Lesley @ les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:09

Hehe, oja
Thanks

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:28

niet een strakke hand houden dan gaat ze vechten en vasthouden.
hand stil en met je been er tegen opdrijven dan loopt ze snel en makkelijk en laat zich ook in stelling vragen

poes

Re: Lesley @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:03

Ik vind haar wel netjes lopen, idd wat te veel op de voorhand, maar over het algemeen loopt ze niet op de bijzets maar lekker op jouw handen. Netjes vind ik.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:17

xx_Irisje schreef:
niet een strakke hand houden dan gaat ze vechten en vasthouden.
hand stil en met je been er tegen opdrijven dan loopt ze snel en makkelijk en laat zich ook in stelling vragen

Hmm, okie, ik zal het zaterdag wel even proberen (als ik op dr kan/mag). Dankje.

Naimz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:18

poes schreef:
Ik vind haar wel netjes lopen, idd wat te veel op de voorhand, maar over het algemeen loopt ze niet op de bijzets maar lekker op jouw handen. Netjes vind ik.

Hmm, wat die voorhand weet ik. Later liep ze al wel beter, maar daar zijn dan helaas weer geen foto's van.. Dankje!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:51

Zitten de bijzetjes nou naar beneden, of gewoon aan de zijkant vastgemaakt? Is een beetje moeilijk te zien op de foto's

T ziet er niet echt ontspannen uit..
T lijkt erop dat ze haar rug vasthoudt.
Je kan dit verhelpen door heel veel slangevoltes, gewone voltes, achtjes etc te rijden.
Haar achterhand mag ook wat actiever.
Veel overgangen rijden, en goed aan je been houden.

Dat ze 'al' 6 jaar een manegepony is, vind ik geen excuus
Er zijn zat manegepaarden die al langer werken als manegepaard, maar die ook gewoon 'goed' kunnen lopen

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:37

Zijn gewoon aan de zijkant vastgemaakt, ze hangen alleen best losjes.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:41

Naimz schreef:
Ze loopt normaal met dr hoofd in de lucht en is alleen met een heel uur lang vechten naar beneden te rijden. Mn instructrice vind het beter dat ik dan met een bijzet rij zodat ze dr hoofd minder in de lucht gooit en dat ze over dr rug heen gaat lopen.

ik vind dit een beetje onzin!
met je paard vechten! je moet juist lekker ontspannen rijden, dat is veel beter voor je pony/paard en je moet hem tussendoor ook los;aten en met de bijzet gaat dat niet zo heel lekker denk ik

grt..Evelien

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:43

je rijd mkeurig hoor, zeker voor eenmanege pony is ie erg leuk. En je bijzets hangen los dus je rijd m zelf naar beneden. Succes verder!

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:44

Naimz schreef:
Ze loopt normaal met dr hoofd in de lucht en is alleen met een heel uur lang vechten naar beneden te rijden. Mn instructrice vind het beter dat ik dan met een bijzet rij zodat ze dr hoofd minder in de lucht gooit en dat ze over dr rug heen gaat lopen.

ikvind dit echt onzin!
je moet je paard ook lang kunnen laten en lekker kunnen laten ontspannen, maar ja dat gaat niet zo heel heel heel fijn met bijzet! en je trekt ook wel een beetje aan de teugels vind ik! je dwingt je paard/pony naar beneden te gaan, dat kun je ook met zachte handen doen gewoon lekker veel lang laten enz...!

Grt..Evelien

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:46

ushi schreef:
Heb niet echt het idee dat ze door de bijzetteugel haar rug beter gebruikt? Kan aan mij liggen, maar loopt ook aardig op de voorhand. Maar het is wel een leuke pony!

het is ook een manege pony en uiteraard ga je dan af op wat een instructrice zegt. Ponietje loopt netjes zo en ik heb weinig tot geen manege ponies gezien die lopen met hun achterhand er onder. Dat komt als je verder wilt ( en kan natuurlijk) en meestal gaan mensen dan ook over op verzorg prive paarden of eigen paarden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:47

Ik vind het er leuk uitzien! leuke pony, misschien je beugels een paar gaatjes langer doen, dan ligt je been vast wel beter!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:49

sandr0 schreef:
ushi schreef:
Heb niet echt het idee dat ze door de bijzetteugel haar rug beter gebruikt? Kan aan mij liggen, maar loopt ook aardig op de voorhand. Maar het is wel een leuke pony!

het is ook een manege pony en uiteraard ga je dan af op wat een instructrice zegt. Ponietje loopt netjes zo en ik heb weinig tot geen manege ponies gezien die lopen met hun achterhand er onder. Dat komt als je verder wilt ( en kan natuurlijk) en meestal gaan mensen dan ook over op verzorg prive paarden of eigen paarden.

Inderdaad, als mijn instructrice zegt dat ze daardoor beter gaat lopen, geloof ik dat. Ik bedoel, ik neem aan dat zij er meer verstand van heeft dan ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:40

Naimz schreef:
poes schreef:

Hmm, wat die voorhand weet ik. Later liep ze al wel beter, maar daar zijn dan helaas weer geen foto's van.. Dankje!

En lekker op d'r eigen benen laten lopen. Vindt ze haast nog moeilijker dan met een krul erin.. Maar evengoed: het begin is er, lesley is niet een van de makkelijksten (maar als je 't eenmaal weet..)

Offtopic.. @ Naimz: weet je al wie ik ben?
Ik was inderdaad diegene die op zondag voor Rachel/Peanuts zorgde totdat ik verhuisde richting Zeeland.. en ik liep idd. altijd op vrijdag op de manege rond. Had vrijdagavond les, samen met o.a. xx_Irisje..

Naimz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:51

@ Hilli: Hmhm..

Offtopic.. Jup, ik weet t Heb je alleen nog nooit gezien gelofik

Nikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:53

leuk paardje comentaar klopt wel maar als je het zelf weet kun je er ook aan werken dus veel succes

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:55

Leuk Beestje!
En leuke foto's, ziet er leuk uit..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:59

@ Nikske: Inderdaad! Dankje!

@ Liiza: Dankje!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:56

Nanak schreef:
leuk beestje
en je rijdt hem ook wel leuk...
maar het commentaar geef je zelf al

ben ik het helemaal mee eens.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:34

Dankje!:)

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:46

Leuke pony! Zou niet snel denken dat dit een manegepony is. Oke....er mogen best een paar kilotjes af, maar dat is ook het enige. Toen ik die eerste foto zag dacht ik echt: Wow...Is dat een manegepony!?

Probeer niet terug te gaan trekken, maar drijven, ontspannen drijven enz. + af en toe belonen en halve ophoudingetje! :d

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:50

Om enige baat te hebben van de bijzets kan je ze beter een stuk korter maken zo hebben ze geen zin

enuh je doet het best goed hoor!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:52

Haha, ja best stoer paardje hae Tsja, die kilo's komt geloof ik door het stro eten (misschien moet ze toch maar weer op vlas, maja ik heb dat niet voor het zeggen..)

Bedankt voor de 'tips'..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:53

KiWiKo schreef:
Om enige baat te hebben van de bijzets kan je ze beter een stuk korter maken zo hebben ze geen zin

enuh je doet het best goed hoor!

Jawel hoor, omdat ze juist zo los zitten, doe ik zelf het meeste en die bijzet dus niet.. Ze zitten net strak genoeg dat ze dr hoofd niet in de lucht gaat gooien, vandaar dat ze dus zo los zitten.. Zegmaar..

Dankje

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:54

Ik snappum wel want je doet het ook zelf Jij bent gewoon lekker aan het sturen

Maar dit is voor de antibijzetclub