Springcombinatie@dressuren.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:59

hm leuke foto's maar ga niet wijken voor de teugel maar voor het been..

verder is het wel netjes

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:06

Leuk beestje Alleen dressuur is het begin van springen. Als je paard niet goed aan je been loopt en niet goed luistert naar e hulpen dan wordt het ook geen goed springpaard, daarom begrijp ik niet waarom je nu maar eens voor de verandering dressuurt

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:19

Ik vind dat julli echt vooruit zijn gegaan!
Alleen je houding in de galop kan nog aan gewerkt worden

Maarre.. Jullie een springcombinatie ? Hihihi

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:43

zooooo, dat gaat hard
Allemaal bedankt
noekje: Ja dat wel
XlucienneX: Ik wijk niet voor de teugel
Ik neem stelling, alleen boog ze erg ver door
sammie_44: Dat snap ik, maar we springen beter en meer dan dressuur en springen vinden we beiden leuker
Anora: Ja idd, de galop, maar dat ging eerst nog veeeel slechter, toen maakte ik me echt bol.
Springcombi normaal spring ik altijd en er zijn geloof ik bijna nooit echt dressuurfoto's verschenen op bokt, wel heel vaak springen(zoals die in mijn onderschrift)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:00

LovingTweety schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, ik kan eindelijk prettig naar de foto's kijken, je bent goed vooruit gegaan en het ziet er netjes uit hoor!

Ik wilde eerst niet eens kijken maar kon het toch niet laten! Maar wat ik zie val me niet tegen ga zo door

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:03

Maar als je je pony nooit fijn laat lopen en mooi achterhand erbij en alleen maar springen is je pony vroeg of laat versleten

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:05

Heej!!

Ik vind dat je echt super vooruit bent gegaan!!! Ik vind dit er al veel vriendelijker en netter uitzien!! Ga zo door!!

Let inderdaad wel op het wijken. Probeer niet alleen stelling te vragen met je binnenteugel, maar probeer ook je buitenteugel erbij te houden

Bonny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:12

Ik heb al je topics gelezen en ik vind echt dat je vooruit bent gegaan, toppie! Mooie laarzen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:19

Mag ik vragen waarom je jezelf met haar een springcombinatie noemt?
Dit dressuur gaat 10keer zo mooier als het springen!
Voor de eerste keer wil ik meer foto's van jullie,ga zo door!

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:35

Een ding wat mij gelijk opviel:
Het lijkt of je de pad scheef hebt liggen, aan de ene kant is ie heel lang en aan de andere kort.
Maar goed, commentaar is al gegeven, goed dat je wat met de tips doet.
Ga zo door.

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:09

Luckey schreef:

Ik wilde eerst niet eens kijken maar kon het toch niet laten! Maar wat ik zie val me niet tegen ga zo door

Hier nog zo een, dit is prettig om naar te kijken!
Netjes hoor, ga zo door, jullie gaan enorm vooruit!!

PolosportJ

Re: Springcombinatie@dressuren.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:24

ChingYi schreef:
Ze wijkt niet veel nee, en ze neemt erg veel stelling aan en vaak vergeet ze haar achterhand maar ze wijkt wel

Zij neemt wel de stelling omdat jij haar die geeft en zij vergeet haar achterhand niet ik denk dat jij die achterhadn er zelf niet goed achter zet.
De stelling moet eigenlijk alleen in de nek zijn. De nek is het stukje achter de oren. Bij jou buigt ie alleen in de hals. Die buiging in de nek kan je oefenen door steeds maar een heel klein beetje in de buigen en dat ie dan niet in zijn hals (zeg maar voor het zadel in buigt).
Veel succes!

penk_beaujo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:25

mooi paardje alleen is denk ik een zwart dekje mooier maar ja het is jouw paard moet je zelf weten:D

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:44

bedankt bedankt

IndianRose: wij springen beiden liever
haha en die zullen er komen

gekkesies: haha de pad ligt echt recht :J niet perfect natuurlijk MAar het ligt niet geweldig scheef
Ach van tips leer je het, als het zo overgebracht wordt kan ik er mee leven en aannemen, maar tegen echt kritiek kan ik niet

PolosportJ: Ja vergeet vaker mijn buitenhand erbij te houden
Ik probeer wel haar achterhand erbij te houden, meestal doet ze hjet net het laatste stukje, maar ze het maar niet erbij halen. Die laat ze een beetje links liggen, totdat ik haar een flink schopje geef, en dat wil ik juist niet... ik ben aan het proberen haar aan het been te rijden, maar de eigenaar rijdt ALTIJD met sporen en reageert ze dus op die sporen en niet goed genoeg op mijn been.
Ok zal het oefenen, bedankt

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 00:12

beaujomarian schreef:
mooi paardje alleen is denk ik een zwart dekje mooier maar ja het is jouw paard moet je zelf weten:D

Het is mijn bijrijdtpony
Zwart zal ook wel leuk staan, maar ik houdt het bij rood
Maar op een schimmel staat veel leuk

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:49

ik vind dat jullie voor uit zijn gegaan.
met wijken moet je niet je benen afsteken maar er bij houden verder vraag je gewoon te veel stelling naar binnen (trek je der naar binnen)

Verder ga je vooruit!

