Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.

Zep schreef:Een paard dat je diep en rond rijd mag je nooit een zwaar gevoel geven, als je een paard helemaal bovenin hebt lopen wil je juist iets meer gewicht in de aanleuning, je moet voelen dat het paard het bit mee naar boven en naar voren wil nemen.

Zep schreef:2 kilo vind ik veel te veel.
In principe wil je niet meer voelen dan het gewicht van de aanleuning. Wel is het zo dat het ene paard een zwaardere aanleuning neemt dan het andere. Heeft voor een deel met de bouw te maken, en voor een deel in welke trainingsfase je zit.
Een paard dat je diep en rond rijd mag je nooit een zwaar gevoel geven, als je een paard helemaal bovenin hebt lopen wil je juist iets meer gewicht in de aanleuning, je moet voelen dat het paard het bit mee naar boven en naar voren wil nemen.
Goofy44 schreef:Ik zou een andere instructrice/instructeur nemen. Met 2 kg per hand, voel je niet meer wat het paard je probeert of kan duidelijk maken. Het gewicht van de teugels en dan wat aanleuningsgevoel vanuit de onderkaak naar hand, meer niet.
Als je krachttraining op een paard doet, ben je verkeerd bezig. Het lijkt wel halter-training waar je het over hebt.... Op zich is halter-training niet eens verkeerd, maar niet op een paard.

Elisa2 schreef:Mijn aanleuning is als een elastiekje en zo hoort het te zijn.Als je paard hangt moet je geven en meer been gebruiken{niet trekken}.Als je niks in je hand hebt moet je meer naar je hand toe rijden want dan loopt ie achter de teugel.Het gaat erom dat je dus precies dat evenwicht ertussen in hebt.
Zep schreef:2 kilo vind ik veel te veel.
In principe wil je niet meer voelen dan het gewicht van de aanleuning. Wel is het zo dat het ene paard een zwaardere aanleuning neemt dan het andere. Heeft voor een deel met de bouw te maken, en voor een deel in welke trainingsfase je zit.
Een paard dat je diep en rond rijd mag je nooit een zwaar gevoel geven, als je een paard helemaal bovenin hebt lopen wil je juist iets meer gewicht in de aanleuning, je moet voelen dat het paard het bit mee naar boven en naar voren wil nemen.