Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:38

Wat een ontzettend leuk dier, met sommige paardjes heb ik dat. Die zie ik en dan ben ik meteen verkocht. Ben ik even blij dat ze niet in real life voor mijn neus staat en mij aangeboden wordt voor een leuke prijs. Want dan had ik haar vanavond nog op mijn balkon gezet. Sorry, kom erg slijmerig over, maar vind m echt heel leuk. Ik werd trouwens vorige week ook al verliefd op een jaarling, dus misschien zit het voorjaar in mijn bol.

Commentaar is al gegeven en daar sluit ik me bij aan. Veel succes in ieder geval met dit paardje.

anouk1993

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:45

Ik vind het er erg ontspannen uitzien
Hij kan mooi lopen hoor!

lekker koppie zit erop!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:49

@ WendyK : danku ik was ook meteen verliefd;)
@ anouk 1993: danku

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:08

Oehh... dat bit is best scherp ja!!
Maar ik vind dat het er verder goed uitziet!
Hij loopt al redelijk netjes hoor

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:19

Ik heb datzelfde bit en het ligt er totaal aan hoe je daar mee rijd.
Het is dubbelgebroken en van rubber daarnaast heb ik begrepen dat het fijn in de mond ligt . Ik kan hier veel rustiger en met meer gevoel mee rijden. Ik heb een behoorlijke heethoofd en geen zin om met hem in gevecht te gaan (aangezien hij een pietsie sterker is) dit was voor ons een goede oplossing.
Maar ik ben het er wel mee ens als het paard ook gewoon op een normaal bit loopt dat is het onzin om z'n bit er in te hangen.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:21

Wauw! Echt een super mooi paard!! Ben jaloers!
Volgens mij zit daar wel n toekomst in!
X

Ashley5760

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:34

Wat let jou om er een keer mee te springen is echt VEEEl leuker dan dat rondgedraai in een bak en alles netjes

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:41

Echt super mooi paardje en super dekje!!

Inderdaad je kan het bit even scherp maken als je wilt..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:48

colette_007 schreef:
Wat let jou om er een keer mee te springen is echt VEEEl leuker dan dat rondgedraai in een bak en alles netjes

weet niet he jij dressuur rijd, maar t zal niet vele goeds zijn gezien je reactie
springen kan, en is leuk als afwisseling maar t gaat net wat handiger als de basis er op zit, en daar is ze nu hard mee aan het oefenen

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:53

Ik was vrijdag in een ruitersport zaak en toen werd er verteld dat je nooit en te nimmer met een pessoa bit mag dressuuren.:S Ik weet ook niet hoor maar dat werd verteld omdat je hem dan sneller pijn kan doen:D

maar ik vind het echt een super paardje om te zien.

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:55

heey, leuk beesie !!
over dat bit is al genoeg comm. gegeven en ik ga daar wel in mee...of neem zelf eens een bit mee en hang die erin ...?? tenzij dat niet mogelijk is...
ik vind ook dat jouw zadel veeeel te ver naar voren ligt....even om denken misschien met opzadelen.
ga zo lekker door zou ik zeggen !! maar denk ook om je eigen houding !!
veel succes groetjes...

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:08

en waarom niet gewoon de teugels aan het gewoone bit ringetje? als je het er niet mee eens bent..

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:46

Leuk diertje, maar als ze netjes loopt beginnen met het werken aan je eigen houding:

Rechtop en zitten, beugels misschien een gaatje langer, ellebogen aan je lijf houden, en in het wijken binnenhand iets opzij ipv omhoog en naar je toe.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:45

mooi paard, loopt leuk, maar zoals alle reacties dat bit :s Ben ik nogal tegen, bij een paar manege in de buurt is dit nogal een rage, mensen hebben geen idee hoe ze hun paard kapot kunnen maken hiermee. Idd als je er mee om kan gaan, geen probleem, maar ik ken er niet veel. Volgens mij loopt ze nog beter op een gewoon dubbelgebroken bitje.
veel plezier ermee, lijkt me een leuk paardje.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:54

er kan dan wel zo`n bit in zitten maar ik erger me een een beetje aan de manier waarop jullie het gebruiken.
op veel foto`s toon je geen rustige hand en schanierd het bit scherp.
Het paard lijkt ook veel inhouding te worden getrokken en loopt niet stevig op zijn eigen benen.
hier door gaat het alleen maar vast zitten.

