, en doet ze dat wel dan laat ze zich makkelijker terugpakken.
Als ik er een paar keer vaker heb gereden ga ik het wel proberen, of ze moet de eerst volgende keer gewoon rustig zijn.