ik met emor At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:31

Emorfan schreef:
ik weet het al :S:S:S Leuk hoor.Echt een manege kindje.dat vindt ik dus best wel hard Als ik een echt manege kindje zou zijn dan zou ik nou nog steeds bij de manege de belle rijden en dat doe ik niet meer:S:S:S :@:@ Jullie kunnen meschien wel beter rijden dan mijn.Maar wat maakt het nou uit wat je bent als het jullie uit maakt kun je beter niet reageren jullie kennen me nog eens niet:S:S Groeten

Kan je niet tegen een grapje ... ?

Kort lontje

Ik zei toch al dat jullie plezier hadden, dat is veel belangrijker

@ StalHaast... Springpony volgens haar pro loopt hij M + 5

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:33

Kan je niet tegen een grapje ... ?

Kort lontje

Ik zei toch al dat jullie plezier hadden, dat is veel belangrijker [/quote]

Idd. wij zijn hard bezig aan haar houding, daar is Nl nog nooit wat aan gedaan. maarre wat is belangrijker? dat ze MOET werken en alles perfect MOET doen binnen een bepaalde tijd? OF dat ze gewoon lekker plezier met de pony heeft en het rustig aan gaat leren. eerst was het rijden NOG erger.

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:33

Je haalt de woorden uit me mond
Ik vind het verder echt wel een leuk beestje hoor
En idd Plezier is belangrijker

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:34

En btw Flowe, met mij is hij in het M dressuur gekomen ja, met veel moeite..

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:35

Zeg ... nu moet je ff stoppen !!!!
Je kan te ver gaan

Ik over haar rijden geen slecht woord vermeld of wel

Het gaat mij om de tekst die ze erbij schrijft .....

LEZEN

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:36

tja, daar kunnen we niets aan doen, we zijn bijna allemaal Penny geweest, en zolang zit ze nog niet op bokt!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:38

StalHaast schreef:
tja, daar kunnen we niets aan doen, we zijn bijna allemaal Penny geweest, en zolang zit ze nog niet op bokt!

..... snap je het nu ?

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:39

Zullen we nu dan maar weer eens ontopic gaan ?

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:39

ja, nu ff weer ontopic , niet over dat penny gezeur

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:40

Lijkt me een goed idee

Ze scoort wel pagina's

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:40

pff sorry dat ik zo deej reageren maar denkje dat ik het ook zo leuk vindt ik wil het heel graag leren en ik krijg dan wel les van Corella maar ik blijf nog steeds zo houden dat ik dan heel eventjes naar achteren zit en dan ga ik per ongeluk van eigens weer naar voren en Corella ziet dat als goed is ook van uit waar ze staat toch Corella??Groetjes Sorry Flower

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:41

Flower schreef:
StalHaast schreef:

..... snap je het nu ?

Nee leg nog eens uit

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:41

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:42

Emorfan schreef:
pff sorry dat ik zo deej reageren maar denkje dat ik het ook zo leuk vindt ik wil het heel graag leren en ik krijg dan wel les van Corella maar ik blijf nog steeds zo houden dat ik dan heel eventjes naar achteren zit en dan ga ik per ongeluk van eigens weer naar voren en Corella ziet dat als goed is ook van uit waar ze staat toch Corella??Groetjes Sorry Flower

Wil je misschien proberen om leestekens te gebruiken?
Dat leest wat makkelijker

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:42

Ik ben het wel met de bovengaande reacties eens

Mooie pony is het wel!

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:43

danku!

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:47

Haha is goed.Mariska het is ook een super pony hoor;) Hij loopt ook netjes toch Corella???

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:54

Idd. wij zijn hard bezig aan haar houding, daar is Nl nog nooit wat aan gedaan. maarre wat is belangrijker? dat ze MOET werken en alles perfect MOET doen binnen een bepaalde tijd? OF dat ze gewoon lekker plezier met de pony heeft en het rustig aan gaat leren. eerst was het rijden NOG erger.

Net als Corella zei. Als ik nou foto's had van toen ik eerst rijde nou Dan was het nog erger maar dat komt ook omdat ik eerst altijd op een tinker rijde en ik was aan haar gewend en niet aan Emor dus het was wel wat anders maar toen tinka weg ging ging ik op Emor en dat was echt anders dan normaal.Dus en nou gaat het de goeie kant op omdat ik ook nou aan Emor ben gewend en hoe hij is Hij is niet zoals een manege paard.Hij is gewoon Heel anders dan een manege pony.groeten

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:56

@ TS : Je rijd een leuke pony.
Maar een paar tips de meeste zijn al gegeven :
1. Op je kont zitten, dus rechtzitten.
2. Naar voren kijken.
3. Je handen boven de schoft van je pony houden.
4. En even niet zo met je handen friemlen/naar beneden drukken enz. enz. houd ze gewoon even ontspannen, werk eerst maar even een tijdje aan je eigen houding.

