"Ja ik stap wel op Beau hoor.."

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yank

Re: "Ja ik stap wel op Beau hoor.."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:27

justmie schreef:
we hadden haar los gedaan in de bak, opgejaagd enzo, en we dachten dat de frissigheid eraf was. toen gingen we naar de wei, en gingen we er aanvankelijk alleen even op om fotoos te maken. (vandaar ook geen hoofdstel) toen bleek ze nog best wel eigenwijs/pittig/fris te zijn, dus had gwen haar even aangepakt. maar jullie hebben wel gelijk, en normaal hebben we ook altijd een cap op, en rijden we met hoofdstel.

Sommige paarden en pony's worden juist alleen maar frisser van opjagen. En die kun je dan ook maar beter longeren ipv opjagen.

Als je je pony altijd traint met een halster of gewoon botloos, is er niks mis met alleen een halster rijden. Alleen als het paard het niet gewent is en gek gaat doen, dan heb je minder controle.

Ziet er leuk uit hoor, ook een leuke pony.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:40

Citaat:
Yank :

justmie schreef:
we hadden haar los gedaan in de bak, opgejaagd enzo, en we dachten dat de frissigheid eraf was. toen gingen we naar de wei, en gingen we er aanvankelijk alleen even op om fotoos te maken. (vandaar ook geen hoofdstel) toen bleek ze nog best wel eigenwijs/pittig/fris te zijn, dus had gwen haar even aangepakt. maar jullie hebben wel gelijk, en normaal hebben we ook altijd een cap op, en rijden we met hoofdstel.

Sommige paarden en pony's worden juist alleen maar frisser van opjagen. En die kun je dan ook maar beter longeren ipv opjagen.

Als je je pony altijd traint met een halster of gewoon botloos, is er niks mis met alleen een halster rijden. Alleen als het paard het niet gewent is en gek gaat doen, dan heb je minder controle.

Ziet er leuk uit hoor, ook een leuke pony.

We rijden zowieso altijd zonder zadel, en meestal wel met hoofdstel, maar zo af en toe ook wel eens met halster Ze was gewoon fris.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:32

ongeacht alle excuusjes die voorbij komen vind ik het onverantwoordelijk..
als jullie weten dat het een frisse pony is..
snap ik niet dat je met een halster door de wei heen gaat 'crossen'
neem aan dat jullie van te voren wel wisten wat kon komen

ookal was het grappig en leuk denk voortaan wel even aan de veiligheid.!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:35

@ Cloverdale: bedankt voor je reactie we wilden in eerste instantie ook niet gaan rijden, maar toen wilden we wat fotoos maken, en ja we hadden een cap op moeten doen

maar rijd jij nooit eens op je pony met een halster en halstertouw? *niet aanvallend bedoeld hoor!

groetjes Manon

L_Odette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:43

Meiden, ga zo door!! Dit is zo goed!!! Vertrouwen krijgen in een paard en jezelf is zo vreselijk belangrijk!!! Er zou meer gecrossd en gespeeld moeten worden... Of niet?!

En tja die capjes.... op een weiland op een shetje moet kunnen, wie is er nooit van een shet afgemieterd? Iedereen wel denk ik...

Vind het zelf onverantwoordelijker als je met een paard van een ander zonder zadel/hoofdstel/ruiterbewijs/cap buiten gaat rijden langs een drukke weg met je 12 jaar..(sorry frustratie van een gebeurtenis paar weekjes terug...) Maar ach.... Dat moet dan wel weer kunnen...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:59

Quote schreef:
Ik vind het gewoon leuke foto's van lol met je knol.

Ga zo door meiden!
Zelf geven jullie 't al aan; volgende keer gewoon mét cap enzo.
Maar voor een keertje is het toch niet erg..

Wel een leuk beestje zeg!

Naief? Het zou maar net tijdens dat ene keertje misgaan. Ik snap niet dat kids van ouders zonder cap morgen rijden. Mijn moeder heeft altijd gezegd: betrap ik je een keer zonder cap, gaat je paard direct weg. En terrecht heb altijd cap op ja zelfs voor 5 minuten.

Maarre ontopic: lekker pittige pony hebben jullie daar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:50

jiehaaa schreef:

Trouwens, zo hard val je meestal niet van zo'n kleine pony.

Wat een ontzettend hersenloze uitspraak zeg.
Van een klein paardje kan je toch een verschrikkelijke doodsmak maken.

En ik vind dat dat kind wel aan de touwen zit te sjorren. Het zijn moment opnames dat is waar. Maar dat zijn de "goede" foto's ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:01

Sorane schreef:
Wat een ontzettend hersenloze uitspraak zeg.

