Bienotje schreef:Als iemand naast je meeloopt en je paard iets eng vind.. Degene die ernaast meeloopt zet al een stap naar voren en staat op dat moment voor het paard aan de teugels te trekken en te sjorren (zwaaiend met zijn hand wellicht om zelf evenwicht te bewaren). Gevolg dat het paard nog verder naar achter wil om van die teugeldruk en die rare lastpak voor de neus weg te willen gaan.
Zodra je begint met iemand naast je meelopend heeft je paard een leider naast zich die hij durft te volgen, als halverwege deze leider stopt vertrouwt je paard het niet meer en maak je het jezelf moeilijker om alleen verder te gaan. En tja, als de leider ok een beetje angstig is brengt deze trouwens de angst bijzonder sne naar je paard over.
Met wat geduld en consequent zijn kom je wel verder denk ik, succes en al je paard het goed doet echt belonen..
P.s. MSn taal-achtige dingen wordt niet echt gewaardeert op bokt (denk aan a8trn) en zou je volgende keer misschien punten komma's etc willen gebruiken? Die lange zinnen en een groot blok tekst achter ekaar geschreven zijn voor andere foumgebruikers niet echt gemakkelijk leesbaar lijkt me.. (ik had er in ieder geval wel een beetje moeite mee)
Bedankt voor het msn-taal en te zeggen van de komma's en punten. Ik zal er voortaan opletten!