Temp onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:14

tip 1: Iets meer achterover zitten (zat zelf ook voorover maar ben nu rechterop gaan zitten, veranderen kan dus wel, wel ff flink oefenen en een hele strenge instructrice!)
Tip 2: Zoals reina, schoenen met doorlopende gladde zool en hak!

vraagje: Is het niet beter om als je een paard inrijdt dit grotendeels in verlichte zit te doen? omdat hij dan meer kans krijgt om op zn eigen benen te lopen zonder dat gehobbel van zn ruiter? (kheb geen ervaring met paarden inrijden, maar het lijkt me nogal logisch en dit hebben we ook met darwin gedaan..)

Verder: sper-riempje hoeft niet te betekenen dat je temps mond dichtsnoert, je kan em ook lossig doen, (en als ie net zo'n lekkere kin heeft als Fleurtje blijft ie zeker zitten.. ; ) )
vanwaar die bitringetjes?

Toen ik je buiten tegenkwam zag het er ontzettend leuk uit, en zoals reina al zei: jullie zijn klaar voor de endurance cool hoor.
Ook superleuk dekje,,( heb soms nogsteeds dat ik dekjes wil kopen -vooral innd met oranje..-maarja, op welk paard moet ik ze dan leggen? pff,, kom nooit van mn dekjes-verslaving af..)

liefs, muis.

Temp

Re: Temp onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:27

Ik zit een beetje voorover, dit komt zeker door mijn zit, maar ook wel deels omdat ik gelezen heb, dat je op deze manier ook beter kan meegaan met de gangen. Zo kan je hem beter zijn weg laten vinden. Maar ik zal er zeker aan gaan werken. Met buitenritten weet hij daarentegen prima zijn evenwicht te vinden, want dan kan hij echt bijna alleen maar galloperen De gallop in de bak rij ik wel in de verlichte zit, dat is inderdaad makkelijker voor hem. Maar de draf die kent hij wel goed genoeg om licht te rijden. Ow en ik heb nu schoenen met een hak! Dus mijn allstartjes worden daar nier meer voor gebruikt .

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:41

hm, weird, van dat voorover zitten. Waarom wordt ik daar dan altijd zo streng op afgerekend? (hihih, nu heb ik weer een goed smoes als ik weer eens per ongeluk voorover kieper)

Temp

Re: Temp onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:48

Tja helaas muiszje, maar ik ben bang dat dat niet helemaal gaat. Het voorover zitten is ivm het inrijden van een jong paard, om hem zijn evenwicht te laten vinden. Het hoort niet bij het echte dressuur rijden, waar je meer naar achter moet zitten. Dus blijf jij maar lekker recht zitten, dan doe ik dat later ook !