Mag je er geen ander bit aan hangen? en maak te tegel anders vast aan de bitring.
verder heeft hij best wel aanleg tenzij, hij eerst op zijn eigen benen leert lopen.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:03

Afbeelding

Op de manier dat jij nu stelling vraagt. ( door je binnenhand over de hals te halen ) veroorzaak je veel spanning op zo wel rug en schouders als op de spieren bij de hals basis en op het bindweefsel.
Met als gevolg dat je het paard niet losser maar alleen vaster maakt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:30

Als jij vind dat het bit te scherp is, maar er geen andere in mag hangen, kun je de teugels ook gewoon aan de middelste ring doen. Dan is er niets aan het handje..

Verder vind ik het echt geen verkeerd type paard, lekker commercieel kleurtje en een leuk hoofd.
Je mag zelf wel iets meer op je kont ( ) gaan zitten en je benen iets ontspannener laten liggen.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:33

Je vraag was of dit springpaard toekomst had als dressuurpaard maar dat is eigenlijk heel simpel: NIET met dit bit.

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:52

Wat een gezeur! Schijnbaar kan je hier nooit meer gewoon een paar mooie foto's neerzetten zonder dat er altijd wel wat op aan te merken is!! Is het het bit niet dan wel de houding , dekje, pony, paard, bak of zadel kom op een beetje possitiever allemaal. Dit paard loopt gewoon lekker ontspannen en ik zie niet echt verzet tegen dit bit ofzo.
Ze geeft zelf ook aan dat zij liever met een ander bit rijd maar dit is de situatie.
Daarnaast vraagt ze of er Toekomst zit in dit paard voor de dressuur = dus er kan nog veeel bij geleerd worden.
Ik vind het er netjes uitzien en een heel mooi paard waar je zeker een keer een dressuur proef mee moet gaan rijden!! Wordt ze alleen maar beter van.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:05

Heey, wat een mooie volbloed, vind het echt een super mooi paard.
Wat kelly zegt, het is waar met dat bit mag je niet dressuurwedstrijden mee rijden, maar wel met een appel bitje, of een rubber bit, zonder die extra ringen.
Ik zou het zeker proberen om met dat paard in de dressuurwedstrijden, vind het echt een super combi, ga zo door

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:26

Ze heeft er nog geen prikkeldraad in hangen hoor. Overdrijven is ook een vak..... TS heeft nu geleerd dat ze de teugels ook vast kan maken aan de gewone bitring en ze heeft gezegd dat ze het nog eens met de eigenaar gaat overleggen. Het is misschien niet het vriendelijkste bit wat er bestaat, maar ook zeker nog geen regelrecht martelwerktuig.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:51

Machtig mooi paardje, let op je zadel, dat ligt echt teveel naar voren.

Even over het "longeren" dat is natuurlijk gewoon paard-slingeren, beter is om je er goed in te verdiepen en dan( liefst met ervaren hulp) aan de bijzet te longeren. Dan verbeter je een paard en kan hij gaan werken aan het loslaten van zijn rug.
Dan rijdt het ook veel fijner.

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:35

ik snap er sowieso niet veel van.
een springruiter traint voornamelijk dressuur... om het paard los, en aan het been te krijgen.
ik snap dus niet dat je dit paard zo los werkt.. door dus bijv je binnenhand over de hals te halen ipv van de hals af te doen.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:46

denk erom buitenschouder begrezen > buitenteugel en buiten been!
ziet er verder erg leuk uitt! goed traine, kom je der wel succes!!

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:05

Over het algemeen ziet het er netjes uit !
Commentaar is al gezegd ,
Doe gewoon zo verder dan kom je er wel
Mooi paard , leuk kopje