'jolig' paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:35

ik heb veel ervaring met dit het paard weet dat als hij jolig gaat doen dat hij de baas word maar ik ben het eens met de verscillende mensen het paard is niet van jou
als laatste hoop kun je zorgen dat het paard gehoorzamer word zo dat als ze jolig jij wel de baas blijft en een paard wat dat alleen doet op buitenritten moet je misschien niet meer zo vaak naar buiten sturen klikt raar maar als het paard weet dat hij buiten de baas is blijft ze het doen

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:39

Dat is dus juist het probleem, basisbrok. Ze hebben geen bak aan huis en moeten minstens een paar kilometer over de weg om bij een bak te komen. Dus ze kunnen er niet onderuit om naar buiten te gaan.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:44

Ik vind het een goede zet van de eigenaar - ookal is het jammer voor de ts.
De eigenaar zal het paard niet zien als hopeloos "geval", maar het "klikt"gewoon niet goed genoeg! Hij zoekt een paard met een ander karakter...
Dan kun je beter iemand zoeken waarbij het wel zal klikken. Dan kan het paard ook z'n ei kwijt .
Beter voor allebei - behalve de ts - maar misschien mag je het volgende paard verzorgen?

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:24

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:37

rakkertje13 schreef:
lien_87 schreef:
bedankt voor de reacties!
we zijn ook al een tijdje minder gaan voeren want ze was echt veel te dik. Ze staat altijd op het land ook snachts dus ik dacht altijd dat ze haar energie wel kwijt kon.
Longeren van te voren doe ik soms, maar de eigenaar heeft daar nooit zin in, hij wil er in 1 keer op kunnen stappen zonder gedoe, eigenlijk is het gewoon een zeikerd

Ja maar het is een feit dat de KWPN'ers steeds heter gefokt worden en je niet zomaar op elke kwpn weg kan stappen..

Idd, en zoveel moeite is het niet om heel even van te voren te longeren. Maarja daar kan jij ook niks aan doen..

line123

Re: 'jolig' paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:11

Nou Nou,

Kheb niet het idee dat de mensen die hierop reageren zien dat het juist is dat de verzorger er eerst iets aan wil doen, en dan het paard verkopen als het moet. Maar niet de kopers oplichten door het paard in een paar weken klaar te stomen dat ze een week mooi loopt. Niet egt goed vor het paard zelf?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:55

line123 schreef:
Nou Nou,

Kheb niet het idee dat de mensen die hierop reageren zien dat het juist is dat de verzorger er eerst iets aan wil doen, en dan het paard verkopen als het moet. Maar niet de kopers oplichten door het paard in een paar weken klaar te stomen dat ze een week mooi loopt. Niet egt goed vor het paard zelf?

Wat een vage reactie? Ik vind het juist verantwoordelijk van de verkopers dat ze het risico bij een professioneel iemand leggen ipv de bijrijdster het te laten doen!? Hoe je het wend of keert een bijrijdster is een bijrijdster en geen (mede)eigenaar!

Ik vind niet dat je daarmee kopers oplicht, maar juist dat je het paard netjes voorbereid

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:18

Sluit ik me bij aan. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om binnen een paar weken er appuymenten en galopwissels om de pas erin te rammen, maar dat deze actie gewoon bedoeld is om het paard netjes voor te stellen.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:19

Idd Splinter, dat het paard netjes wordt doorgereden, is geen oplichterij. Vind dat een vreemde conclusie van line123. het is juist een goede voorbereiding voor de koop. Waarom worden er dan mensen opgelicht? Het paardje wordt lekker getraind, en daar hebben potentiele kopers alleen maar baat bij, lijkt me.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:45

Volledig eens met Duke en anderen die hetzelfde hebben gezegt .

Ik wil zelf nog even terugkomen op het longeren voor het rijden. Ik wil een beetje pit best accepteren. Maar ik zal nooit een paard willen hebben dat ik standaard voor het rijden moet longeren. Want dat is eerder een teken dat het paard jou de baas is ipv andersom.

En dat kan gebeuren, maar dan moet je idd realistisch zijn en beseffen dat het niet een paard is dat voor je geschikt is. En ook dat is niet altijd maar even een makkelijke keuze.

En de manier waarop ze het aanpakken geeft imo duidelijk weer dat ze het met verstand aanpakken.