1e keer mennen met Helix, nieuwe aanwinst.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:36

leuk dat het zo goed ging hij ziet er goed uit

__Joyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:12

Zit er leuk uit! Echt een poepie!!

sheilabruin

Re: 1e keer mennen met Helix, nieuwe aanwinst.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:16

zo haha shetten zijn geen varkens hoor wat staan ze in een modder poel. tip: haha bestraat een stukje zodat ze nog wel ergens recht en stevig kunnen staan. het lijkt mij iniedergeval niet lekker om iedere keer vast gezogen in de blubber te staan.

ik zie bij sommige ponys zie ik hier ook weer op de foto's het halster zo laag op de neus hangen? hoord dat zo ik heb bij mijn pony's namelijk het halster hoger zitten en dan zit het rond de keel helemaal niet strak daar kan een vuist tussen. het lijkt me als het halster zo laag rond de neus zit ze er veel meer last van hebben als ze eten kan hun mond minder ver open en ook het ademen door een afgesnoerde neus lijkt me moelijker

verder hele leuke foto's ook van het rollen, het mennen in de wei ging wel makkelijk nu het had gevroren volgende keer de bomen iets lager doen zit de broek ook beter zo als je al zei leuke pony's vooral die bonte

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 01:13

Ook goedendag en welkom op bokt... halleluja zeg wals jij altijd zo over iedereen heen ?!

Die modderpoel is ten eerste droog, en ten tweede kiezen deze varkens daar zelf voor, het stuk daar achter staat gras en is droger en vlakker, daar kunnen ze komen maar dat doen ze niet, dus blijkbaar vinden ze het wel prettig. Vastgezogen ? dat valt reuze mee, zoals ik al zei en je ook wel kunt zien is het droog, alleen maar een beetje omgeploegd door eerdere paarden die erop hebben gestaan in een periode van veel regen.
Liever zo dan 23/24 op stal en een uurtje per dag in een paddock ofzo. Ze worden echt niet minder van een beetje blubber en snachts staan ze op een droge stal.
In het voorjaar gaan ze weer dag en nacht op het grote land, maar juist om die een beetje heel te houden en niet zo om te laten ploegen als dit stukje, laten we dat nu rusten.

Over het halster, minder goed hun mond open doen en ademen met een afgesnoerde neus... hoe strak zit de neusriem bij jouw halster dan wel niet ? wat een flauwekul zeg....
De neusriem zit op de laatste foto laag ja, waarom ? Meneer had net gerold, je ziet op de foto's dat hij zn hoofd goed over de grond rost....en omdat het een nieuw halster is, is deze nog niet zo stroef en dus is het wat uit de clip verschoven waardoor het wat lager zat... Ik heb het weer goed gedaan maar al had ik dat niet dan nog had hij hier geen last van gehad hoor.
Kijk op de eerste foto's, daar hangen de halsters van beide pony's prima, alleen die van Bas hangt scheef, dat is een dwars en niet-luisterend halster

Maar nuanceer volgende keer even je reactie een beetje zeg, je komt hier net kijken en kent me niet eens. Je gaat af op 10 meter modder wat toevallig op een foto staat....

De foto's gaan hoofdzakelijk over het mennen en daar reageer je niet eens op, ja met een reactie die al genoemd is door mezelf en door illindra...

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 07:18

Ach, die modderpoel ziet er nog droog uit vergeleken met hoe hier de natste stukken zijn, en wat je zegt, altijd beter dan de hele dag op stal.

Wat een geweldige pony heb je gekocht! Echt een poepie, en zo te zien heel braaf met mennen, super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:20

Wat leuk!!!
Wat zal je trots op de bok gezeten hebben

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:28

Wat een dotje! Leuke foto's

sheilabruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:26

ow nee zo bedoelde ik het niet. ik wilde alleen even zeggen dat als je pony's het verstappen je er het beste een klein straatje in kunt leggen zodat de grond minder vertrapt word en de pony's er lekker droog kunnen staan. je kun daar dan ook makkelijker voeren zodat ze niet te veel zand binnen krijgen.

en dat halster was eigenlijk meer een vraag. ik heb namelijk bij mijn pony's het halster veel hoger zitten en ik vroeg me af of dat dan te stark zat of zo. hier in de beurt stond eerst ook een shetlander aan een touw gras te eten en dat kon hij bijna niet omdat het halster zo laag hing en door door kon hij ook minder goed ademen. je hoorde heb echt naar adem snakken tijdens het eten omdat het touw zo terug trok.

sorry ik wist niet dat je het zo zou opvatten zo bedoelde ik het helemaal niet maar hoe jij het nu omschrijft lijkt het wel heel erg.
zo bedoelde ik het dus niet en ik zal de volgende keer proberen om mijn bedoeling beter uit te leggen

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:23

Haha en ik maar wachten tot de foto's bij dat andere stukje er bij kwamen staan ze hier. Maar gelukkig ik heb ze gevonden. (Is het nu de bedoelinge dat ik iedere keer alle forums bij af ga om te kijken of er weer een nieuw stukje staat? Is er geen makkelijkere manier? )

Echt super leuke foto's! Helix vind het zo te zien wel leuk voor de kar. En zijn nieuwe halster staat goed

Veel plezier nog met die 2 en ik zoek wel weer als er wat nieuws is.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:31

Sheilabruin, dat is niet aan mij, ik sta op een pensionstal en kan van hun moeilijk verwachten dat ze de boel betegelen. Ze staan prima zo, als het dikke natte blubber wordt sluiten we het eerste stuk af en kunnen ze alleen in het vlakke en groene achterste stuk.

Halsters laag is onhandig, maar niet benauwend, of je moet het al heel strak hebben zitten.
Die pony die jij bent tegengekomen zou misschien al luchtwegproblemen kunnen hebben waardoor hij zo ademde, denk aan cornage of dampigheid. Daar heeft het halster weinig mee uit te staan.

Polbo/Chantal, als je op mijn profiel klikt kun je aan de rechterkant mijn berichten aanklikken, zo kun je elke keer zien of ik wat nieuws heb getypt over Helix