.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:16

Manon88 schreef:
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat ze hem eerst een stuk rechtuit moet rijden in plaats van door de wending heen naar de hoefslag laten vallen, maar dacht dat het zo wel duidelijk zou zijn.

Wat versta jij dan onder rechtrichten?

Een rechtgericht paard is een paard dat zich desgevraagd even gemakkelijk naar links als naar rechts kan buigen vanuit een gelijke aanleuning.

en voordat met kan rechtrichten hebben we eerst aanleuning nodig wat bij dit paard nog niet aan de orde is

snappie?

word wel vaker door elkaar gehaald, je hebt recht rijden, dat is wat jij bedoelt, en dan heb k t over rechtrichten..

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:31

leuke proef hoor, tjsah, alleen op de galop letten, en ik zou door gaan zitten (vind ik altijd netter staan, en dan is het wat makkelijker te sturen..)

trouwens.. ik heb altijd geleerd dat je sowieso door moet zitten bij kleine wendigen (kleine volte, afwenden, gebroken lijn) ma miss jij niet..

Wineds

Re: Onze kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:25

He Emma!
Leuk paard, leuk kamp, leuke proef Maar dat wist je allemaal al! Je hebt wel mijn muziek ingepikt jij stiekemerd Beauty and the Beast wilde ik ook gaan doen Vind het trouwens wel zonde dat je 2 keer dezelfde proef wil gaan rijden, we kunnen tijdens kamp toch ook nog iets anders (nóg beter en leuker enzo) verzinnen

Kaia schreef:
Ziet er heel leuk uit! heb je goed over nagedacht! Ik weet alleen niet of jullie bepaalde figuren erin moeten verwerken..of dat je alle figuurtjes zelf mag kiezen. Je deed namelijk wel een gebroken lijn de ene kant op, maar niet de andere kant ! En als je verplichte figuurtjes moet rijden zou het zonden zijn als je daardoor je punten mist!

Ik ben hier verantwoordelijk voor Er zijn geen verplichte figuren of gangen en de proef mag maximaal geloof ik 4 minuten duren, vandaar dat je niet altijd alle figuren elke kant op kan doen. Daarnaast is dit kurtje in een kwartiertje gemaakt, er was regen op komst en er moesten nog 2 kurtjes gemaakt worden. En het blijft voor de lol, niks is officieel en er kunnen dus ook geen punten verloren gaan

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 22:50

.
Laatst bijgewerkt door Bellex op 27-09-23 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:32

Ik vind het er fijn ontspannen en lekker voorwaats uitzien! Er zijn zeker punten voor verbetering, maar ik zie hier vooral een ruiter die voor het proefje nu even niet gaat forceren. Fijn zo

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:40

ziet er echt leuk uit!!.. Misschien bij het wijken wat meer rond en stelling

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:47

Ziet er leuk uit
Maar ga je dan niet verkleed als iets?

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:51

ziet er leuk en goed uit hoor

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:10

Wat een leuk filmpje
Rijden ziet er lekker ontspannen uit je zit ook mooi recht
Leuke pony ook.
Ik heb een leuke tip voor je: Als je het nog mooier eruit wil laten zien zal ik je paard een beetje proberen aan de teugel te rijden..
Veel plezier nog verder..

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:43

ik vind jullie een mooie combinatie.

ik had alleen ander muziek gekozen..
maar ik lees dat het over disney moestgaan (ale, sprookjes of zo...even vergeten)

mischien toch een betere muziek overgaan zoeken...

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:10

Ziet er leuk uit.
Probeer je handen stil te houden, bij het lichtrijden neem je je handen mee en dat zit ook niet lekker in de mond van het paard.

Ik heb altijd geleerd eerst netjes de basis. Dan de aanleuning naar nageefelijk en DAN pas de zijwaartsegangen.
Ik vind ook dat die bij de eerste keer wijken over de buitenschouder wegloopt.
Deed je ook schouderbinnewaarts? Dat haal ik er teminste wel uit.
Dan zou ik helemaal eerst me paard netjes op stelling nageefelijk en goed aan het been. En vooral ontzag voor je been hebben. Daarna onderbegelijding van een goede intructeur het aanleren.
Maar dit is nog altijd mijn mening!

Kiwipitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:21

Zijgangen zoals wijken horen gewoon bij de basisbeginselen.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:37

Het ziet er goed uit hoor ! Er zijn nog wel een paar dingen op aan te merken zoals inderdaad dat rechtstellen voor het wijken, zodat zijn achterhand eronderloopt en zijn hoofd niet naar binnen valt. En stelling in de hoeken ( teugels ook ietsje korter) dat ziet dat er niet zo 'houterig' uit. Maar verder vind ik het er netjes uitzien, en ook erg leuk dat die muziek erbij klopt zegmaar

Succes !!

Saskia_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:38

Manon88 schreef:
Zijgangen zoals wijken horen gewoon bij de basisbeginselen.

Ja maar voordat je netjes kan gaan wijken zullen er toch eerst andere dingen moeten kloppen.. ik denk dat Ramona_lief dat bedoelde:)