Baron (friesje) @ Grondwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Re: Baron (friesje) @ Grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:02

een touw snijdt en geeft druk op de wervel(s) en de singel verdeelt de druk, doe het maar eens bij jezelf(wel voorzichtig!)...singel tegen de rug en iemand anders er een ruk aan geven en nu met een touw, denk erom ,wel de blote rug hoor, zo ervaart het paard het ook!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:18

nou...misschien is dat wel zo, maar je kan op deze foto zien dat dit paardje veel vrijheid heeft...

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:25

als ik met een schoftje grondwerk ga doen kan ik om de 5min voor het handveranderen zijn stelling omzetten.. dat schiet dus niet op, en het touw snijd echt niet hoor.. en hij heeft echt niet veel druk in de rug.. een schoftje drukt op de hele rug.. touwtje glijd gewoon heen en weer en heeft geen druk..

ik ervaar bij baron ook dat sins ik het zo doe hij veel ontspannender en soepeler is.. bij gewoon longeren met bijzet blijft hij tegen werken en rug weg drukken.. en op deze manier niet..

@heyitsme: Zijn Papa is Fabe.. en verder heb ik weinig verstan van afstammingen, zit nog paar keer ster voor, maar paard zelf is zelf nooit naar de keuring geweest,
hij heeft inderdaad van zich zelf vrij sterk achterhand gebruik, en voorbeen ja dat zit er ook wel in maar dit komt ook wel een beetje doordat hij vrij kort in z'n rug is..

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:34

Ik kan wel weer 2 pagina's boktgezeik doornemen, maar dan gaat mijn tijd echt te veel zitten in herhalingen hoor.

ik wil even melden dat je een schitterende fries hebt met geweldige gangen.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:37

Baron is een Fabe x Jillis. Hij is een broer van mijn paard. Ze komen uit de zelfde moeder. Moeder is een stamboekmerrie. Zus van Baron is wel ster en mijn paard heeft een 3e premie gekregen op de keuring. Dit jaar gaan we weer naar de keuring omdat we hopen dat hij dan wel ster wordt. Een 3-jarige zus van Baron gaat dan ook voor de keuring. We hopen zo dat de moeder toch een predikaat krijgt door haar afstammelingen.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:40

@Puppetje: bedankt voor de tekst en uitleg.. ik heb er vorig jaar ook nog over zitten denken om baron nog naar de keuring te brengen.. maarja echt veel zin heeft dat niet he..

Puppetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:52

Alleen voor zijn moeder is het goed en voor jezelf als je hem wilt verkopen. Een sterruin klinkt altijd leuker dan ruin toch.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:58

mm lekkere gezellig weer begin van de topic allweer gezeur
Typisch bokt maar oke hij heeft echt super mooie gangen an dat touwtje ofzoiets dat geeft helemaal niet want als hij zou stijgeren heeft hij daar niet genoeg ruimte voor maar dan komt hij weer naar beneden maar datie meteen ze rug breekt denk het niet maarja echt super gangen heeftie

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:51

haha ja puppetje daar heb je wel gelijk aan.. al was het niet de bedoeling mijn hem te verkopen..
en ach typische bokt, voor en tegenstanders van elke trainingsmethode..

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:51

agh jah weer oorlog om trainen pff word je toch gek van ik vind dat het paard genoeg vrijheid heeft en jah al dat gezeur dat het te strak zit op de 1e foto zie je dat het totaal niet strak zit

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:06

Leuk paard zeg!
Mooi been gebruik voor en achter!
Kan je misschien een keer een foto maken hoe het precies zit met dat touwtje zo?..
Ik ken de methode niet om eerlijk te zijn en ben benieuwt hoe dat zit

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:01

Ziet er goed uit hoor!
Mooie gangen heeft hij..

En die touwtjes kunnen zoals ik zie helemaal geen kwaad...

Brittol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:14

Ziet er leuk uit hoor,, mooie fries..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:35

missmiekie schreef:
broadway schreef:
een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !

overdrijven kan ook! kwpn-ers zijn er ook heel veel van in Utrecht hoor, net zoveel als Friezen, dus stel je niet zo aan aub.
dit is toch zo'n speciale bijzet(ben ff de naam kwijt) volgens mij had masja die laatst ook om toen ze d'r paard op de foto zette.
Ik vind het er iig niet verkeerd uitzien, zitten een aantal mooie foto''s tussen, hopelijk is je bak snel wer goed, krijgen we rijfoto's

klopt wij hebben op stal 6 tuigers en allemaal makeren ze wel iets of nog niet omdat ze jong zijn. tuigers krijgen het zelfde werk als de showfriezen dus zie hier echtgeen verscheel in oke andere bouw klopt helemaal.

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:38

emmaatjuh schreef:
leuk paard!
kan lekker lopen zeg.

maar dames, gaat het niet een beetje heel erg offtopic?
het is haar paard, en als zij het zo wil doen, dan doet ze dat. het is haar keuze!

Precies!!

