Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Luckey schreef:Omdat ik vorige keer ook al commentaar gaf had ik zoiets van weer ff kijken. Ik ben van mening dat je hem met spanning niet nageeflijk kan laten lopen. Ik zie ontzettend veel spanning in Coen en ook in jou middels door je houding..
Maargoed het blijven foto`s en dat is alstig zien. Verder vind ik jullie echt wel bij elkaar passen!!
dobbel schreef:Ik vind het een leuk beestje, maar ontspanning is helaas ver te zoeken, Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,
) Ik stap heel erg lang in en dat werkt wel, zodra ik zeker weet dat ik hem in stap volledig ontspannen heb (en dan hoeft hij niet eens na te geven) laat ik hem in draf over gaan, veel figuren en overgangen en zorg dat hij alleen op jou let. Probeer gewoon veel aandacht van hem te vragen en zeker niet op de teugels je steun zetten. Probeer als hij te hard gaat wat lang zamer licht te rijden en je buitenhand en binnenbeen eraan. Ik hoop dat je er iets aan hebt
Navidad schreef:leuke foto's het meeste commentaar is al gezecht, probeer je handen wat meer te dragen en het lijkt op sommige fotos dat je je hand vastzet, probeer dat te verkomen

Nimmedor schreef:je moet wel beter leren bandageren, ze sluitingen horen boven te zitten

dobbel schreef:Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,

Echte "Aan-de-teugel-rijd-werk" komt niet vanuit je handen, maar vanuit de mond van 't paard. Zet 'm eerst stil zorg dat hij je hand volgt in stilstand, rustig hoofdje omlaag. Je handen stilhouden want anders wordt 't paard ook onrustig in zijn hoofd.
) Vanuit stilstand moet je rustig stappen en als hij zijn hoofd naar boven doe, zet hem weer stil. Uiteindelijk krijgt hij er wel genoeg van
't is zeker jammer dat 't een manege paardje is, want nu kan je eigenlijk vrij weinig doen, dan de instructies op te volgen.
Ik vind Coen zó geweldig paardje, echt zo'n tempramentvol beessie
Zo 1 zou ik ook wel in mijn stal aan willen treffen 
Skitter schreef:dobbel schreef:Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,
Was je erbij ofzo?
Het zijn maar fotos en je weet helemaal niks van dit meid en pony.
Als het echt een hete
manege pony is, lukt het echt niet om meteen de eerste keer helemaal ontspannen te krijgen hoor!
) Maar als je paard aan het werken is dus, longeren, rijden etc. moet de koot vrij zijn en de bandage zit er net over heen. Hij zit er niet ver over heen, zal dus ook geen kwaad kunnen ofzo maar in het vervolg moet je de koot proberen helemaal vrij te houden
Nikki_jimmy schreef:Wat ik wel moet zeggen, ik kijk altijd naar jouw topicsIk vind Coen zó geweldig paardje, echt zo'n tempramentvol beessie
Zo 1 zou ik ook wel in mijn stal aan willen treffen
Groetjs

Pjelk schreef:Owww wat is het een supergave pony zeg die Coentje! Het klopt dat hij op veel foto`s wat gespannen is maar wat kan ie mooi lopen zeg! Als je hem eenmaal ontspannen hebt is het een superpony volgensmij

Ik groei helemaal

LaFunkyJazz schreef:En dat manege pony onderstreept dat slaat nergens op, een pony is een pony.
En ja, als hij heet is, destemeer moet je met je zit rijden
..
"

Skitter schreef:LaFunkyJazz schreef:En dat manege pony onderstreept dat slaat nergens op, een pony is een pony.
En ja, als hij heet is, destemeer moet je met je zit rijden
Een manege pony is wel deglijk anders dan een prive pony..
d.w.z dat ze door veel verschillende mensen wordt gereden.
Denk je nu echt dat de pony in een keer mee gaat werken omdat iemand hem een keer correct rijdt? Die pony zal wel denken "morgen hoef ik het toch niet weer, dus waarom nu beginnen"
En ik ben nog steeds niet mee eens dat ze hem in de krul probeert te trekken.. Dat kun je echt niet zien in zo'n foto.
Ik denk dat jij de stalbandage hebt geleerd