links houdt die ontiegelijk vast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 13:07

Het paard drukt niet tegen haar linkerbeen aan, het paard buigt dusdanig naar rechts dat ie zijn rechterachterbeen niet wil gebruiken.
Lovely schreef:
Wat pipo bedoelt kan ik wel enigszins volgen, maar het lijkt mij dat je dit probleem beter in kleine begrijpbare stukjes aan kunt pakken. Niet te moeilijk maken dus en aanpakken in stukjes die je zelf begrijpt. Het heeft totaal geen zin om dingen te gaan zitten doen die je niet begrijpt.
Ingrid vertelt dat haar paard tegen haar linkerbeen aandrukt en de linkerteugel vasthoudt. Haar paardje moet dus begrijpen dat ie niet tegen dat been aan hoeft te leunen en te duwen en dat ie er respect voor moet krijgt. Vandaar eerst aandacht daarvoor, tegelijktijd de voorkant laten voor wat het is. Daar kan ik nog bij zeggen dat je tijdens het rijden gewoon de teugels op normale gelijke maat moet hebben en niet trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:13

Pipo"]
Het paard drukt niet tegen haar linkerbeen aan, het paard buigt dusdanig naar rechts dat ie zijn rechterachterbeen niet wil gebruiken.[quote="Lovely schreef:
Wat pipo bedoelt kan ik wel enigszins volgen, maar het lijkt mij dat je dit probleem beter in kleine begrijpbare stukjes aan kunt pakken. Niet te moeilijk maken dus en aanpakken in stukjes die je zelf begrijpt. Het heeft totaal geen zin om dingen te gaan zitten doen die je niet begrijpt.
Ingrid vertelt dat haar paard tegen haar linkerbeen aandrukt en de linkerteugel vasthoudt. Haar paardje moet dus begrijpen dat ie niet tegen dat been aan hoeft te leunen en te duwen en dat ie er respect voor moet krijgt. Vandaar eerst aandacht daarvoor, tegelijktijd de voorkant laten voor wat het is. Daar kan ik nog bij zeggen dat je tijdens het rijden gewoon de teugels op normale gelijke maat moet hebben en niet trekken.
[/quote]

Tja, en hoe voelt dat als je er op zit? Paard zal trouwens wel tegen je linkerbeen aanhangen en weg blijven van je rechterbeen. Om verwarring te voorkomen: hij negeert dus het linkerbeen en ontwijkt de inwerking van het rechterbeen.
Dus om je paard (dat teveel naar rechts buigt) recht te maken, moet je m voor je gevoel naar links buigen. VOlgende stap is om vanuit het rechte ook daadwerkelijk in te buigen naar links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:21

als je dat doet wordt ie alleen maar schever, maar ik ga er niet nog een keer op in.
Lovely"]
[quote="Pipo"]Het paard drukt niet tegen haar linkerbeen aan, het paard buigt dusdanig naar rechts dat ie zijn rechterachterbeen niet wil gebruiken.[quote="Lovely schreef:
[/quote]

Tja, en hoe voelt dat als je er op zit? Paard zal trouwens wel tegen je linkerbeen aanhangen en weg blijven van je rechterbeen. Om verwarring te voorkomen: hij negeert dus het linkerbeen en ontwijkt de inwerking van het rechterbeen.
Dus om je paard (dat teveel naar rechts buigt) recht te maken, moet je m voor je gevoel naar links buigen. VOlgende stap is om vanuit het rechte ook daadwerkelijk in te buigen naar links.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:22

wat ik al zei: wordt alleen schever, omdat je alleen de hals inbuigt. en daar zit het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 15:11

Waar staat dat je de hals inbuigt? Nergens toch?

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 16:35

oke ik snap het niet echt meer waar jullie het over hebben maar dat even tussen 2 haakjes...

het rijden ging gister harstikke goed. ik reed met spoortje en hij reageerde echt op links. heb links helemaal los gelaten en hij kwam op het einde helemaal uit zichzelf ontspannen naar beneden zonder ook maar iets sterk te worden. volgens mij gaat het wel de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:59

Je zegt toch dat je links losser moet maken???? nou dan.

Dus je spoelt het dier lekker met de hand los van het bit, en vervolgens word het een steeds groter probleem, maar goed jij zult dat vast niet doen!! Laten we er maar over op houden, want er zijn vele wegen naar rome, en ieder denkt de goede te hebben, we gaan het toch niet eens worden met elkaar.
Lovely schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:42

Pipo"]
Je zegt toch dat je links losser moet maken???? nou dan.

Dus je spoelt het dier lekker met de hand los van het bit, en vervolgens word het een steeds groter probleem, maar goed jij zult dat vast niet doen!! Laten we er maar over op houden, want er zijn vele wegen naar rome, en ieder denkt de goede te hebben, we gaan het toch niet eens worden met elkaar.
[quote="Lovely schreef:
[/quote]

Waar staat dat links los gespoeld wordt of moet worden? Volgens mij nergens. Het zou mijn advies zeker niet zijn.
Ingrid vertelt dat ze voor de weg van ontspanning heeft gekozen ipv terug te trekken, lijkt mij geen slecht begin.