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:36

Heel leuk hoor heb wel vaker topics van je gezien en vind dat je wel vooruit gaat! En volgens mij heb ik zelfde laarzen als jou hoef je haast niet in te lopen en zo klik hakje haha

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:08

je bent vooruit gegaan!! ik vindt je nu 100x beter rijden super dit volhouden! vindt het fijne foto's om te kijken, maar uitkijken dat je je hand niet vast zet zo laag he
en ik vindt jullie beter rijden nu als denk ik met springen! maar moet je maar eens foto's plaatsen van het springen!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:20

Graag gedaan het foto's maken Ching
Zoals ik al eerder zei; het gaat vooruit

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:02

haha bedankt
Vorige week ging het nog behoorlijk slecht, pony luisterde totaal niet, ging alsmaar ervandoor
dus ik dacht, zal nu ook wel niks worden maar ze liep dus toch wel lekker

Kimmie_girl: haha idd ik leg altijd 1 been goed aan en de andere steek ik gewoon af
En ik vergeet idd die buitenteugel vaak waardoor ze te veel stelling neemt

Ronacino: haha wat leuk nja, ik heb ze anders behoorlijk moeten inlopen, ze zijn nu nog steeds niet los, mja meer dan een open hak heb ik gelukkig (nog) niet
Ja, dat knikje bij de hakken met hakken uitdrukken viel me idd ook vreselijk op, vind het wel grappig

u_c_lover: idd, moet ik wel op gaan letten, ik zet ze niet vast maar breng ze met vragen wel erg naar beneden, maar daar ben ik aan aan het werken
Springfoto's kun je zien in mijn onderschrift, alleen is dat al van een tijdje geleden
Ik heb er wel nog een paar van niet zo lang geleden
AfbeeldingJa, ik weet dat ik erg op de hals steun en dat ik te ver met mijn bovenlichaam naar onder ga
Afbeeldinghier al beter, maar bij mij is het zo: hoe hoger de hindernis, hoe beter het gaat
Afbeelding

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:10

Heej, wauw wat een mooie vriendelijke beelden! Super!!

Als je teveel stelling vraagt bij het wijken kun je misschien voor jezelf proberen geen stelling te vragen. Tijdens de training vragen wij nooit stelling alleen in de proef een klein beetje.

Als de achterhand niet goed meegaat, kan dat komen doordat jij teveel drukt/knijpt met je been probeer het eens met klopbewegingen.
Dus als zij haar achterbeen optil (bv als je naar rechts wijk, haar linker been) geef jij druk met je kuit en laat dan direct weer los. Zo kan ze ook niet tegen jouw been gaan hangen! Gaat ze niet opzij geef je een klein tikje of een klop met je been (niet stampen natuurlijk )

Hoop dat je er wat aan hebt!! veel succes ermee !!

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:08

Heej nog ff tip over je laarzen moet je hakjes er in nemen dan loop je hakken en je stukje waar je je knie knikt niet kapot

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:11

Dat springen,oefen eerst eens laag
Het is net of je je pony een enorme knuffel wilt geven

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:57

Het ziet er erg goed uit.. Probeer alleen met het wijken iets meer je buitenteugel en buitenbeen erbij te houden.. Voor de rest heb ik geen commentaar..Ga zo door!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:02

Dankjulliewel

Nathalie84: ok, zal het proberen
Ik heb idd geleerd om aan te drijven bij het wijken wanneer het paard zijn achterbeen optilt alleen denk ik daar niet echt bij na

Ronacino: tijdens het rijden heb ik er geen last van omdat ik dan toch met zo'n lange beugels rijdt
En de last in mijn knieholtes is al bijna weg, het probleem zit me bij de hak, die gaat steeds kapot...

IndianRose: Ja, maar dat gaat juist slecht mja daarom moet ik dat ook oefenen. Idd, soms als ze verkeerd land dan geef ik haar idd een enorme knuffel zonder dat dat mijn bedoeling is

Kissy: ok, ik ga van alles proberen