Bosspringen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: Bosspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:57

ik herken mezelf ook van vroeger hierin , maar weet nu wel beter...ik had het idee dat je je handen niet verplaatste omdat je misschien niet vast genoeg zit anders...misschien is het een idee om dan met halster te rijden ..dan is het nog beter als je leert meegeven maar als je dat nog niet doet en liever de manen vasthoud dan trek je iig niet zo in zijn mond.

Maar zoiezo..als je je teugels zo vast hebt omdat je anders het gevoel hebt dat je niet stevig zit...probeer dan eerst je zit te verbeteren voordat je een stapje verder zit. Het is namelijk nog veel leuker als je zo'n band hebt met je paard en het vertrouwen hebt om zonder teugels te rijden!! Dat ziet er nog veel spectaculairder uit.

Verder idd iets langer doorrijden maar ook voor jezelf want als de pony weet dat ie na de sprong meteen moet stoppen is het volgends mij wachten tot je er ineens voorover vanaf kukelt.

Maar ik had ook het idee dat er een pony nogal dicht erachter stond zodat je ook niet verder kon.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:07

euh, bij dressuur moetten paarden en pony's vanuit stilstand en gewone stap in galop kunnen springen. WEL dit meisje doet dit nu in het bos? Ze houdt haar teugels erg kort omdat ook haar pony precies wel erg hevig staat, dit moet je namelijk doen.. Anders gaat het echt wel eens mislopen bij het springen en bij zo'n lage sprongen moet je ook niet super meegaan e! Ik vind het erg moedig van haar zonder zadel te springen in het bos! Je moet natuurlijk wel niet zo 'schoppen' in je pony zijn buik , let er gewoon een beetje op & dan komt het allemaal dik in orde, voor de rest.. leuk filmpje en blijf gewoon veel fun hebben ! !

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:15

Ach kom op zeg, wat een reacties! Check die pony, die sjeest op dat sprongetje af met zn oortjes straks naar voren, dus erg kan ie het niet vinden! Vind al die reacties van 'wat zielig blabla' echt nergens op slaan...
Tips die er gegeven zijn ben ik het wel mee eens, probeer boven de sprong wat meer mee te gaan, met je bovenlichaam én je handen. Pak desnoods een plukje manen vast voor de stevigheid. Dan heeft hij het boven en na de sprong ietsje makkelijker.
En over dat halthouden na desprong, wat wil je als er een pony midden op het pad staat op 10 meter na de hindernis... tipje voor de volgende keer die daar weg te halen??
Succes meis, ga maar lekker zo door, zo leer ten minste een goede zit krijgen, zo zonder zadel in het bos! Leuk dat je dat kan met je pony! Erg stoer beestje ook trouwens...

Jolliegirl

Re: Bosspringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:39

_loekie_ schreef:
Ik houd het netjes met veel commentaar.
Het ziet eruit alsof jullie lol hebben zeker!
MAAR de pony niet.

3Met je hele lichaam meegaan(snap dat verlichte zit misschien niet mogelijk is maar je kan je gewicht wel een beetje uit het zadel halen)

Ben jij kippig ze rijd zonder zadel...

Niet banketstaaf bedoeld hoor dat KIPPIG