Misschien is ze er al eerder vanaf gevallen op haar koppie?

Op zich heb ik niets tegen zonder zadel en hoofdstel rijden. Als er iets op onze manege meteen word aangeleerd is het wel 99% vertrouwen te hebben in je paard. Dit doen wij dmv spelletjes, zonder zadel en zonder hoofdstel rijden. Maar dit doen we alleen met de paarden waarvan wij weten dat het kan, we hebben er nl ook een stuk of 2 die ook zo uit hun dak zullen gaan. Met goed getrainde paarden kan het wel.

Ik vind het erger dat ze dit soort dingen doen zonder cap en met een onbetrouwbare pony. Dat is buitengewoon dom van de kinderen en de ouders die dat gewoon laten doen vind ik ook onverantwoordelijk tegenover hun kind. Daarbij komt dat je van een shet net zo hard kan vallen als van een shire, er hoeft maar een steentje te liggen waar jij met je hoofd op terecht komt en je bent er geweest.

Voor de rest is het een leuke pony wat uiterlijk betreft, als jullie haar zonder hoofdstel willen leren rijden ga eerst goed en serieus oefenen in een kleinere ruimte dan het weiland bijv in de bak. Maar als ze zonder bit echt niet te vertrouwen is zou ik het hierbij laten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:04

bedankt voor alle tips en reacties. ik wil nog wel even kwijt dat we echt niet van die penny's zijn die onverantwoord op het eerste beste paard dat ze tegenkomen door het weiland gaan crossen.

We waren abosluut niet aan het 'crossen' , en we kennen Beau goed. normaal hebben we dus ook altijd! een cap op, en het was erg dom dat we die nu niet op hadden. verder rijden we altijd zonder zadel, en ook regelmatig gewoon met halster en halstertouw. waarschijnlijk had ze met zadel en hoofdstel ook wat bokjes gegeven, en nu bleven we er ook op zitten. en we zaten absoluut niet aan het touw te sjorren!! beau deed zelf haar hoofd naar beneden om te bokken, of eventjes gek te doen, en wij hielden alleen ons evenwicht.

Verder rijden we ook vaak in de bak, maar nu reden we in het weiland. en ik neem aan dat jullie paarden ook wel eens fris zijn, dat was beau ook, vandaar de paar bokjes, daarna was ze braaf. er is ook niks ergs gebeurd of niemand afgevallen.

Dus.

Groetjes Manon

__Joyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:20

Leuk Pony'tje! Tja zonder cap rijden! Ik heb hem meestal op me paard wel op maar toen ik eerst al tijd nog op een shet reed, reed ik ook altijd zonder cap+ zadel! En dan crossen voor je leven;) hahaha!

Natascha13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:45

Navidad schreef:
mag ik eerlijk zeggen dat ik het erg onverandwoordelijk vind wat jullie doen?

met halster en zonder cap op een onwijs frisse pony stappen? met halster hou je zowiezo al niks.

verder vind ik het een leuke pony

Ik ben het met hem eens, maar ik weet dat ik ook een paar keer in het weiland op mijn pony ben gekropen met alleen een halster(heb toen niet gecrosst en fris was ze niet ) Het is onverantwoordt, maar wel leuk
Een erg leuke pony, shetjes zijn over het algemeen erg leuk.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:20

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 15-11-24 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:35

ik rijd ook altijd zonder zadel ik vind dat fijner want dan heb je meer contact met je paard en het zit fijner want wij ons wipt het zadel naar voren ik rijd ook soms met hoofdstel maar dan houd ik mij goed vast maar zelfs van een shetlander kun je hard vallen!
een vriendin van mij stapte rustig in de wij en toen kwam er een motor voorbij daar schok haar pony van en die ging er in rengalop van door en toen viel ze hard op haar kont maar gelukkig niks gebeurd maar je moet wel goed uitkijken hoor zelfs al is het heel rustig!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:57

jeetje echt weer bokt hoor. wat een gezeik!
Ik ken deze dames heel goed, ze krijgen zelfs les van mij op de manege waar ze rijden en geloof mij, deze dames rijden ontzettend goed! Ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Sorane: knap dat je zo van een foto kan beoordelen dan ze zo hard loopt te trekken. Dit meisje is 1 van de weinige die op de lastige paarden stapt bij ons op de manege (waar gewoon bijna niemand op wil) en dit meisje heb ik nog nooit aan de teugels zien trekken als het niet nodig is, dit meisje heeft een hele zachte en stille hand, niks mis mee!!

