leandro @ vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: leandro @ vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:09

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:11

girliegirl schreef:
Voor nu maakt het niet uit.
Over 10 jaar ga je er pas wat van zien. Maar ja joh! heb je toch tien jaar de tijd gehad om je pony zun gewrichten de vernieling in te rijden

Het maakt echt niet uit als je een keertje zo springt hoor dus die opmerking slaat echt helemaal nergens op! Van 1 keertje zo springen krijgt hij heus niks hoor!

@ snoeske
Soms lijkt het hoger dan dat het is hoor!
En wat ik net ook al zij van een paar x zo springen krijgt je paard niks!
Laatst bijgewerkt door Perzik op 15-01-06 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:12

ja, hoor dit is weer bokt, alleen maar commentaar
per 1 januari verjaren paarden en dus is hij 4 en mag dus al gewoon L springen op concours
hengsten die aangewezen worden voor de keuring worden al met 2 geleerd om te springen en merries die voor de stamboekkeuring gaan (op hun derde) moeten als ze springgericht gefokt zijn ook losspringen en dit wordt ook vantevoren getraind
ik denk dat TS zelf het beste weet wat haar paardje aankan.
ik vind het leuke foto's, hij springt ook beter naarmate het hoger wordt
veel plezier nog met je paardje!

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:23

luxje schreef:
ja, hoor dit is weer bokt, alleen maar commentaar
per 1 januari verjaren paarden en dus is hij 4 en mag dus al gewoon L springen op concours
hengsten die aangewezen worden voor de keuring worden al met 2 geleerd om te springen en merries die voor de stamboekkeuring gaan (op hun derde) moeten als ze springgericht gefokt zijn ook losspringen en dit wordt ook vantevoren getraind
ik denk dat TS zelf het beste weet wat haar paardje aankan.
ik vind het leuke foto's, hij springt ook beter naarmate het hoger wordt
veel plezier nog met je paardje!

dat vind ik zon gelul dat paarden per 1 januari verjaren man hoe verzinnen ze het? dus als ik een veulen zou hebben die 31 december word geboren dan is die de dag erop opeens 1 jaja wat een bull!

dus zoals jij het zegt kan je dan ook een paard gaan beleren in januari die pas in augustus 3 word??? dus dan rij je op een paard die 2 is! dit slaat nergens op.

sorry maar zo zeg je het wel!

ach en ze zal heus niet 1x met hem springen hoor zegt ze misschien wel hier, maar het zal vast wel vaker zijn!

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:29

snoeske schreef:
ach en ze zal heus niet 1x met hem springen hoor zegt ze misschien wel hier, maar het zal vast wel vaker zijn!

`
Hoe kan jij dat nou van achter je computer zeggen. Ze is heus wel zo verstandig om hem niet elke keer zo hoog te laten springen! heeft ze net ook zelf gezegt!
dus waar maak je zo'n probleem van

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:34

ach ja dit is bokt weer.....ik had nooit die foto's erop moeten zetten.
bedankt perzik dat jij het snapt! ik spring bijna nooit omdat ik het eng vindt!!!!! en ik weet zelf gewoon dat het maar 80 cm is en dat het hoogste wat hij gister heeft gesprongen 95 cm is. ik vindt het een beetje banketstaaf om de hele tijd te horen dat hij hoger springt terwijl ik hem heb laten springen en jullie er niet eens bij waren.... ik weet zelf dat leandro dit aankon en ik zal niet snel zo hoog springen hoor. ik vindt het gewoon zelf eng als ik erop zit en dit was echt de 1e keer dat hij ging vrijspringen en de 4e keer in zijn leven dat ie sprong en ik heb hem al bijna 3 kwart jaar dus dat zegt genoeg denk ik.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:36

enne mensen die positief erover denken hartstikke bedankt

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:41

leandrotje schreef:
ach ja dit is bokt weer.....ik had nooit die foto's erop moeten zetten.
bedankt perzik dat jij het snapt! ik spring bijna nooit omdat ik het eng vindt!!!!! en ik weet zelf gewoon dat het maar 80 cm is en dat het hoogste wat hij gister heeft gesprongen 95 cm is. ik vindt het een beetje banketstaaf om de hele tijd te horen dat hij hoger springt terwijl ik hem heb laten springen en jullie er niet eens bij waren.... ik weet zelf dat leandro dit aankon en ik zal niet snel zo hoog springen hoor. ik vindt het gewoon zelf eng als ik erop zit en dit was echt de 1e keer dat hij ging vrijspringen en de 4e keer in zijn leven dat ie sprong en ik heb hem al bijna 3 kwart jaar dus dat zegt genoeg denk ik.

Snoeske nog een verklaring dat ze niet altijd springt! Dus voortaan gewoon wat beter lezen!

Leandrotje, nog veel plezier van je paardje

korfbalchick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:43

ik vind het er leuk uitzien. En een vet koeel paardje.. Nog veel plezier.. Dat wordt later nog wel wat met springen met jullie

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:53

als jullie de berichten wat beter lezen kunnen jullie er zelf wel uit opmaken dat ze vaker springt, beetje wat meer je aandacht erbij en dan snap je het wel!

en dan maakt het niks uit of het nu 50 cm of 80 maar het blijft springen.

maar succes met je springen ik hoop voor je paard dat het goed gaat!

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:56

ik heb nog maar 5x gesprongen!! is dat nou zo vaak???

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:08

Nee, en dat in 3/4 jaar!
ongv 1x in 2/3 maanden!

