Help, paard heeft stress in dressuurring!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 11:41

Anniek schreef:
Ik ga als ik de proef moet rijden, veel voorzichtiger rijden. Misschien doe jij dat ook wel (misschien hoor! ) Maar dan dus gewoon zo lekker doorrijden zoals je met het inrijden ook doet.

Ik had het van mezelf ook niet door, totdat iemand dat een keer zei. Het is maar een tip..

En even een reactie op Olrike..
Mijn 1e reactie was ook Ruiter is gespannen.. Heb ik namelijk ook zelf gehad! En dat moet je helemaal niet negatief opvatten. Dat hebben er vast en zeker nog veel meer, en dat is alleen maar iets om aan te werken! Maar toen ik het topic las, las ik al dat dat waarschijnlijk niet het geval is.

Anniek, je hebt wellicht gelijk! Ik ga idd voorzichtiger rijden in de proef en wil zelf geen fouten maken zodat mijn paard wellicht de kans krijgt om te profiteren van de vrijheid. Heb ik ook over zitten denken. Dus morgen op concours rijd ik ze zoals ik het 'wil', dus meer van mij, en idd doorrijden zoals met inrijden. In ieder geval, dat ga ik proberen! Dan maar met fouten in de proef.
Thanx voor je tip!!

mmmarieke

Re: Help, paard heeft stress in dressuurring!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:59

haa! nog iemand die er last van heeft!
mijn nieuwe E pony van 5 jaar heeft ook problemen als hij alleen in de ring moet rijden, hij wordt helemaal bang en doet niets anders dan hinniken, ik moet ook veel oefenen met alleen in de bak rijden..
succes!

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:27

Mooi! Ben benieuwd hoe het gegaan is!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:49

Hoi hoi,

hier het verslag van het concours.... het ging echt SUPER goed ik had geen peesbeschermers aan gedaan, had haar ook wat anders gereden afgelopen week, meer controle had ik erover. Meet druk in mn teugels en meer been gegeven. Ik ging de ring in en ze was in één woord geweldig! Geen greintje spanning, ik had echt volledige controle over elke pas, alleen in de middengalop ging ik ietsje te hard en sprong het paard over. Ik vond het niet erg. Helaas changeerde ze nog niet terug, iets wat ze vandaag heel verrassend thuis wel deed! Ik ben echt enorm tevreden over mijn proef. De jury zag me niet zo zitten helaas en ik werd met 166 pnt 5e. Misschien klinkt het wat ego om te zeggen maar ik had verwacht iets hoger te eindigen omdat ik met flair en paard met uitstraling reed. Het was een proef vol pieken (en een dalletje, de galop). Het was gewoon de beste L2 proef ooit
Kortom, een goede generale voor de kampioenschappen voor volgende week.
Thanx again voor al jullie reacties!!!!

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:00

oh geweldig joh!!! nou, neem dit mee naar volgende week!!

broadway

Re: Help, paard heeft stress in dressuurring!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:20

wedstrijdervaring opdoen is heel belangrijk voor een paard en ruiter/amazone......binnen of buiten.....leeftijd......bloedbeestje .......spanning af kunnen vloeien.....balanceren......psychische balans.......het is lang niet altijd zo makkelijk als dat het oogt maar het voelt ook lang niet altijd als dat het oogt......
veel jazz-en hebben nierproblemen, dus moeten een goeie dieet hebben anders kunnen ze hele rare sprongen maken......toch zijn het super werkwillige paarden, maar je moet er wel mee om kunnen gaan......op de goede moment ondersteunen maar ook loslaten en niet vechtend!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:31

Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws!

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:19

Super!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:29

Thanx, ja ik vond het ook super!! Alleen ging het vandaag helaas wat minder goed.... Ach, ik blijf gewoon oefenen!