Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 10:32

Thanx Anouk, maar voordat ik me daaraan waag zijn er [ff los van mijn houding] nog wel wat puntjes bij te schaven. We moeten in ieder geval het aanspringen in de goede galop wat beter bevestigd hebben... de rest van de oefeningen in de B zullen nog wel redelijk lukken. Maar qua sturen en halthouden en een constantere aanleuning die niet te diep gaat hebben we ook nog wat oefening nodig!!

Maar goed, het is pas eind januari, en we gaan nog steeds met sprongen vooruit!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:50

wauw wat een prachtige bak hebben jullie!!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 09:41

Mooi hè; een klein jaartje geleden hebben ze een agtenbergbodem op het springveld gelegd. De bodem was bij de foto's wat aan de harde kant, maar nu de temperatuur weer boven het vriespunt zit, is hij echt perfect te rijden!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:32

Leuk paardje, als die daar zo ontspannen over de rug heen loopt, loopt ie echt goed probeer alleen als die zn koppie omhoog doet niet je handen vast te zetten maar handen naar voren en benen dr aan (t lijkt iig of je je handen dan vast zet).

Mooie bak ook

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:58

@Jess: Bedankt voor het advies. Ik zal dr eens op letten; ik heb niet het idee dat ik dat doe, maar als ik naar de foto's kijk heb ik ook m'n twijfels.

xcynthiax

Re: Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:55

wat ligt die bak er netjes bij zeg in de winter. en de commentaar over je houding is al gegeven, dus dat hoef ik niet nog een keer te zeggen.
je rijdt hem zeker heel rustig, er straalt gewoon rust uit.

sammie_44

Re: Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:22

Erg lekker paardje! Alleen als je hem over diep laat lopen, gaat het erom dat ie zijn rug mooi 'bol' maakt en dat ie zijn achterhand beter mee neemt, op deze foto's is die mooi diep maar niet actief genoeg. Veel succes er verder mee

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:26

Wellicht dat ik wat té voorzichtig probeer te rijden Als ik mijn hand sluit reageert hij vrij heftig (zoals op sommige foto’s te zien is). En als hij zo diep loopt moet ik inderdaad wat actiever rijden, hij wil dan alleen wel eens wat al te actief worden, waardoor ik hem weer kwijt ben… We hebben nog wat doseringsproblemen vrees ik

Mijn instructrice zegt dat ik meer mijn hand naar voren moet doen, dus meer moet los laten. En nu sprak ik gister met een stalgenoot die ook een OO seven heeft, en die adviseerde weer om wat meer stelling te vragen, omdat dat loslaten niet zou werken met haar paard die voorheen op dezelfde wijze reageerde. Pff ik ben zoekende dus maar dat maakt zo'n jong paard natuurlijk juist leuk