White Prince in Babyblue @ 14 Januari 2006

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:35

Ik vind het een leuk beestje, maar ontspanning is helaas ver te zoeken, Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,

Navidad

Re: White Prince in Babyblue @ 14 Januari 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:57

leuke foto's het meeste commentaar is al gezecht, probeer je handen wat meer te dragen en het lijkt op sommige fotos dat je je hand vastzet, probeer dat te verkomen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:25

ziet er leuk uit
je hebt vaak foto`s he haha
en je hebt veel setjes
Wel leuk hoor
Hij ziet er op de foto`s nog al fris uit

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:50

Ik vind dat je hem leuk aan het lopen krijgt hor!

Leuk setje ook!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:52

handen dragen, zelf ontspannen, met je zit terug rijden, juist niet met je handen, je ziet dat hij daar tegen in gaat. Ik ken het, rijd ook zo'n paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:30

Luckey schreef:
Omdat ik vorige keer ook al commentaar gaf had ik zoiets van weer ff kijken. Ik ben van mening dat je hem met spanning niet nageeflijk kan laten lopen. Ik zie ontzettend veel spanning in Coen en ook in jou middels door je houding..
Maargoed het blijven foto`s en dat is alstig zien. Verder vind ik jullie echt wel bij elkaar passen!!

Bedankt voor je reactie. Gaat het (met spanning nageeflijk laten lopen) voornamelijk over foto 9 of ook over andere foto's?

Hoe kan ik hem meer ontspannen krijgen dan? Oke ik 'beter' gaan zitten, maar hebben jullie nog meer tips?
[/quote]

Okeej ik vind vooral fota 3, 4, 6 e.d want je houdt je teugels echt vrij strak terwijl je ze op foto 10 een stuk losser hebt en dan kun je zien dat hij je handen volgt. Ik had het volgens mij al eerder gezegd maar als mijn pony ontzettend gespannen is laat ik de teugel even iets langer en dan pak ik ze weer op..

Succes!!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:47

dobbel schreef:
Ik vind het een leuk beestje, maar ontspanning is helaas ver te zoeken, Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,

Kom dan eens met advies wat ze beter kan doen ipv zoiets.
Dat ze hem in de krul zou (willen) trekken is grote onzin. Dit meisje wil niks liever dan een ontspannen paardje.
Dat ze geen anky heet, niet op salinero zit en geen les van sjef heeft kan ze ook niks aan doen (hoewel ze alle 3 hun best doen!)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:51

Super leuk beestje!! Maar ik heb idd ook het idee dat je zelf heel gespannen zit waardoor hij het ook doet, van een foto kan je dat natuurlijk niet altijd zien, maar sommige foto's zien eruit als of je hem echt hard trekt in zijn mond en naar voren gaat zitten, niet aanvallend bedoeld hoor want ik vind jullie wel een heel leuk stel

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:55

ooh ik zie nu dat je om tips vroeg, ik rijd zelf ook een erg heet paardje die soms ook wel eens 'ontploft' (laat ik het zo zeggen ) Ik stap heel erg lang in en dat werkt wel, zodra ik zeker weet dat ik hem in stap volledig ontspannen heb (en dan hoeft hij niet eens na te geven) laat ik hem in draf over gaan, veel figuren en overgangen en zorg dat hij alleen op jou let. Probeer gewoon veel aandacht van hem te vragen en zeker niet op de teugels je steun zetten. Probeer als hij te hard gaat wat lang zamer licht te rijden en je buitenhand en binnenbeen eraan. Ik hoop dat je er iets aan hebt

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:14

wat en vet coole combinatie diej foto 13 die is zo cool

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:18

Navidad schreef:
leuke foto's het meeste commentaar is al gezecht, probeer je handen wat meer te dragen en het lijkt op sommige fotos dat je je hand vastzet, probeer dat te verkomen

Idd! als je pony nageeft probeer dan ook te ontspannen in je hand! Zoek gewoon de ontspanning op! Hoewel dat waarschijnlijk erg moelijk is met z'n pittige pony! Maar neem je tijd ervoor!
Voor de rest wel een leuke pony! setje is ook erg cute!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:18

Nimmedor schreef:
je moet wel beter leren bandageren, ze sluitingen horen boven te zitten

Volgens mij zitten de bandages prima hoor

Tenminste wat ik verder kan zien, maakt toch niet uit dat de sluitingen niet bovenaan zitten, liever zo dan helemaal verkeerd en wel sluitingen boven

Erg leuke pony, volgens moet hij heel consequent worden gereden. Jammer inderdaad dat hij een manege pony is....
Het ziet er verder goed uit hoor, probeer inderdaad wat meer ontspanning te krijgen maar ik weet dat dat niet altijd meteen wilt lukken, en dit zijn maar fotos..

