wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:37

Ook buiten op een veld kan je zoiets oefenen
En idd in een bak van 10 meter zal dit niet werken nee.
Mar zeker wel tempowisselingen/schijnovergangen

Succes ermee

moyra

Re: wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:22

je kan het daar ook trainen ja maar ik ben eerst even bezig dat ik veilig door het verkeer kan. want een paar k*t jongens hebben er voor gezorgd dat ik weer van voor af aan kan beginnen.
ze stonden op een trampoline te springen dus ik vroeg of ze even wilde stoppen want ik voelde al dat me paardje gespannen werd toen gingen ze lopen gillen tegen me paardje en met de armen zwaaien en geluiden op de trampoline maken. en extra hard neer komen in de trampoline.
kort om het was een drama. dus dank zij hun kan ik weer op nieuw beginnen het ging net zo goed

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:36

Nou dat is idd niet fijn.
Maar laat in elk geval merken dat je vertrouwen in je pony/paard hebt.
Succes ermee

animals

Re: wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:21

moyra schreef:
hallo

ik wil graag dat mijn pony haar aandacht er bij houd met rijden maar dat doet ze niet echt.

het gaat al beter maar is nog niet je van het.

als ze dur aandacht afzwakt geef ik meer been en als ze daar niet op reageerd dan geef ik een tikje met de zweep op het shabrakje. en heeft ze haar aandacht zon 3 tellen bij mij en is ze het weer kwijt

gr moyra&desteny

Wat ik altijd geleerd heb, en wat ook klopt... is:

- afleiden (dus onder het rijden, allemaal verschillende dingen doen, zoals overgangen, figuren rijden, etc)

- zelf goed bij blijven, dus je aandacht bij het paard. Zodat het paard het ook serieus neemt. Anders neemt die msischien een loopje met je.

- En iedere keer wanneer ji merkt van "He jij bent met je aandacht ergens anders" Dan ga jij zijn intresse verbreken door opeens andere dingen te gaan doen.

Dit zijn de dingen die ik ook geleerd heb, en 9 van de 10 keer helpen ze, ik heb zelf een bloednerveus tuiger (met schrikkerig bloed) en die is ook snel afgeleidt maar als je dit wat ik hierboven iedere keer herhaalt, dan heeft jou paard het meer na zijn zin en komt de aandacht veel sneller bij jou. En laat merken dat jij de baas bent.