En tuurlijk weten ze dat ze een cap op hadden moeten zetten, ze rijden bij mij altijd met cap maar geef is toe hoe vaak heb je het zelf niet vroeger gedaan? Ik zelf zat vroeger met alleen een halster op een 3 jarige frisse pony in een hele grote wei en ja dan kun je hem niet meer stoppen als die gaat, nou en? hij stopt vanzelf weer.
En als je er afvalt tja je zal er vast nog wel vaker afvallen en als je dat gevaarlijk vind moet je niet op paardrijden gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:19

Afbeelding

Citaat:
dit meisje heeft een hele zachte en stille hand, niks mis mee!!

Leg uit!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:36

als jij op een paard zit die begint te stuiteren hou jij je handen stil en blijf je helemaal stil zitten? of denk jij dat ze een rustig galopje aan het maken is?

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:37

nou als je goed kijkt na deze foto zal ze donders goed weten waarom ze dit doet, had ze nu de teugels los moeten laten????????? sorry beetje dom he, want dan doet ie de kop tussen de benen en ligt ze eraf. en het is maar een halster met een touw waar ze aan trekt, geeft niks hoor. weet niet of jij (sorane) al een keer op een frisse pony hebt gezeten maar dit is echt niet verkeerd wat dat meisje doet.

vindt het leuke foto's hoor, en ik speelde altijd wel met pony's lekker toch!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:38

Breitling schreef:
als jij op een paard zit die begint te stuiteren hou jij je handen stil en blijf je helemaal stil zitten? of denk jij dat ze een rustig galopje aan het maken is?

Een beetje ruiter weet zich een paard vriendelijke houding aan te meten. Dat is mij in ieder geval altijd goed geleerd op een niet nader te noemen Nunspeetse manege

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:43

nou ik vindt dit niet paard onvriendelijk hoor, een paard is echt niet klein zerig hoor, en dat trekken ach daar voelt ie weinig van denk ik. als ik sommige zie hoe die te keer gaan op ene pony/paard om niks, en dat met een hoofdstel om ja daar kan je nog wel eens commetaar opgeven, maar hier op nee! echt niet
ben ik wel eens benieuwd naar foto's van jou op een bokkende pony of paard.

ja sorry dat ik er mee bemoei, maar vindt dit echt bokt gezeik

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:44

oja dus als jij zonder zadel rijd en je pony is aan het stuiteren en wil jou er af gooien neem jij een paard vriendelijke houding aan en laat je hem maar zn gang gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:45

Ik zal eens in de oude doos duiken om te zien of ik hier foto's heb van mij en mijn toen stront vervelende arabiertje.
Ik heb nog nooit zo vreselijk zitten sjorren aan een teugel/touw als dat meisje op deze foto doet.

Maar je hebt het over Bokt gezeik. In jouw ogen is het dus zo dat je leuk mag reageren en als je kritiek hebt dan zeik je.
Dan zul je een verdomd belabberd leven leiden.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:49

en op dat arabiertje rijd je met een halstertje en zonder zadel?

ik mijn ogen is bokt gezeik dat jullie altijd tig keer hetzelfde herhalen en zodra het er iets minder goed uit ziet (wat totaal terecht is in dit geval dat het er wat minder uit ziet) ze gelijk een commentaar krijgen van hier tot tokio en overdrijven is ook altijd een groot punt hier op bokt.

Ik had jou weleens op die pony willen zien zitten in de zelfde toestand als deze meid, en als ik eerlijk ben denk ik dat het zicht niet veel anders is, of je zou er naast belanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:50

Ach ik ben komend weekend in Nunspeet. Ik wil mijn leven best eens wagen hoor op die oh zo wilde knol.
Kom jij foto's maken? Ik weet namelijk zeker dat ik niet zo aan dat arme ding zijn hoofd zal sjorren.

Hoe ik mijn arabiertje reed? Meestal met zadel en hoofdstel, maar vaak ook zonder zadel en met een halstertje.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:51

nee hoor, maar ik vindt dat je hierover niet kan gaan zeiken. het is zonder zadel, met halster en touw. en dan kan je wel eens iets anders zitten of wat dan ook als je pony raar doet om te blijven zitten.

hier op bokt staan nog ergere foto's dat wel paard onvriedelijk uitziet, maar vindt dit echt nog 100% meevallen dan hoor.

en dit kan gebeuren als je probeert te blijven zitten, maar bokt wil nog wel eens van een mug ene olifant maken en die zeuren om de kleinste dingen.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:54

Bokt weer, en vooral Sorane. Waarom heb je overal negatieve commentaar op, reageer dan niet! Ik wil jou wel eens op een bokkende en stijgerende pony zien.

Manon, harstikke leuk dat je zo met Beau 'speelt'. Ik doe dit ook veel met Herculesje en de rest, en ze vinden het geweldig! Gewoon lekker gek doen.

En de cap is eigen keuze!