En dit:
dobbel schreef:
Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,

Was je erbij ofzo?
Het zijn maar fotos en je weet helemaal niks van dit meid en pony.
Als het echt een hete manege pony is, lukt het echt niet om meteen de eerste keer helemaal ontspannen te krijgen hoor!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:18

ik zou zeggen, gewoon lekker los teugeltje rijden Echte "Aan-de-teugel-rijd-werk" komt niet vanuit je handen, maar vanuit de mond van 't paard. Zet 'm eerst stil zorg dat hij je hand volgt in stilstand, rustig hoofdje omlaag. Je handen stilhouden want anders wordt 't paard ook onrustig in zijn hoofd.
Als controle gewoon je handen naar voren doen, als hij je hand volgt , dan heb je hem aan de teugel.
Je moet hem goed aan blijven drijven( Ik weet hoe moeilijk 't is mijn paard krijg je ook niet in de ontspanning ) Vanuit stilstand moet je rustig stappen en als hij zijn hoofd naar boven doe, zet hem weer stil. Uiteindelijk krijgt hij er wel genoeg van 't is zeker jammer dat 't een manege paardje is, want nu kan je eigenlijk vrij weinig doen, dan de instructies op te volgen.
Wat z egt de instructrice/instructeur zelf dan over 't nageven?

Op de manege moeten wij de paard ook vaak laten nageven, meestal beetje aan 't einde van de les.

Kortom, zoek niet de mond van je paard, je paard moet jouw handen volgen:)

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:26

Wat ik wel moet zeggen, ik kijk altijd naar jouw topics Ik vind Coen zó geweldig paardje, echt zo'n tempramentvol beessie Zo 1 zou ik ook wel in mijn stal aan willen treffen
Groetjs

nuri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:32

leuk paardje om te zien hoor!!!
probeer hem wel wat meer naar de ontspanning toe te rijden!!
maar dat probleem heb ik ook gehad met biblion! dus..
dat komt allemaal wel goed!!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:30

Owww wat is het een supergave pony zeg die Coentje! Het klopt dat hij op veel foto`s wat gespannen is maar wat kan ie mooi lopen zeg! Als je hem eenmaal ontspannen hebt is het een superpony volgensmij

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:19

Skitter schreef:
dobbel schreef:
Op foto 4 kan je goed zien dat je hem in de krul wil trekken,

Was je erbij ofzo?
Het zijn maar fotos en je weet helemaal niks van dit meid en pony.
Als het echt een hete
manege
pony is, lukt het echt niet om meteen de eerste keer helemaal ontspannen te krijgen hoor!

Het is daar duidelijk te zien de in-de-krul-trek "poging"om dat zomaar te zeggen, Dat kan natuurlijk een moment opname zijn, is het waarschijnnlijk ook, maar dat is dan alsnog duidelijk te zien.
En dat manege pony onderstreept dat slaat nergens op, een pony is een pony.
En ja, als hij heet is, destemeer moet je met je zit rijden

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:27

Werkbandages (die ze nu dus om heeft gedaan) zijn er om steun te geven of voor de sier (wat zei denk ik ook heeft, is verder niets mis mee hoor ) Maar als je paard aan het werken is dus, longeren, rijden etc. moet de koot vrij zijn en de bandage zit er net over heen. Hij zit er niet ver over heen, zal dus ook geen kwaad kunnen ofzo maar in het vervolg moet je de koot proberen helemaal vrij te houden

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 01:30

Allereerst bedankt voor de leuke reacties!

