Jewel K (hengst) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:19

frieske schreef:
wat een mooi paard..je houding is opzich wel netjes alleen heb ik erg het idee dat je hem met je hand stoort..ik zie continue vaste teugels op de foto(vandaar dat hij zoveel met de oren naar achter loopt waarschijnlijk)
verder vind ik het echt een super mooi paard, hoe groot is hij eigenlijk?

Die oor-houding is gewoon een teken dat hij alert is en zich concentreert tijdens het werk. En die vaste teugels, kan je dat niet gewoon een correcte aanleuning noemen?

In de galop is het inderdaad nog wat gespannen, schieterig zoals je zelf al zegt. Het drafgedeelte vind ik een fijn beeld, leuk dier!

Marsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:36

Gaaf paard ! Is dat een goedekeurde hengst en een afstammeling van rubinstein?

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 13:10

dank je voor alle leuke reacties! De aanleuning in galop was die dag niet echt super, hij is normaal veel losser en nageeflijker. Hij liep echt een beetje gespannen.
Ik weet dat ik soms wat meer zou moeten mijn binnenteugel laten vieren, maar dan wordt ie hard, dus speel ik er gewoon een beetje mee zodat ie los blijft, maar dat zij je tuurlijk niet op de foto.

Ik wist niet dat ie zijn staart zo tussen zijn billen deed, ik zal er eens proberen op te letten of ie dat altijd doet. Maar is het niet net een goed tegen dat zijn staart niet heen en weer zwiert?

Hij is 1m73 groot, maar dat had ik al gezegd

@ talented: ik dacht ook dat dat uit concentratie was...

@ Marsie: voor zo ver ik weet is ie nooit voorgekomen bij het KWPN, maar hij is wel goedgekeurd voor het NES( Nederlands Europees Stamboek) en Rubinstein is idd zijn vader.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:20

Mooi paardje!
Nog veel plezier ermee!
En die bakkabouter foto die is wel grappig dat paard echt zo waah

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:49

idd grappige foto, ze ziet er erger uit dan het eigenlijk was hoor

zelma

Re: Jewel K (hengst) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:29

longeer je jou hengst nou op de harde grond of ,, is het gewoon maar uitstappen ?

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:35

hm, ik vind hem zo iel tonen voor een hengst hoe oud is hij?

Maar het is wel een mooi paard! Nog wat meer bespiering (?) en het is eentje waar je niet naar kan kijken zonder te kwijlen

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 08:25

Nou hij is idd niet breed hoor. Hij is lekker gespierd, maar het kan nog beter he Hij is 14 jaar.
@Zelma: Ik schreef al dat ik hem daar enkel heb laten stappen omdat de foto's in de piste te donker waren

zelma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:44

@ Renate sorry haha

silverking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:07

Ziet er heel leuk uit.

nuri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:39

wat een kwijl beesje..
maar hij is groot ofniet
veel succes met hem nog!!!!1

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:29

leuk paardje, volgens mij is tie wel braaf ookal is het een hengst...

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:12

ik zou geen van deze foto's uitvergroten. dat is zonde van het geld, voor een uitvergroting zijn de foto's veel te donker en meestal ook wat onscherp.
Verder vind ik het een heel mooi paard. Heeft mooi gangwerk. Probeer (zoals volgens mij hierboven ook al n paar keer gezegd) hem wat meer te laten ontspannen. Wat minder vasthouden dus, probeer wat meer te geven in je hand en niet de hele tijd vast te houden. Hij moet (net als in de stap) ook in de draf en de galop je hand willen volgen.

Succes ermee!

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:15

mooi paardje

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:50

Leuk dier zeg!
Het mag wel wat nageeflijker naar mijn smaak maar verder ziet het er goed uit! En wat een blitse pad Welke kleur is dat?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:38

Ik vind het er niet echt top uitzien sorry
Bijna geen 1 foto toont fijne nageefelijkheid en nergens vind ik hem spectaculair lopen.

