Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dan laat ik 't maar op die manier veel succes ermee ! 
ik zie een goed voorwaards paard die zichzelf draagt......... mooi van het binnenbeen naar de buiten teugel en zo kan je mooi de binnenhand loslaten. Hij kruipt nergens achter de teugel.
dat zie ik dus ook
gewoon netjes gereden
Kan er niks anders van maken
KiWiKo schreef:nahdat zie ik dus ook
![]()
![]()
gewoon netjes gereden
Kan er niks anders van maken
ik dacht; ben ik nou de enigste die foto's ziet waarop het paard netjes loopt? begon al bijna te denken dat andere bokkers andere foto's te zien kregen dan ik, hihi
blij dat jij het ook ziet!

daksiej schreef:Hij is vroeger heel erg mishandelt en is altijd behandelt als een gewoon paard en niet als een hengst.
Gjilke schreef:Om te beginnen: als het een hengst is die opgenomen is in het stamboek wordt hij dit jaar 6 (ivm de A van Auke)
Verder vind ik dat hij niet opgekropt aandoet, maar foto's kunnen misleiden. Zelf rij ik mijn fries (en pony trouwens ook) een stuk lager los, om te voorkomen dat hij in de krul gaat lopen.
Maar als dit de tweede keer is dat je er op zit, heb je volgens mij niks te klagen.
Die lijnen vind ik btw wel erg eng, als hij een stap opzij doet o.i.d. staat hij er zo op.
das een hengst opvoeden
Je wil niet weten hoe hard dat kan gaan...........
)
Casca schreef:sorry, maar ik ben het wel met frieske eens, vooral friezen krijgen snel de neiging om zich op te kroppen, rij hem eert lekker naar voren dat hij voor het been wordt en de bovenlijn gaat ontspannen
Verder is het idd een heel mooi paardje geworden!!
frieske schreef:mooie fries
Wat ik ontzettend zonde vind dat hij nu al aan de teugel wordt gereden..zo gaat zn gangwerk helemaal naar de knoppe..meen ik serieus!
Zoveel mogelijk voorwaarts rijden wat maakt het uit als hij met zn hoofd de lucht in loopt?
gr esther
Djuukiej schreef:Wat een onzin, door een jong paard laag en lang aan de teugel (verlengen) te rijden leert hij juist zijn rug al te gebruiken! En zo z'n gangen te verbeteren! ( Ieder paard moet kunnen verlengen als dat gevraagt wordt. )