Over dat in de krul trekken, denk het dus niet, dat ik dat doe! Het is een momentopname, je staat per ongeluk, een fractie van een seconde, zo op de foto en dan wordt er gezegd dat je hem in de krul trekt? Kom maar keer langs, kan je zien hoe hard ik hem in de krul trek

@ kinuh; Ik heb altijd geleerd dat de bandage een stukkie om de kogel heen moet zeg maar... Dus dan zit ie zo toch goed? Of zit ie te laag volgens jou?

Nikki_jimmy schreef:
Wat ik wel moet zeggen, ik kijk altijd naar jouw topics Ik vind Coen zó geweldig paardje, echt zo'n tempramentvol beessie Zo 1 zou ik ook wel in mijn stal aan willen treffen
Groetjs

Pjelk schreef:
Owww wat is het een supergave pony zeg die Coentje! Het klopt dat hij op veel foto`s wat gespannen is maar wat kan ie mooi lopen zeg! Als je hem eenmaal ontspannen hebt is het een superpony volgensmij

Hihi deze 2 reacties zijn echt heel lief/leuk Ik groei helemaal

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:17

Mooie foto's zeg
Het lijkt helemaal niet op een manege pony

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:33

LaFunkyJazz schreef:

Een manege pony is wel deglijk anders dan een prive pony ..
d.w.z dat ze door veel verschillende mensen wordt gereden.
Denk je nu echt dat de pony in een keer mee gaat werken omdat iemand hem een keer correct rijdt? Die pony zal wel denken "morgen hoef ik het toch niet weer, dus waarom nu beginnen "

En ik ben nog steeds niet mee eens dat ze hem in de krul probeert te trekken.. Dat kun je echt niet zien in zo'n foto.

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:57

[quote="Coentjuh"]
Over dat in de krul trekken, denk het dus niet, dat ik dat doe! Het is een momentopname, je staat per ongeluk, een fractie van een seconde, zo op de foto en dan wordt er gezegd dat je hem in de krul trekt? Kom maar keer langs, kan je zien hoe hard ik hem in de krul trek

Ik snap best dat je zoiets hebt van: noujaa ik doe mn best en dan gaan ze zeggen dat ik de pony in de krul trek. Maar dit is de fotos die wij zien, en als je ze op bokt plaatst, kun je gewoon allerlei commentaar verwachten. Het is ook wel een beetje Grof gezegd: Hem in de krul trekken, ik zou het op een andere manier gezegd hebben. Maar je zet wel heel erg je handen vast, probeer ze wat meer te dragen en mee te geven met de mond van de pony. Wij hier op bokt willen je allemaal tips geven waardoor jouw pony beter gaat lopen. (op enkelen na)
Ik snap best dat het veel moeilijker is om op een manege pony dat allemaal voor elkaar te krijgen, en je bent ook op de goede weg hoor!
Ik vind het verder een hele leuke pony, maar probeer wel aan de tips te werken die je krijgt, of probeer ze eens uit en dan kom je er vanzelf wel achter wat het beste bij jouw en je pony past!
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen: Ga aan de slag met de tips en probeer niet zo snel de mensen af te snauwen die jou eigenlijk alleen maar willen helpen.
Veel succes dermee en jullie komen er wel!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:14

Skitter schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Een manege pony is wel deglijk anders dan een prive pony ..
d.w.z dat ze door veel verschillende mensen wordt gereden.
Denk je nu echt dat de pony in een keer mee gaat werken omdat iemand hem een keer correct rijdt? Die pony zal wel denken "morgen hoef ik het toch niet weer, dus waarom nu beginnen "

En ik ben nog steeds niet mee eens dat ze hem in de krul probeert te trekken.. Dat kun je echt niet zien in zo'n foto.

tuurlijk het is iets anders, ik rijd zelf ook een manege én een "privé" paard, maar de basis blijft hetzelfde, dat bedoel ik met een pony is een pony.
En tja, sorry, maar zelfs al zou any zo op die foto staan, vind ik het alsnog alsof ze 'em in de krul trekt op dat moment, ik zeg niets over wat andere foto's, vaak zit ze ontspannen
Oh, en ja, als 1 iemand em correct rijd gaat hij goed lopen ja, dat denk ik, en heb ik ondervonden.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:10

Met werk bandages moeten de kogels vrij liggen Ik denk dat jij de stalbandage hebt geleerd

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:36

Wat een gave pony zeg!
Echt super leuk