Is hij van jou dan zou ik wel wat lessen gaan nemen
En bedoel het echt niet aanvallend, ik zeg altijd nogal snel wat ik denk
Wel ontzettend leuk dat je zo'n paard rijden mag en hij heeft een prachtig hoofd Verder zou ik het ook geloven als hij een ruin was

Begin het losrijden eens met lang en laag, en dan echt van achter naar voren rijden kun je hem daarna iets oprichten en dan blijft hij achter ook actief, heb het idee dat hij een beetje tegen je been aan plakt.

En waarom heeft hij op de laatste foto een stang en trens in, brengt iemand hem uit?

Gr claudia

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 16:44

Nimmedor schreef:
Ik vind het er niet echt top uitzien sorry
Bijna geen 1 foto toont fijne nageefelijkheid en nergens vind ik hem spectaculair lopen.

Is hij van jou dan zou ik wel wat lessen gaan nemen
En bedoel het echt niet aanvallend, ik zeg altijd nogal snel wat ik denk
Wel ontzettend leuk dat je zo'n paard rijden mag en hij heeft een prachtig hoofd Verder zou ik het ook geloven als hij een ruin was

Begin het losrijden eens met lang en laag, en dan echt van achter naar voren rijden kun je hem daarna iets oprichten en dan blijft hij achter ook actief, heb het idee dat hij een beetje tegen je been aan plakt.

En waarom heeft hij op de laatste foto een stang en trens in, brengt iemand hem uit?

Gr claudia
*

Hij is van mij en ik neem lessen 2x per week. Hij is een hengst met manieren is daar misschien is mis mee? Als ik hem laat doen gaat ie ook echt wel show verkopen, maar dat laat ik dus niet toe en dat weet ie . Ik rijd altijd voorwaarts neerwaarts in. Ik weet idd dat ik hem moet losser laten, daar ben ik mee bezig. Ik weet niet waarom dat jij zo aanvallend bent, maar ik ga er in elk geval geen aandacht aan besteden, ik weet waar ik moet aan werken en wat onze kwaliteiten zijn. Ik krijg altijd positieve commentaar ( niet enkel op bokt!)en ik heb geen probleem met tips en zo, maar dit is afbreken joh en dat is laag. Volgens mij is dit een vorm van jaloezie of zo. Commentaar is prima,als het maar onderbouwd is en opbouwend bedoelt, niet neerhalend.
"tegen mijn been aanplakken" sorry echt nog nooit van die uitspraak gehoord. Als je hiermee bedoelt dat ie niet reageert of zo dan heb je het wel fout, minste dat ik mijn benen aandruk gaat ie lekker voorwaarts. En daar mag ik toch lekker trots op zijn, aangezien ie in het begin amper op de sporen reageerde! Nu rijdt ik hem af en toe eens met sporen, maar verder zonder en ik heb ze niet meer nodig, hij is echt super zacht op de beenhulpen!
Volgens mij moet jij idd iets meer nadenken over wat je zegt, toch al positief dat je het zelf weet.
Ik ben echt wel de ENIGE die op MIJN paard rijd en ik rijd hem dus ook af en toe met stang en trens. Ik laat mijn stang teugel doorhangen, ik ben nu aan het leren met 2 teugels te rijden en de ene afzonderlijk van de andere te gebruiken.Voor dat ie bij mij kwam werd ie altijd met stang en trens gereden.

aan de anderen: thx voor de tips en het leuke commentaar

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 16:51

oh jah ... de pad is lemon

zavander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:50

mooi paard
zier er mooi uit

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:15

woehooeee,, vader van mijn nieuwe paard

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:17

Ziet er erg leuk uit, maar beetje oud topic.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:28

Hee das de vader va een paard waar ik met een vriendin ben wezen kijken. Die ruin lijkt op zijn paps!!!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:13

Iddd oud topic. Slotje