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:39

emmaatjuh schreef:
leuk paard!
kan lekker lopen zeg.

maar dames, gaat het niet een beetje heel erg offtopic?
het is
haar
paard, en als zij het zo wil doen, dan doet ze dat. het is haar keuze!

Precies!!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:40

wat een gezeur weer in dit topic...en dat terwijl het toch een heel mooi paard is wat prima loopt op de touwtjes...ik zie het kwaad er niet van in...volgens mij word deze manier van longeren erg veel onder de westernruiters gebruikt????

@ broadway; ik denk dat ik voor jouw eens ga temmen want je aanwezigheid op bokt is nogal storend in meerdere topics!! dat je een mening geeft is uiteraard geen probleem, maar blijf niet aan de gang om jouw wil op te leggen aan die van een ander. bovendien vond ik je opmerking over friezen dat die erg veel te vinden zijn in utrecht zeer triest...er staan namelijk evenveel kwpn-ers als friezen of welk ras dan ook in utrecht op de kliniek. die statistiek zuig je uit je duim. nog even voor in de toekomst; vertel je mening en laat het daarbij of onderbouw je mening dusdanig dat het niet kwetsend of beledigend overkomt naar je medebokkers!!

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:44

klomp schreef:
wat een gezeur weer in dit topic...en dat terwijl het toch een heel mooi paard is wat prima loopt op de touwtjes...ik zie het kwaad er niet van in...volgens mij word deze manier van longeren erg veel onder de westernruiters gebruikt????

@ broadway; ik denk dat ik voor jouw eens ga temmen want je aanwezigheid op bokt is nogal storend in meerdere topics!! dat je een mening geeft is uiteraard geen probleem, maar blijf niet aan de gang om jouw wil op te leggen aan die van een ander. bovendien vond ik je opmerking over friezen dat die erg veel te vinden zijn in utrecht zeer triest...er staan namelijk evenveel kwpn-ers als friezen of welk ras dan ook in utrecht op de kliniek. die statistiek zuig je uit je duim. nog even voor in de toekomst; vertel je mening en laat het daarbij of onderbouw je mening dusdanig dat het niet kwetsend of beledigend overkomt naar je medebokkers!!

amen!

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:55

ik zou ook wel willen weten hoe het werkt met de touwtjes, kan je het gewoon zo kopen?? Ik heb een tinker is dat ook wat voor hem, zie er wel wat in heb nu een passoa en dat is idd een heel gedoe hoor, dus dit lijkt me wel wat.
Ik vind het er ook ontspannen uitzien. Je paardje ziet er goed uit mooie foto's lekker veel actie.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:39

hoezo, de waarheid is hard hé, nou een paard verliezen is nog veel erger en ik kies voor het paard amen!

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:42

klomp schreef:

_/-o_

Aan topic starter: Ik vind dat je een mooie fries hebt! Hij loopt ook lekker zo te zien.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:45

broadway schreef:
hoezo, de waarheid is hard hé, nou een paard verliezen is nog veel erger en ik kies voor het paard amen!

waarom is jouw waarheid DE waarheid...tig mensen trainen op die manier! een paard verliezen is heel erg..ben ik met je eens, maar nu formuleer je het zo dat TS en alle andere mensen op de werled die deze methode hanteren, hun paard dood willen hebben?? ik kies ook voor het paard, maar kan hier niks gevaarlijks aan vinden...laat staan dat de dood er toe leid. ik vind je opmerkingen dan ook zeer onaceptabel op deze manier en ga nu temmen voor je onnozele gedrag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:52

Justarman schreef:
overdrijven..?! nou er is toevallig bij ons op stal een paard aan doodgegaan omdat hij zijn rug brak omdat hij steigerde en niet meer terug kon.. verder vind ik die dingen er toch best wel strak uit zien..

Zo ken ik ook paarden die hun nek gebroken hebben door longeren. Die zwaar gewond zijn geraakt door vast zetten,op stal, gewoon een buiten rit en in de wei een ongeluk hebben gekregen. Allemaal onderbegeleiding van profesionols. Moeten we paarden maar niet meer longeren, vast zetten, buitenrijden, op stal zetten of in de wei?

Ik snap best dat je hierdoor uit kijkt met wat je doet, maar om zo te reageren? Ik doe dit ook met mijn paarden en ze leven nog steeds.

Ontopic. Leuk beestje, kan mooi lopen!

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:53

Buxy schreef:
nou ik doe het altijd zo.. en het gaat altijd prima.. en tevens vind ik het een prima methode.. omdat hij er heel soepel en ontspannen van wordt..

Nou dan ben jij een wonderkind dat er nog nooit wat met dat beestje is gebeurd..
Nou dan hoef je later ook niet raar te kijken als je paard zn rug wel breekt

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:56

Buxy schreef:
nou ik doe het altijd zo.. en het gaat altijd prima.. en tevens vind ik het een prima methode.. omdat hij er heel soepel en ontspannen van wordt..

En als het een keer niet prima gaat ? tja dan sta je te kijken van hoe komt dit?
Zonde om dit beetje te laten verkl*ten door een paar touwtjes