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:11

jeetje wat een gezeik de springgefokte hengsten springen ook al weet ik het hoe hoog op hun 2de

Ontopic leuke foto's
leuk paard ook

rommulus

Re: leandro @ vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:12

ik snap wat jullie denken

en ik weet waarom jullie denken dat die hindernis hoger lijkt.
ik ken de ponny en hij is zelf niet echt groot.
m hoe groot is hij tussen de 140 of 150 co was groter dus zal hij ongeveer daar op komen.
en ik ken m en ze schijt hem echt 7 kleuren voor een hoge hindernis het hoogste wat ze voor mij gesprongen heeft was 75 cm en dat was omdat ze dacht dat het maar 60 was.
dus mensen graag niet zo snel voor oordelen trekken

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 16:15

ja leandro is 1.54 ofzow. ik vindt hoog springen echt eng hoor

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:59

nog meer mensen??

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:11

Heey mandy,

Wa een gezeik hier zeg!!
Ik denk zekr wel, dat je dit soort dingen niet al te vaak moet doen, en zeker niet met 3 jarigen!! Maar ik hoor veel vaker, dat ze paarden eerst een keer laten vrijspringen om te kijken naar hun teckniek etc. Ik zou dit zekr neit veel vaker doen, en nu rustig aan doen, maar wat een gezeik over deze ene keer vrijspringen

Ik heb de hindernis gezien (heb hem maar 1 x zien springe was zelf naar buiten geweest, maar toen ik terug kwam stond de hindernis er nog) Mijn vader dacht dat het 1.20 was

Maar dat was het niet hoor lange niet. Dat is toch nog zeker een beetje hoger Waarschijnlijk lijkt het gewoon hoger door de foto s ofzo.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:15

leandrotje schreef:
nou het lijkt echt gewoon hoger hoor! het is echt geen meter ik heb maar foto's gemaakt tot 80 cm. enne ik spring heus niet vaak met hem. als ik met hem spring dan zit ik er zelf op en kom ik niet hoger dan 50 cm omdat ik dat zelf gewoon eng vindt als ik erop zit. zelf weet ik ook dat vroeg slijtage niet goed is dus ik houd er ook goed rekening mee en ik zal heus mijn eerste paardje gelijk verknoeien.

Jooo doe rustig, ik zeg alleen maar dat het hoger lijkt.
En verder intresseert het me helemaal níks hoevaak je met hem springt en of mensen zeggen dat je hem de vernieling in rijdt, ik vind dat die hindernis hoger lijkt dan jij zegt.
En daar bedoel ik niks posi- of negatiefs mee.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:19

judith_slu schreef:
Heey mandy,

Wa een gezeik hier zeg!!
Ik denk zekr wel, dat je dit soort dingen niet al te vaak moet doen, en zeker niet met 3 jarigen!! Maar ik hoor veel vaker, dat ze paarden eerst een keer laten vrijspringen om te kijken naar hun teckniek etc. Ik zou dit zekr neit veel vaker doen, en nu rustig aan doen, maar wat een gezeik over deze ene keer vrijspringen

Ik heb de hindernis gezien (heb hem maar 1 x zien springe was zelf naar buiten geweest, maar toen ik terug kwam stond de hindernis er nog) Mijn vader dacht dat het 1.20 was

Maar dat was het niet hoor lange niet. Dat is toch nog zeker een beetje hoger Waarschijnlijk lijkt het gewoon hoger door de foto s ofzo.

mag toch hopen dat je vader het verschil tussen 80 cm en 120cm ziet hahha

ik heb er zo me bedenkingen over, over de hoogte, maar goed ik zeg niks meer, ze zijn nogal snel aangebrand, het lijkt net of ze zelf donders goed weet dat het hoger is.

maar goed ik ga weer jelle kijken

dag

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:22

volgensmij mag jij de volgende keer hopen dat jou paard niet in de hindernis blijft hangen !!

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:37

mensen hou tog eens op met dat negatieve. daarvoor zet ze die foto's niet op bokt. het beestje is 3,5 en springt. so what. mag dat niet? ze zegt tog dat ze het bijna nooit doet omdat ze zelf niet goed durft te springen. dit is juist een goede oefening voor die pony. zo leert hij springen en dat het leuk is, op die manier zal die onder het zadel dus minder snel rare sprongen maken of weigeren, wat dus de TS weer banger maakt. en als zij zegt dat het 95cm dan is dat zo. moet je niet zo over gaan zeuren. in ieder geval, een super leuke pony. kan leuk springen, ga je er ook nog wedstrijden mee rijden? dressuur of springen.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:09

snoeske schreef:
judith_slu schreef:
Heey mandy,

Wa een gezeik hier zeg!!

mag toch hopen dat je vader het verschil tussen 80 cm en 120cm ziet hahha

ik heb er zo me bedenkingen over, over de hoogte, maar goed ik zeg niks meer, ze zijn nogal snel aangebrand, het lijkt net of ze zelf donders goed weet dat het hoger is.

maar goed ik ga weer jelle kijken

dag

Overdrijven is ook een vak (wat mijn vader beheerst )

Ik weet ook niet precies hoe hoog het toen was, denk dat het toen 95 was.

en mensen die alleen maar commentaar hebben, en niks nuttigs te zeggen hebben, kunnenb geloof ik maar beter niet reageren ( heeft niks met mijn quote te maken hoor )

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:12

hey judith ja jou vader kan zeker goed overdrijven

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:34

Hahahah ja, soms :p

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:38

lol hebben nog meer mensen er wat over te zeggen?