Elite leert weer meer; voor eerst OHZ!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:52

wow waar zit dat veulen dan ?
ik vind haar erg aan de magere kant, als daar nog een veulen uitkomt blijft er niet veel van over!
Wat voer je haar dan?

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:17

wanneer is ie voor t laatst gescand ???

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:11

toont idd nie echt drachtig

Rijden ziet er leuk uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:34

Waterkippie schreef:
wow waar zit dat veulen dan ?
ik vind haar erg aan de magere kant, als daar nog een veulen uitkomt blijft er niet veel van over!
Wat voer je haar dan?

ze krijgt echt veel te eten, teminste zeker als je het vergelijkt met de andere haf hier en daarbij moet ik opletten dat hij niet te dik word.

deze merrie krijgt: smorgens mand kuil, halve killo brok, 1 á 2 bieten, kilo mais.

smiddags: halve kilo brok, hooi en 1 biet

savonds: idem als sochtens

aan de voeding ligt het dus niet. aan het werken ok niet want dat is max 3 keer in de week max half uurtje incl in en uitstappen.

ze is net voor ze hier kwam nog gescand, dat was in november. verworpen heeft ze sowiso niet want dan had ik wat moeten vinden in de stal. buiten kan het niet liggen omdat ik altijd de bak door loop als ik ze eruit haal. ook word ze gewoon optijd ontwormd etc. vorigjaar was ze ook zo dun tijdens haar dracht. pas in de laatste maand werd ze steviger!

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:54

Ik vind haar zeker ook heel mager ogen, en al helemaal voor een drachtige merrie! Apart .

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:31

niet elke merrie is hetzelfde natuurlijk, maar kan gewoon moeilijk geloven dat daar straks een veulen uitkomt, misschien heb je je vergist in de datum?????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:43

nee heb me niet vergist in de datum. ze was met de 1e keer dekken meteen drachtig, dus de datum klopt, maar nu genoeg over het wel of niet drachtig, ik heb de foto´s geplaats voor RT commentaar