erg onder werk uit proberen te komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Re: erg onder werk uit proberen te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:19

ja,dit kun je trainen, maar kost tijd en is afhankelijk van het type paard en bespiering en de leeftijd van het paard. Zoek goeie hulp, die daar ook kijk op heeft , die niet alléén rijtechnisch kijkt maar ook paardgericht!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:24

broadway schreef:
ja,dit kun je trainen, maar kost tijd en is afhankelijk van het type paard en bespiering en de leeftijd van het paard. Zoek goeie hulp, die daar ook kijk op heeft , die niet alléén rijtechnisch kijkt maar ook paardgericht!

het paard is 11jaar maar zie ook dat je fysiotherapeut bent..ja dan zul je er gauw kijk op hebben...hij heeft een lange rug vind ik zelf e lange nek zal wel even foto hierbij zetten...gr emaartje

Afbeelding

heb deze foto gevonden is wel ouder foto toen heb ik hem gekocht vond hem daar wat mager hij is nou wel wat dikker...hopelijk kun je het zien wat ik bedoel...is longeren laag natuurlijk ook goed?/

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:25

is het paard links voor in de schouder kreupel geweest?
ik zie duidelijk aangetrokken onderhals spieren, een wat naar binnenstaand voorbeen, links
linksachter een uitst. knie(vangt voorbeen op)ingevallen bilspieren, dus moeilijke evenwicht links-rechts
hoekige kont-rechte rug-strakke lendenen-weinig draagkracht.
hij heeft er dus echt moeite mee, is hij door een blessure aan schouder of voorbeen uit de springsport gegaan?

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:29

sjee ik ga dit eff volgen ik heb hetzelfde probleem alleen weigert mijn paard totaal met steigeren tot gevolg

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:09

broadway schreef:
is het paard links voor in de schouder kreupel geweest?
ik zie duidelijk aangetrokken onderhals spieren, een wat naar binnenstaand voorbeen, links
linksachter een uitst. knie(vangt voorbeen op)ingevallen bilspieren, dus moeilijke evenwicht links-rechts
hoekige kont-rechte rug-strakke lendenen-weinig draagkracht.
hij heeft er dus echt moeite mee, is hij door een blessure aan schouder of voorbeen uit de springsport gegaan?

nee dat niet!!!heeft nooit wat gehad?>>>>

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:14

heb je ook een foto dat je erop zit?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:30

broadway schreef:
heb je ook een foto dat je erop zit?

heb je een pb gestuurd?? gr emaartje

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 01:01

ik ben vandaag naar de les geweest..en heb eerst goed losgereden toen dat ging zei de instructice pak toch de teugels maar op maat want dat kan die nou wel..maar op zich ging het best goed vandaag..weinig protest gehad.en moest veel trainen zodat hij het ook minder moeilijk gaat vinden..maar echt veel lang en laag hebbne we niet gehad..toch echt dressuurmatig..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:58

Lang en laag is dressuurmatig rijden!

Maar je hebt niet overlegd over je probleempje en hoe je dat het beste kunt oplossen?Was benieuwd wat zij je zou adviseren.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:54

fijn dat het nu beter gaat, een springpaard moet ook omschakelen, omdat hij zijn spieren anders moet gebruiken, je hebt in ieder geval goed geluisterd, vanaf nu zal het voor allebei stap voor stap beter gaan, fijn dat ik mocht helpen! Geef jouw ervaringen door........

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:26

Hans__ schreef:
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien hele raar en tegenstrijdig maar ik heb dit jaren geleden bij een clinic geleerd en het is inderdaad helemaal waar:

Een paard verbruikt tijdens het rijden energie, hoe hoger de training, hoe meer energie verbruik. Dit raakt uiteraard naarmate je langer rijdt op. Stel dat jij intensief met je paard bezig bent qua dressuur en je paard begint op te raken en jij hebt dat niet door.. raad maar eens wat je paard gaat doen.. protesteren!

Ik heb het al zo vaak meegemaakt met mijn eigen paarden en dat protesteren is (uizonderingen daargelaten he) geen vorm van "niet willen" maar van "niet meer kunnen" en wat dan helpt is even een rondje aan de lange teugel en je paard dan weer rustig oppakken.

Bij mij heeft het altijd gewerkt.

Ben het hier helemaal mee eens. Sinds ik met mijn paardje ook heel rustig train een stukje en dan mag ze weer een rondje aan de lange teugel stappen ( of draven, net wat we aan het doen zijn ) en ik merk aan haar dat ze zich veel meer inzet, en veel beter ontspant wanneer ik het vraag. Want die beweging zijn ze niet gewend en doet dus pijn als je het lang vol houd, wanneer je de spieren even laat ontspannen voelt dat een stuk fijner en krijg je een paardje zonder te protesteren ( mits het niks lichamelijks is natuurlijk )

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:42

nou de instructice zei gewoon doortrainen....dan komt het vanzelf..omdat eerst de spieren eraan moeten wennen en conditie op moet bouwen..dan kwam het vanzelf allemaal goed...het ging zaterdag best goed...en ga nou vaker trainen zodra het weer kan ...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:11

Fijn dat het zo lekker ging.Gewoon even vol houden en dan komt het wel goed.