Ook nog even over een reactie van : Hoezo in de krul trekken?
Die vond ik even niet zo passend bij het plaatje. Bij ' in de krul trekken ' zoals jij zegt; zie ik een paard wat achter de loodlijn loopt met de kin op de borst, en ontzettend veel spanning op de teugel met meestal de mond van het paard van hier tot ginder open. Hier zie ik een meisje dat haar handen met veel kracht vastzet.. met weinig effect zoals je al kan zien. Dus 'in de krul trekken' vind ik niet in het gareel passen, maarjaa whatever!

Sommige reacties vind ik: Ondanks dat het 'grapjes' zijn, niet echt leuk voor een meisje dat toch erg goed haar best probeerd te doen. Je wordt nou niet echt gemotiveerd door sommige reacties. Maar goed zoals altijd : IEDER ZIJN EIGEN MENING .

Veel succes verder nog met de lessen en de pony.

suzycarla

Re: ik met emor At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:59

misschien dat je beter eerst kan oefenen om beter tezitten en de pony nageefelijk tekrijgen en om dan eens tedenken aan wijken.
tis maar een tip.

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:02

Hey Esterrr
dat is wel lief van je
Hoezo in de krul trekken?
Die vond ik even niet zo passend bij het plaatje. Bij ' in de krul trekken ' zoals jij zegt; zie ik een paard wat achter de loodlijn loopt met de kin op de borst, en ontzettend veel spanning op de teugel met meestal de mond van het paard van hier tot ginder open

Dit had ik niet gelezen:S:S over die krull wat bedoelen ze daar mee?? groeten van Carola

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:07

In de krul trekken is zoals ik al een beetje uitgelegd hebt, je pony overdreven aan de teugel rijden.. dus huppa die handen zaag zaag door die mond heen, en de pony van voor vast blijven houden totdat hij ong. met zijn kin op de borst loopt, en dan nog je handen niet stil kunnen houden.. dus eigenlijk een niet goede manier van aan de teugel rijden en het helemaal op een verkeerde manier doen! Ik denk dat ze dit bij jou zo noemt omdat jij je handen ook erg vast zet op de foto's, maar omdat ik jou pony niet echt nageefelijk in een krul zie lopen snap ik de reactie niet zo goed .
Nogmaals succes en veel plezier Carola.

Mexx93

Re: ik met emor At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:10

Haai,

lekkere zweer hier
naja ik vind het een hele mooie pony.
Maar ik denk niet dat je de hele les bezig moet zijn om haar te laten nageven.
Dt gaat niet zomaar.
De pony moet je goed kennen, en vetrouwen in je hebben.
Ook zie ik dat je meer met je handen doet om haar te laten geven, in plaats van de achterhand.
Ik zal eerst even ECHT les nemen van een gediplomeerde instructise en dan beginnen we later wel aan het nageven.
veel succces

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:12

Dankje wel voor de uit leg sommige dingen begrijp ik niet maar ik zou nooit gaan zagen vroeger deed ik dat wel :S:S maar dat wilde ik niet want ik vondt dat je dan de pony / paard pijn zou doen dus ik was er mee gestopt en toen ben ik met een tinker gaan springen dat vondt ik heel erg leuk want ze kon het ook heel erg goed Maar ik mis haar wel heel erg omdat ik echt een helle leuke tijd heb gehad met haar En Corella ook maar ja.ze is weg.Maar het was niet anders groeten van Carola

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:15

Emorfan schreef:
Dankje wel voor de uit leg sommige dingen begrijp ik niet maar ik zou nooit gaan zagen vroeger deed ik dat wel :S:S maar dat wilde ik niet want ik vondt dat je dan de pony / paard pijn zou doen dus ik was er mee gestopt en toen ben ik met een tinker gaan springen dat vondt ik heel erg leuk want ze kon het ook heel erg goed Maar ik mis haar wel heel erg omdat ik echt een helle leuke tijd heb gehad met haar En Corella ook maar ja.ze is weg.Maar het was niet anders groeten van Carola

haai

oke graag gedaan
laat dat nageven dus eerst maar zitten,
en neem les van een gediplomeerde instructise